První snímek v sérii, jíž vícedílná expozice začínala, byl z roku 1970. Šlo o záběr ze svatby filmového režiséra Pavla Juráčka. Figurují na něm Juráčkovi nejbližší přátelé a svědci Václav Havel, Pavel Landovský, Marta Kubišová a Jan Němec. Oldřich Škácha vzpomíná, jak se po proslulém přelomovém sjezdu československých spisovatelů v roce 1967 prostřednictvím Václava Havla (tehdy odvážně upozorňoval na nešvary ve společnosti) poprvé potkal s literáty Ludvíkem Vaculíkem, Ivanem Klímou, Pavlem Kohoutem...
Na fotografiích v oddílu nazvaném Lidé kolem Charty jsou zachycené typické i nestandardní situace oné temně podivuhodné doby. Škáchova fotografie manželů Kohoutových se například jakožto první reakce režimu na zveřejnění Charty 77 objevila v Rudém právu s popiskou: „Kdo se koupe v šampaňském?“ Jak se dostala do stránek hlásné trouby Ústředního výboru Komunistické strany Československa? Při domovní prohlídce ji tajní zabavili u Vaculíků doma.
V současné době, ještě do konce měsíce, visí na stěnách galerie Krásný ztráty série fotografií ze srpna 1968, poté je vystřídá řada portrétů „české bohémy“ – Medek, Tigrid, Pavlíček, Kundera, Passer, Papoušek, Opasek, Špidlík, Karásek, Škvorecký, Brdečka, Kaplický a řada dalších. Výstavu koncem října završí aukce snímků, jejíž výtěžek by mohl putovat do Nadace manželů Havlových. Oldřich Škácha chystá i pozoruhodnou sérii nekonvenčních portrétů Václava Havla v průřezu čtyřiceti let.