Sobota 20. dubna 2024, svátek má Marcela
130 let

Lidovky.cz

Na Břeclavsku se střetlo auto s vlakem na železničním přejezdu. Řidička zemřela

Česko

  15:23aktualizováno  18:12
ŠAKVICE (BŘECLAVSKO) - Řidička osobního auta zemřela v neděli kolem 13:00 při střetu s vlakem na přejezdu u Šakvic na Břeclavsku. Provoz na frekventované trati mezi Brnem a slovenskými hranicemi se zastavil kvůli vyšetřování nehody a odstraňování následků. Škoda na vlaku a automobilu činí 4,5 milionu korun, uvedl mluvčí Drážní inspekce Martin Drápal.
Nehoda - ilustrační foto.

Nehoda - ilustrační foto. foto: Shutterstock

Provoz se podařilo obnovit kolem 17:30 po jedné koleji ze dvou, a to sníženou rychlostí, informovaly České dráhy na svém webu.

V Praze se srazily dvě tramvaje. Řidič jedné z nich má pozitivní test na drogy

V rychlíku Rx 810, který jel z Olomouce přes Břeclav do Brna, cestovalo asi 130 lidí, nikdo z nich podle dostupných informací neutrpěl vážnější zranění, jedna žena si stěžovala na bolest hlavy.  Osobní auto náraz roztrhl na dvě části. „Trosky vozidla ležely desítky metrů od železničního přejezdu,“ uvedl mluvčí hasičů Jaroslav Mikoška.

„Devastující náraz ve vysoké rychlosti neměla žena za volantem osobního vozu Audi šanci přežít,“ řekl mluvčí policie Pavel Šváb. Zemřela ještě před příjezdem zdravotníků, potvrdila mluvčí záchranky Hedvika Kropáčková.

Fungovaly závory i světelná signalizace

České dráhy zajišťovaly mezi Šakvicemi a Zaječím náhradní autobusovou dopravu. Některé vlaky nabraly zpoždění až 100 minut, část mezinárodních spojů místo nehody objela přes Přerov a Olomouc. Po obnovení provozu po jedné koleji lze očekávat podle webu Českých drah zpoždění pět až 15 minut.

Neštěstí se stalo v místě, kde železnici kříží silnice ze Šakvic do Staroviček. Na přejezdu je světelná signalizace i závory. Obojí bylo podle Drážní inspekce v činnosti.

„Vyšetřovatelé ohledávají místo dopravní nehody a zjišťují, proč vjelo auto na trať v době, kdy tam projížděl vlak,“ uvedl Šváb. Policie podle něj zahájí úkony trestního řízení pro obecné ohrožení.

Autor: