V Krušných horách se čelně srazily osobní vlaky, zemřeli dva lidé. Strojvůdce zadržela policie |
Správa železnic změny zavedla v reakci na červencovou tragickou nehodu na Karlovarsku. Zástupci strojvůdců nová pravidla na přechodnou dobu přijímají, dlouhodobě však žádají zabezpečit tratě technickými zařízeními.
Hlavním opatřením na tratích s označením D3 je zavedení ohlašovací povinnosti pro všechny vlaky. Strojvedoucí tak budou muset hlásit vždy a bez výjimky jízdu ve všech dopravnách. Jsou to zpravidla stanice bez řídícího dispečera, kde se kříží vlaky, nebo kde hrozí dostižení vlaku spojem ze stejného směru. Strojvedoucí budou moci vyjet až po obdržení souhlasu od dispečera. Dosud tato povinnost platila jen v místech, kde to bylo nezbytné pro řízení dopravy, ostatní místa vlaky projížděly bez ohlášení.
Chystá se ‚bič‘ na strojvůdce. Inspekce už prověřuje jejich nasazení, často se zmiňují dva nešvary |
Dispečeři zároveň přijdou o možnost ohlašovací povinnost operativně zrušit. Správa proto chce rozšířit možnost vykonat ohlašovací povinnost rádiovým zařízením přímo ze stanoviště strojvedoucího, a to i na tratích, kde tato možnost dosud nebyla.
Další opatření by měla pomoci k větší pravidelnosti dopravy na tratích D3. Správa proto zakázala jízdu s náskokem, tedy dříve, než stanovuje jízdní řád. Projeví se to zejména u nákladních vlaků, případně u spojů neveřejné dopravy. Jiná bude i tvorba jízdních řádů, ve kterých budou více zvýrazňovány mimořádné vlaky, aby jejich jízda vyvolávala zvýšenou pozornost.