Diskuse k článku

Němci se šest let dopouštěli násilí na Češích, srovnávání s odsunem je demagogií, říká archivář

Ve středu uplyne 74 let od konce druhé světové války. I přes časovou propast má její odkaz stále vliv na myšlení evropských národů, Čechy a Němce nevyjímaje. „Historie každého národa i jednotlivců je stále relevantní, ať chceme, nebo nechceme. Myslím si také, že zrovna Německo by druhým národům nemělo dávat etická ponaučení a vykládat, co je správné,“ říká v rozhovoru pro Lidovky.cz archivář Vojtěch Šustek.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

 0
Jste přihlášen jako


Toto opatření slouží jako ochrana proti webovým robotům.
Při zapnutém javaskriptu se pole vyplní automaticky.

Zbývá 2000 znaků nebo 10 odstavců.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
J. Petarda 8.5.2019 15:14

Idea německého národa vznikla na konci napoleonských válek, tedy cca na začátku 19. století a jako státoprávní národ jsou tu od roku 1871 pokud se nepletu. Tedy historie jako např. u Belgie, ale na rozdíl od Belgie by bylo lepší kdyby snad opravdu žádnou neměli, protože to je jedna katastrofa za druhou a po dvou způsobených světových válkách nyní způsobili migrační krizi. Jinak s tím židovským kohoutem té narážce nerozumím - pokud míníte, že jsem Žid, tak nejsem, ale jako křesťan vím, že kdo se dotýká Židů dotýká se zřítelnice Božího oka.

F. Bernardone 8.5.2019 17:08

Petardo, mýlíte se často a připomínám, že od roku 1512 se užíval název Svatá říše římská národa německého a tam také patřily Čechy, Morava a Slezsko. Psal jsem, že s tím konfliktem o to, který národ je vyvolený, jste udeřil hřebíček na hlavičku, protože dva kohouti se na jednom hnojišti nesnesou. Tedy z toho logicky plyne, že německý byl poražený a nyní je tam ten židovský.

J. Petarda 8.5.2019 17:24

Přídomek "národa německého" byl poprvé použit nikoliv "Němci" samotnými, ale ostatními, a to na kostnickém koncilu, kde bylo třeba nějak regionálně uspořádat hlasy kardinálů a pod "národem německým" jsme byli my i třeba Poláci. Vyvozovat z toho existenci německého národa je směšné. Existence národa je subjektivní pocit společné sounáležitosti a ten mezi Němci nebyl až do konce napoleonských válek, kdy se nechtěli stát Francouzi (stejně to měli pod náporem Napoleona Italové - Itálie je proto také naprosto umělý útvar). České země byly nezávislou částí Svaté říše římské s právem volit římského krále a min. od zlaté buly Karla IV bylo jasně stanovené, že ostatní "německá" knížata se do českých záležitostí nesmí vměšovat. Já nechci obyvatele současného Německa snižovat, Bavoři či Sasové jsou starobylé národy, které mají můj plný respekt, ale uřvaní Prušáci nikoliv. Největší tragédií je německý vynález jazykového národa - jazyk byl totiž to jediné co Němce/Italy jakžtak spojovalo a tak ho d

J. Petarda 8.5.2019 17:25

- jazyk byl totiž to jediné co Němce/Italy jakžtak spojovalo a tak ho doslova zbožštili (že je v něm génius národa atd.). Ostatní národy střední Evropy se pak tomuto paradigmatu museli bohužel přizpůsobit.

F. Bernardone 8.5.2019 19:35

No vidíte Petardo, nalhávat si se nevyplatí!

J. Jurax 8.5.2019 23:01

I jako ironie je to blbé ...

Z. Mikulášek 8.5.2019 12:59

Za ta neuvěřitelná zvěrstva, kterých se Němci na lidstvu dopustili, by měli každý den až do konce věků padnout na kolena a děkovat bohu, že za to vše tak dobře dopadli!

J. Stuchl 8.5.2019 13:03

Dopadli jsme dobře. Jsme Kanadané a vlastníme velký hotel na Šumavě. Naši hosté jsou hlavně Němci, platí eurama v hotovosti. Na daních odvádíme jen povinné minimum. Co děláš ty?

Z. Mikulášek 8.5.2019 13:14

Tak to pro vás platí výše uvedené: každý den padnout na kolena a děkovat bohu....

M. Henrik 8.5.2019 13:07

Co jsou to "německé", "české" a "maďarské" geny? To slyším poprvé.

J. Stuchl 8.5.2019 13:12

To nás, moc nepřekvapuje. To ti poví test DNA , zjisti si kde se to dá vytvořit. Většina Čechů má i geny španělské, francouzské a italské. Kolik je ti sakra let, oslíku???

F. Bernardone 8.5.2019 13:43

Tedy přesně vytčeno jsou to geny lidí germánského původu, slovanského, židovského atd. V mém případě je to Itálie, Morava, Dolní Uhry a Tyrolsko. Nemáme v rodině žádné předky z Čech! Narodil jsem se na Moravě a proto jsem Moravan. Už je Vám to Henriku jasné?

M. Henrik 8.5.2019 14:17

Pokud si židovský pletete se semitským, pak je další diskuze celkem bezpředmětná.

F. Bernardone 8.5.2019 14:38

Na rozdíl od Vás nejsem žádný popleta! Vy jste však pomatenec a s takovými se diskutovat nedá!

J. Jurax 8.5.2019 23:03

Inu, Židé jsou semité ...

