Čtvrtek 2. prosince 2021, svátek má Blanka
  • schránka
  • Přihlásit Můj účet

Lidovky.cz

Nádraží v Karlíně čekají změny

Česko

  12:09
Praha - Florenc a Masarykovo nádraží. Dvě brány do města, které ale dobrý první dojem na návštěvníky metropole rozhodně nedělají. To se však má v nejbližších letech změnit.

Masarykovo nádraží. foto: Lidové noviny

Jako na smetišti nebo na hodně zanedbaném dvorku si musí připadat cestující, kteří poprvé vystoupí z vlaku na Masarykově nádraží nebo z autobusu na nádraží Florenc. Chystají se to změnit jak České dráhy, tak ČSAD Praha holding provozovatel Florence. Na proměně území na hranici Karlína a Nového Města se podílí i radnice Prahy 8. „První skutečné, hrubé práce očekáváme ve druhém čtvrtletí letošního roku. Letos by měla projít rekonstrukcí odbavovací hala, později také některé inženýrské sítě. Rádi bychom rozšířili i služby a zázemí jak pro cestující, tak dopravce,“ uvedl ředitel autobusového nádraží na Florenci Jiří Roubíček. Změna celého komplexu bude podle něj rozsáhlá. Měla by z areálu nádraží mimo jiné vytlačit lidi bez domova, kteří tam zabíjejí čas a opilí často obtěžují cestující. „Konkrétní náklady na rekonstrukci zatím neznáme, řádově půjde o desítky milionů korun,“ dodal Roubíček. Přestavba nádraží se bude konat za plného provozu.

Praha 8 by uvítala revitalizaci celé oblasti. „Jednáme s Prahou 1 o protažení Opletalovy ulice až do Pernerovy, a tím faktické propojení centra s Karlínem,“ vysvětlil starosta Prahy 8 Josef Nosek. Dalším dopravním terminálem, který čeká na změny, je blízké Masarykovo nádraží. „Současný stav nádraží není tak špatný. Je zde obchod s potravinami, rychlé občerstvení, bankomat, další řada stánků a zcela nový informační systém,“ hodnotí nynější stav jedné z hlavních bran do města mluvčí Českých drah Aleš Ondrůj.

 Žádné stěhování či úplné zrušení stanice, o kterém se v minulosti spekulovalo, nádraží podle Ondrůje nehrozí. ČD přestavbu takzvané „Masaryčky“ zařadily do projektu Živá nádraží, které si klade za cíl do roku 2010 zrekonstruovat až 60 železničních stanic v Česku. Vznikl společný podnik ČD a ING Real estate Masaryk station development, který chce budovu ještě rozšířit. Podle mluvčího se v části nádraží přiléhající k Hybernské ulici objeví v příštích letech zcela nová odbavovací zóna s novým nástupištěm. Změní se i nejstrašidelnější část stanice, tedy bývalé sklady v ulici Na Florenci. „Tyto prostory, které dnes nemají využití, budou přeměněny na komerčně obchodní zónu,“ dodal Aleš Ondrůj.
Autoři:

ANALÝZA: Případ Kenosha. Média si napsala vlastní verzi

Premium Půlka Ameriky si udělala z Kylea Rittenhouse, jenž zastřelil dva lidi, vzorovou karikaturu bílého rasisty s puškou, a...

Pět nejčastějších chyb, které Češi dělají v penzijním spoření

Premium Ve starém „penzijku“ si na důchod spoří více než tři miliony Čechů a v nových fondech už přes 1,3 milionu lidí. Stát...

Strach se do lidí pouští jako jed. Horší než covid je hysterie, říká herec Dušek

Premium Je hercem, režisérem, scenáristou, moderátorem. Renesančního ducha zřejmě Jaroslav Dušek zdědil po svém rodu s modrou...

Advantage Consulting, s.r.o.
OPERÁTOR FRÉZKY A SOUSTRUHU I ABSOLVENT na 3 směny

Advantage Consulting, s.r.o.
Jihomoravský kraj
nabízený plat: 25 000 - 43 000 Kč