„Bílý“ Wimbledon limituje oděvní firmy Úspěchy tenistů na významných turnajích obvykle přináší zisky i firmám, se kterými spolupracují. Na jejich triumfech tak vydělávají především výrobci raket a triček, ve kterých tenisté nastupují na kurt. Berdych, kterého obléká americká firma Nike, zatím zůstává v reklamních kampaních ve stínu hvězd, například pětinásobného wimbledonského šampiona Rogera Federera. Naopak Štěpánek je hlavní „tváří“ české oděvní firmy Alea.
„Jeho image nám pomáhá, i když jdeme prodávat montérky,“ říká obchodní manažer firmy Tomáš Kropáček. Trička, ve kterých Štěpánek na turnajích nastupuje, se podle Kropáčka prodávají pouze ve stovkách. Výjimkou byla kolekce vyvedená v barvách české vlajky, kterou tenista představil v rámci týmového Davis Cupu. „Lidé poté začali tato trička poptávat ve větším množství,“ popsal Kropáček.
Podle wimbledonských pravidel musí tenisté oblékat úbor, který je alespoň z 90 procent bílý. Taková kombinace je ale pro komerční využití málo atraktivní, říká Kropáček.