130 let

Návrat starých časů? Jen prostor nestačí

Česko

Už to vypadalo, že se korejské automobilky změnily. Po autech z přelomu tisíciletí, lákajících jen cenovkou, nabídly vynikající produkty za rozumné peníze. Nové víceúčelové Hyundai ix35 však v lecčems činí krok zpět.

Pokud máte zkušenost s dřívějšími korejskými auty, nutně vás čeká déja vu už při nasednutí do kompaktního korejského SUV. Z nástupce populárního modelu Tucson se hned po otevření dveří vyvalí povědomý odér, který byl již téměř zapomenut. Že by levné plasty? Nebo lepidlo? Na tom vlastně nezáleží. Lacinost je z tohoto auta cítit i vidět – materiálem interiéru jsou tvrdé plasty kombinující nepěkné hnědé odstíny.

Ovšem co se týče praktické stránky věci, nelze toho Hyundai ix35 mnoho vyčítat. I když... Třeba kufr, pod jehož dnem se plýtvalo místem. Plnohodnotnou rezervu dnes nabídne málo aut, ale kvůli ní je zavazadlový prostor tohoto vozu příliš mělký. Kolem rezervy navíc zůstal nevyužitý prostor, kde by mohly být třeba schránky na drobnosti.

Stejně tak se nepovedlo sklápění sedaček. Sklopit lze jen opěradla, která ovšem rovinu pro další náklad neudělají. Variabilitou tento vůz zrovna nevyniká. Místa je však v Hyundai ix35 dost, pobere i dvě řady dvoumetrových pasažérů. Na kompaktní SUV velmi dobrý výsledek. Do terénu raději ne Za volantem žádné velké zážitky nečekejte. Dvoulitrový turbodiesel je sice po zahřátí tichý, velmi kultivovaný i střídmý; mimo město s ním lze při troše snahy jezdit za šest či sedm litrů na sto kilometrů i díky slušné šestistupňové převodovce.

Na přejetých nerovnostech však zadní náprava vydává šplouchavé zvuky, tak typické pro korejská auta z přelomu tisíciletí. Navíc elektromechanický posilovač pohltil veškerou odezvu řízení. Jinak spíše tužší podvozek nabízí dobrý kompromis mezi jízdními vlastnostmi a komfortem.

Jen nesmíte jet příliš rychle, tehdy vás po varování pískajících pneumatik zradí značná nedotáčivost. Jízdní vlastnosti korejské novinky jsou jen průměrné.

Do terénu s tímto autem nejspíš nikdo jezdit nebude, ale kdyby mimo rovné silnice náhodou zabloudil, ocení možnost zapnutí permanentního pohonu všech kol stejně jako aktivaci automatického přibržďování při sjezdech ze strmých kopců. S podvozkem pouhých 17 cm nad zemí však na nějaké divočejší terény zapomeňte.

Verdikt? Po pozoruhodných autech jako i10 nebo i30 Hyundai vyrobilo vůz, který vyniká pouze prostorností interiéru a štědrostí výbavy v poměru k ceně, někoho možná osloví jeho originální tvary. Základní verze s benzinovou šestnáctistovkou a pohonem přední nápravy začíná na necelých 410 tisících korun, slabší varianta dvoulitrového turbodieselu, kterou jsme testovali, s pohonem všech kol už stojí přes 620 tisíc korun. Hyundai umí vynikající auta, ale tohle zůstalo tak nějak na půli cesty.

TECHNICKÉ ÚDAJE

Rozměry 4410x1820x1670 mm

Zavazadlový prostor 465 l

Hmotnost 1600 kg

Motor turbodiesel 4válec, 2,0 l

Výkon 100 kW (136 k)/4000 min-1

Toč. moment 320 N.m/1800 min-1

PROVOZNÍ VLASTNOSTI

Zrychlení 0-100 km/h 11,3 s

Nejvyšší rychlost 181 km/h

Komb. spotřeba 5,7 l/100 km

Cena 624 900 Kč

HODNOCENÍ

Za volantem

Rodina

Rodina

Peníze

Cena

Autor:
  • Vybrali jsme pro Vás