Středa 24. dubna 2024, svátek má Jiří
130 let

Lidovky.cz

Nábytek vytlačil z Mountfieldu jízdní kola

Česko

PRAHA Češi raději odpočívají na zahradách u bazénů a grilů, než aby trávili svůj volný čas v sedle jízdního kola. I tak lze číst rozhodnutí firmy Mountfield, která přestala od letošního roku po deseti letech prodávat jízdní kola a nahradila je zahradním nábytkem. Mountfield ročně prodal 25 000 až 30 000 jízdních kol. Exkluzivně v Česku nabízel značky Madison a Heavy Tools a svého času byl největším maloobchodním prodejcem bicyklů na trhu.

Vedení firmy, která v Česku provozuje 54 prodejen se zahradní technikou a bazény, nyní považuje za perspektivnější zahradní nábytek, jehož prodej Mountfield zahájil před pěti lety. Zatímco za jízdní kola společnost Mountfield ročně utržila více než 200 milionů korun, zahradní nábytek i s doplňky jí přinesl roční tržby přesahující 350 milionů korun.

Prodej jízdních kol byl podle mluvčího firmy Václava Broma navíc velmi náročný na prostor. „Abychom mohli vystavit kompletní nabídku, museli jsme jen pro jízdní kola v každé naší prodejně vyčlenit více než 100 metrů čtverečních výstavní plochy.“

Jízdní kola si v prodejnách Mountfield podle Broma prostorově konkurovala právě se zahradním nábytkem, jehož expozice musí mít nejméně 80 metrů čtverečních. „Zhruba před dvěma roky jsme tedy stáli před rozhodnutím, zda dál pokračovat s jízdními koly, nebo se plně soustředit na zahradní nábytek. Rozhodli jsme se pro zahradní nábytek, který je nám, jakožto specialistům na zahradu, bližší.“

Zahradní nábytek má podle vedení společnosti Mountfield v Česku mnohem vyšší prodejní potenciál než jízdní kola a organizace jeho prodeje je méně náročná. „Prodej kol jsme tedy postupně utlumovali, až jsme jej v závěru loňska prakticky ukončili,“ dodal Brom.

Trh padá už dva roky Češi si loni podle odhadu Asociace specializovaných prodejců kol pořídili zhruba 360 000 kol, tedy asi o tři procenta méně než v roce 2008.

Celkový prodej tak po letech nárůstů klesl druhý rok po sobě, a to kvůli nepříznivému počasí i nástupu hospodářské krize. Loňské tržby prodejců se ale zřejmě nesníží a budou stagnovat, a to díky vyššímu prodeji dražších modelů jízdních kol. Trend přitom bude zřejmě kvůli vlivu krize pokračovat i letos.

Roční útraty Čechů za cyklistické zboží se pohybují v miliardách korun. V roce 2006, kdy bylo v Česku prodáno 350 000 jízdních kol, lidé jen za bicykly utratili zhruba 2,7 miliardy korun a další 1,8 miliardy korun za náhradní díly a příslušenství.

Autor:

Svatý grál na suchou kůží na nohou. Přečtěte si, co vám pomůže!
Svatý grál na suchou kůží na nohou. Přečtěte si, co vám pomůže!

30 uživatelů eMimina mělo možnost otestovat krém na nohy od Manufaktury z kolekce Louka. Pomohl vám na suchou a hrubou pokožku chodidel? Přečtěte...