Sobota 31. října 2020svátek má Štěpánka 13 °C oblačno Předplatné LN

Diskuse k článku

Nedělní bouře Herwart byla v Česku nejničivější od orkánu Kyrill

Extrémně silná bouře Herwart provázená silným větrem, která se v neděli prohnala republikou, byla podle meteorologů nejničivější větrnou epizodou v Česku od orkánu Kyrill v lednu 2007. Na svém webu o tom v pondělí informoval Český hydrometeorologický ústav (ČHMÚ). Vichřice si v Česku vyžádala tři lidské životy.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
P. Aron 30.10.2017 12:02

U nás jsme stále bez proudu. Jizerky, Josefův Důl.Člověk si rychle uvědomí, jak moc jsme závislí na elektřině. Včera ani mobilní signál, topení - čerpadlo je na elektřinu, sporák na elektřinu. No ještě, že máme alespoň propan butanový vařič.

J. Bejšovec 30.10.2017 9:31

Auta stojí dráhy jedou - Tak nějak byl ten reklamní výkřik ne??? Co to, že stačí aby zafoukalo a je to naopak :-D :-D

P. Aron 30.10.2017 12:10

U tratí bude nejspíše problém v nekácení stromů podél tratí. Však také to stojí každou chvíli.

Z. Lapil 30.10.2017 13:17

To bude zdání, řekl bych. Poslední velký kolaps byl před třemi roky, a to skrz námrazu, od které kácení stromů moc nepomůže.

Skoro až pravidelně jezdím po koridoru, a docela bych se vsadil, že nejvíc dopravních průšvihů je v souvislosti s přejetými chodci. Protivné jsou taky "poruchy zabezpečovacího zařízení" (těžko říct, kolik z toho je opravdových poruch a kolik je způsobeno ukradenými kabely) a občas se vyskytne stržená trolej.

Je samozřejmě otázka, jestli je na horských tratích lepší pokácet bůhvíjaký koridor (30+30 metrů nejmíň, řekl bych) a vystavit trať závějím, nebo vozit v každém motoráku motorovou pilu a jednou za rok tolerovat zpoždění a výjezd nějakého mohutnějšího odklízedla.

Pro okamžitou orientaci se můžete dispečerům kouknout přes rameno: http://kam.mff.cuni.cz/~babilon/zpmapa.

P. Aron 30.10.2017 19:03

Nevím, zajímal by mě názor někoho z praxe.

Z. Lapil 30.10.2017 20:00

O té motorové pile vím od strojvedoucího - reálně ji s sebou vozí.

Ostatní je zkušenost mnohaletého častého cestujícího, tedy moje. V průměru tak deset patnáct cest měsíčně. Čárky si nedělám, ale řekl bych tak 50% "neplánovaných zpoždění" jsou pády pod vlak, zbytek nějaká technika - zabezpečení, troleje stržené vlakem nebo na přejezdu, nehody, dvakrát nebo třikrát ohlášená bomba... Co tak vzpomínám, vysloveně spadlý strom jsem zažil jednou (na trase Roudnice - Kralupy), ale zato hned dva mrtvé během jednoho dne.

Některá zpoždění jsou překvapivě pravidelná - například vlak ve 21hod Praha - Brno, mívá na odjezd z Prahy 15-30 minut zpoždění "z důvodu obratu soupravy", přestože příjezdy jsou v 17:49 a tuším 18:12. Dnes s ním jedu a jsem zvědav - oba vlaky dnes přijely včas, ale počítám, že při posunu ještě doznívá honička ze včerejška.


Máme podvyživené děti? Trend „zdravého“ stravování je tragický, říká odborník

ilustrační snímek | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy

Premium Špenát je hnusný, rajčata taky. Do školní jídelny nechodíme, tam nám nechutná. Jíme jen špagety a pizzu. A tak dál....

Jak vyležet ‚lehký covid‘. Praktičtí lékaři radí, jak na samoléčbu

Měření teploty u vstupu do pardubické nemocnice. | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy

Premium Tak jako jiné virózy i obávaný covid-19, pokud zaútočí jen v mírné či střední síle, se musí doma prostě a jednoduše...

Generace nevzdělaných dětí. Jen málokdo dělá při distanční výuce pokroky

ilustrační snímek | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy

Premium Je osm hodin ráno, učitel zakládá virtuální místnost, do které se postupně připojí žáci. Jednomu nejde mikrofon,...