Schválili to v květnu 2002 brněnští zastupitelé a pro návrh jich tenkrát hlasovalo 39. Pět se zdrželo, protože se domnívalo, že provizorně používaný název Tunel VMO Dobrovského by mohl zůstat. Tehdejší předsedkyně městské skupiny pro názvosloví a uznávaná historička Milena Flodrová však již v té době upozornila: Vyhněme se problémům, ať se to nezakoření. Stejně jako tunel v Pisárkách je podle polohy Pisárecký, tunel v Husovicích Husovický, mělo by stejné pravidlo platit i pro Královo Pole. Zjednodušuje to orientaci.
Dobrovský se líbí i silničářům Jenomže i Ředitelství silnic a dálnic, které včera vydalo několik stanovisek, suverénně mluví o tunelu Dobrovského. Nerespektuje tak ani původní název stavby, který obsahoval i zkratku VMO a název ulice, pod níž jedna z tunelových rour vede.
Používání oficiálního názvu si radnice nemůže vynutit. Jen naznačovat, že je to stejné jako Moravskému náměstí říkat podle původního názvu náměstí Rudé armády. I představitelé města mají zřejmě jazykovědce pohřbeného na brněnském Ústředním hřbitově rádi a přejí mu tunel.
Jednu pravdu však odpůrci oficiálního názvu mají: pojmenování používá jednotné číslo, tunely jsou ale dva.
***
Tunely mají spojit dvě části Brna
Tunely dlouhé asi 1,25 kilometru mají spojit křižovatku Svitavské radiály u nádrže Červený mlýn s křižovatkou Hradecké a Žabovřeské ulice. Stavba bude i s navazujícími křižovatkami a průzkumnými štolami stát více než devět miliard korun. Spojí dvě dosud samostatné části brněnského Velkého městského okruhu.
Vydání| Tato zpráva vyšla v prvním vydání
Regionální mutace| Lidové noviny - Brno