Pátek 19. dubna 2024, svátek má Rostislav
130 let

Lidovky.cz

Naděje pro reklamu? Sex

Česko

Zatímco většina tržních segmentů hlásí pokles a snížení reklamních výdajů, trh s výrobky spojenými se sexem globálně roste.

A investuje víc do reklamy.

PRAHA / BATAVIA, Ohio „Když jde ekonomika dolů, sex jde nahoru,“ prohlásil minulý týden v americkém Ohiu mluvčí firmy Johnson & Johnson v souvislosti s výsledky celkového čtvrtletního prodeje lubrikantů na americkém trhu. Prodej vzrostl proti stejnému období předcházejícího roku o 32 procent na 41,2 milionu dolarů.

Ačkoli se produkty související se sexem v klasické reklamě běžně zase tolik neobjevují, v současnosti se jejich kampaně šíří opravdu masově. Newyorská společnost Mother například spustila v dubnu v řadě obchodů americké obchodní sítě Wallmart kampaň na podporu svého nového výrobku K-Y Intense, lubrikačního gelu pro ženy. Ten se tak stal prvním výrobkem této kategorie, na který v běžném obchodním řetězci upozorňují všechny reklamní displeje.

Neočekávaný prodejní růst této produktové kategorie v obchodních řetězcích by se měl podle studie společnosti Information Resources do konce roku ještě zvýšit, a to v souvislosti s aktivitami značek Trojan a Durex, jež patří na americkém trhu k vedoucím. „Byznys sexuálního zdraví je tím nejzdravějším byznysem těchto dnů,“ komentoval to pro časopis Advertising Age Jim Daniels, marketingový ředitel firmy Church & Dwight’s, pod niž spadá značka Trojan.

Podle zástupců společností působících na českém trhu se zde tato situace vyvíjí podobně. „Jednoznačně se nám tento trend projevuje stejným způsobem. Za první čtyři měsíce zaznamenáváme zhruba jedenáctiprocentní nárůst prodeje. Pravděpodobně jde o to, že sex je nejzajímavější a přitom nejméně nákladnou zábavou v době krize,“ uvedl pro LN s úsměvem Michal Slezák, ředitel společnosti PepCom a PepCom Slovakia, dodávající na trh kondomy Pepino. „Navíc pokud nechcete mít zrovna v této době hromadu dětí, proč nevyužít spolehlivou a také nepříliš nákladnou ochranu v podobě našich kondomů,“ dodal Slezák. Podle jeho slov firma posiluje i své reklamní aktivity. „Jejich celkový objem se logicky zvýšil s navýšením obratů. Naším krédem zůstává netradiční, zajímavá reklama a podpora aktivit, které považujeme za všeobecně prospěšné,“ uvedl pro LN Slezák. Jedním z nástrojů, které firma pro komunikaci využívá, jsou klubové akce a diskotéky, dále se chystá podporovat letní festival Protiproudu 2009 a ve spolupráci se Společností pro plánování rodiny a sexuální výchovu začíná školit aktivisty, kteří pak mají během příštího školního roku učit mládež na školách (zejména středních) správně zacházet s kondomem. „Kromě těchto aktivit v minulých měsících proběhla také například kampaň na několika rozhlasových stanicích na území celé České republiky,“ uvedl pro LN Slezák.

Rovněž Ervin Vadasz, country manažer pro Česko a Slovensko firmy SSL International, nabízející produkty značky Durex, potvrzuje zvýšení prodeje za první dva měsíce letošního roku. „Lidé nepřestali se sexem, naopak, hledají větší rozmanitost a vzrušení,“ řekl Vadasz LN. Durex rozjel v současnosti na českém a slovenském trhu za účelem zvýšení loajality ke své značce velkou promoční soutěžní akci, spojenou s možností vyhrát osobní auto. Soutěž propaguje i tiskovou, internetovou a venkovní reklamou, stejně jako propagací na místě prodeje. Podle Karly Kučerové ze společnosti Janssen Selag prodává i tato firma nyní více antikoncepčních přípravků. „Stoupá prodej alkoholu a produktů souvisejících se sexuální aktivitou. Speciální reklamní kampaň ale nechystáme,“ uvedla.

Autor: