Čtvrtek 25. dubna 2024, svátek má Marek
130 let

Lidovky.cz

Nábor ve stylu Bonda nezabral

Česko

  8:57
PRAHA - Akční kampaň pražské městské policie za miliony je bez velkých výsledků. Strážníci hromadně utíkají do civilu, nových je minimum.

Klip s názvem „Staň se pražským strážníkem“ bude ještě do konce roku k vidění mezi reklamami v televizním vysílání. foto: Reprofoto

Dramatická hudba jako vystřižená z filmu o agentu 007, silné motocykly, policisté s pistolemi „číhající“ na střeše v centru Prahy. Nechybí ani obdiv krásných žen, které se otáčejí za dvěma urostlými strážníky v černých brýlích. Na závěr chybí snad už jen výzva – Staň se městským policistou.

Takovým klipem ve stylu akčních filmových hrdinů chtěla nalákat pražská městská policie nové posily.

Dvouletá náborová kampaň, která vyšla zhruba na pět milionů korun, letos v prosinci končí.

Bohužel bez výsledku. „Pražské městské policii se nedaří zvyšovat počet strážníků,“ potvrdil už v září ředitel pražské městské policie Vladimír Kotrouš. Tehdy podle jeho slov bylo sice k policii přijato 285 lidí, ale téměř stejný počet jich odešel. Výsledek byl, že městská policie byla ještě před třemi měsíci „v plusu“ o pouhé dva lidi.

Nyní je podle náměstka pražské policie Ludvíka Klemy situace už o něco lepší. Přesto ale podle něj Praha tento rok o pět set strážníků přišla. Městských policistů je nyní v Praze zhruba 2100. „To masové odcházení nás zaskočilo,“ řekl včera Ludvík Klema.

Hromadný „útěk“ policistů do civilu trápí nejvíce Prahu a Středočeský kraj. Zbytek republiky s tím problém nemá. Podle náměstka Klemy jsou největším problémem nízké platy. „Strážník dnes bere průměrně 27 tisíc hrubého. To pro Pražana nejspíš není zajímavé. Spousta mimopražských lidí proto jde pracovat mimo metropoli, protože tu mají vysoké životní náklady. Problém také je, že dnes už jsou stejné požadavky při vstupu jak k městské, tak ke státní policii. Každý si pak raději vybere tu státní, když tam má o několik tisíc vyšší plat,“ vysvětlil Klema.

Podle odborníků ale policie selhala i při tvoření kampaně. „Nemá smysl pro regionální pražskou policii platit reklamu v televizi. Televize je celostátní médium a zbytek republiky to opravdu nezajímá. Někdo z Ostravy těžko půjde do Prahy dělat strážníka,“ komentoval náborový klip mediální analytik a šéfredaktor odborného týdeníku Marketing & Media Daniel Köppl.

Podle něj takhle policie vyhodila možná 80 procent peněz z prostředků určených na kampaň. Větší význam by prý mělo, kdyby nabídku pracovních míst policie umístila třeba na internetovém pracovním „trhu“ jobs.cz.

Kampaň s názvem „Akce Praha“ probíhala formou spotů v televizi a plakátů vylepených po hlavním městě a středních Čechách.
Pouták je umístěný i přímo na webových stránkách pražské městské policie. Klip s názvem „Staň se pražským strážníkem“ bude ještě do konce roku k vidění mezi reklamami v televizním vysílání.

Nejvíce ale spot plní nejrůznější webové stránky coby kuriozita. Na serveru youtube.com ho zhlédlo už přes dva tisíce uživatelů a komentáře, které k němu někteří z nich napsali, nejsou příliš lichotivé. „Výborná parodie“ či „Řvu smíchy“ jsou jen některé z nich.


Slož puzzle a vyhraj jedinečné dárky od značky BEBELO
Slož puzzle a vyhraj jedinečné dárky od značky BEBELO

Každý den po celý tento týden můžete vyhrávat jedinečné dárky od značky BEBELO.