Sobota 16. října 2021, svátek má Havel
  • schránka
  • Přihlásit Můj účet

Lidovky.cz

Nábytek vytlačil z Mountfieldu jízdní kola

Česko

PRAHA Češi raději odpočívají na zahradách u bazénů a grilů, než aby trávili svůj volný čas v sedle jízdního kola. I tak lze číst rozhodnutí firmy Mountfield, která přestala od letošního roku po deseti letech prodávat jízdní kola a nahradila je zahradním nábytkem. Mountfield ročně prodal 25 000 až 30 000 jízdních kol. Exkluzivně v Česku nabízel značky Madison a Heavy Tools a svého času byl největším maloobchodním prodejcem bicyklů na trhu.

Vedení firmy, která v Česku provozuje 54 prodejen se zahradní technikou a bazény, nyní považuje za perspektivnější zahradní nábytek, jehož prodej Mountfield zahájil před pěti lety. Zatímco za jízdní kola společnost Mountfield ročně utržila více než 200 milionů korun, zahradní nábytek i s doplňky jí přinesl roční tržby přesahující 350 milionů korun.

Prodej jízdních kol byl podle mluvčího firmy Václava Broma navíc velmi náročný na prostor. „Abychom mohli vystavit kompletní nabídku, museli jsme jen pro jízdní kola v každé naší prodejně vyčlenit více než 100 metrů čtverečních výstavní plochy.“

Jízdní kola si v prodejnách Mountfield podle Broma prostorově konkurovala právě se zahradním nábytkem, jehož expozice musí mít nejméně 80 metrů čtverečních. „Zhruba před dvěma roky jsme tedy stáli před rozhodnutím, zda dál pokračovat s jízdními koly, nebo se plně soustředit na zahradní nábytek. Rozhodli jsme se pro zahradní nábytek, který je nám, jakožto specialistům na zahradu, bližší.“

Zahradní nábytek má podle vedení společnosti Mountfield v Česku mnohem vyšší prodejní potenciál než jízdní kola a organizace jeho prodeje je méně náročná. „Prodej kol jsme tedy postupně utlumovali, až jsme jej v závěru loňska prakticky ukončili,“ dodal Brom.

Trh padá už dva roky Češi si loni podle odhadu Asociace specializovaných prodejců kol pořídili zhruba 360 000 kol, tedy asi o tři procenta méně než v roce 2008.

Celkový prodej tak po letech nárůstů klesl druhý rok po sobě, a to kvůli nepříznivému počasí i nástupu hospodářské krize. Loňské tržby prodejců se ale zřejmě nesníží a budou stagnovat, a to díky vyššímu prodeji dražších modelů jízdních kol. Trend přitom bude zřejmě kvůli vlivu krize pokračovat i letos.

Roční útraty Čechů za cyklistické zboží se pohybují v miliardách korun. V roce 2006, kdy bylo v Česku prodáno 350 000 jízdních kol, lidé jen za bicykly utratili zhruba 2,7 miliardy korun a další 1,8 miliardy korun za náhradní díly a příslušenství.

Autor:

KOMENTÁŘ Jindřicha Forejta: Jak prezident mohl z ARO jmenovat šéfa soudu

Premium Proč mohl prezident republiky v úterý 12. října bez komplikací jmenovat předsedu Krajského soudu v Brně, i když řadové...

Manželé v sukních. Gender Blender boří stereotypy v oblékání

Premium Oblékají se podle vlastních pravidel a svými outfity boří společenské konvence. Manželský pár Michaela a Vlastimil...

Jak se rodí sebevražda. Psychiatr Höschl nejen o schizofrenii a depresi

Premium Jak velká musí být síla, která člověka dožene k tomu, že si sám dobrovolně vezme život? Jaké jsou poslední myšlenky...

Stylová jako Dana Morávková v brýlích Crullé. Vyhrajte 500 Kč na nové brýle
Stylová jako Dana Morávková v brýlích Crullé. Vyhrajte 500 Kč na nové brýle

Zvažujete pořízení nových obrouček? Hledáte stylové sluneční brýle nebo perfektně padnoucí čočky? Zapojte se do soutěže, vyhrajte poukázku a...