J. Petarda 8.5.2019 15:18

Moji předci jsou v blízké linii mj. také z Itálie a celý rod pak od 16 století z Moravy a proto se považuji nejen za Moravana, ale i za příslušníka lidu svatováclavského, jako všichni mí předci. Typičtí huráMoravané jsou Slováci žijící v Brně.

M. Vichta 8.5.2019 14:59

Kolik jsi toho požil, nebo sis rovnou šlehnul a nebo jsi jenom pitomec? Válku začál Hitler!

J. Jurax 8.5.2019 23:00

No jo, nehulte tolik, podívejte, co to s Vámi dělá ... nebo to máte z chlastu?

F. Bernardone 8.5.2019 10:33

Parádní příklad kolaborace v Československu. Otec Livie Klausové, tedy tchán exprezidenta Klause kolaboroval s německými nacisty a protože mu hrozil provaz, tak se rychle obrátil a zachránil se tak, že okamžitě po skončení války vstoupil do komunistické strany. Takových případů bylo hodně a mnozí čeští kolaboranti se potřebovali vykoupit z kolaborace a páchali potom zvěrstva proti lidskosti na německy mluvících civilistech, kterak tomu bylo v Přerově. Takový horlivý mstitel s krásným českým příjmením Smetana, Čechoslovák přepadl stojící vlak s „odsunutými" tzv. Němci ze Slovenska, kteří neuměli ani německy, aby jich několik desítek povraždil. Zásadní morální problém tkví však v tom, že tací Češi potom nastoupili do státní služby. Mnozí byli lidovými komisaři v justici, důstojníky v armádě, nebo milicionáři atd.

M. Henrik 8.5.2019 10:38

Nebýt války, kterou rozpoutali podle vás "nevinní" Němci, nic takového by se nestalo a takoví lidé by nikdy nedostali příležitost. Tomu se říká příčina a následek.

F. Bernardone 8.5.2019 10:57

Jste nefér! Podsouváte mně něco, co jsem nenapsal! Nikde jsem nenapsal, že Němci byli nevinní. S takovými lháři se nedá diskutovat! Není však divu, protože prezident Zeman činí to samé.

M. Henrik 8.5.2019 11:07

Kde tady v diskuzi píšete něco o vině Němců? Zatím jsem od vás zaregistroval jen nenávistné výpady na Čechy. A já vám znovu opakuji, že pár jedinců české lůzy by si ani neškrtlo, kdyby nebylo předchozích událostí. Chápete?

F. Bernardone 8.5.2019 12:07

Henriku, tak ty nenávistné výpady napište! O ničem nevím. Dále předchozí událostí byla válka a nelze je proto srovnávat s událostmi po válce, tedy v době míru. Je nutné však rozlišovat civilisty od armády a to je snad jasné! Ba dokonce i váleční zajatci požívali určitou ochranu na obou stranách fronty podle Ženevské konvence. Civilní obyvatelé německé národnosti však byli zabíjení jako zvěř horlivými českými vlastenci, kterak jsem popsal. Prezident Beneš řval z balkónu v Brně k davu Brňanů, že je potřeba Němce vylikvidovat! Ještě rok po konci války byly všechny ty zrůdné vraždy českých vlastenců zařazeny do tzv.odboje, aby nemohli být tací vlastenci potrestání. Jinde v civilizované Evropě, jako v Alsasku-Lotrinsku byli něm.nacisté a kolaboranti postavení před soud a odsouzení. Německy mluvící obyvatelé zůstali! Henriku, já se k tomu zvěrstvu nehlásím a logicky se zastávám nevinných civilistů, kterých byla většina!

M. Henrik 8.5.2019 12:19

Ten, kdo pasivně přihlíží zlu, stává se spoluviníkem zla. To k těm nevinným Němcům. Za druhé, spousta z řadových Němců se podílela na arizaci židovského majetku v Sudetech i na zabavení majetku Čechů, vyhnaných v r. 38, to vám asi uniklo. Za třetí, blahořečte Benešovi, že jsou Němci vylikvidováni, protože by nám dnes území Sudet nepatřilo, tamější Němci by v mírovém plebiscitu svobodně odhlasovali připojení k Německu a nikdo by jim v tom nemohl zabránit. A nakonec - doufám, že nevěříte báchorkám o denacifikaci Němců - většina nacistických válečných zločinů zůstala dodnes nepotrestána, soudily se jen ty nejkřiklavější kauzy.

F. Bernardone 8.5.2019 13:51

Ano, souhlasím! Tak proč Češi přihlíželi pasivně zlu po Mnichově a potom za komunistické totality? Lžete v případě Němců. Kdyby Češi provedli takovou reflexi svých dějin jako Němci, tak bychom byli úplně jinde!

Z. Mikulášek 8.5.2019 12:52

Hmm...nevinní civilisté...to povídejte Čechům žijícím v té době v sudetech, nebo Čechům při sledování davů zdejších Němců nadšeně vítajících okupační německá vojska. Jinak odsun Němců byl proveden na základě rozhodnutí vítězných mocností...pletete si pojmy s dojmy :-P

J. Stuchl 8.5.2019 12:55

Ty nikam už nic nikdy za žádných okolností nepiš , osle. Daleko větší ostuda jsou čeští bolševici a tupci , jako ty . Hitler byl proti vám světec a svatý muž!

Z. Mikulášek 8.5.2019 13:08

Vidím, že mám co dočinění s "inteligentem" a ještě k tomu s fanatikem :-P

J. Jurax 8.5.2019 23:05

Ani s "inteligentem" ne. S blbcem.

M. Henrik 8.5.2019 13:09

Vám Hiler visí v ložnici?


Premium

Havel byl z jiného těsta, vzpomíná v rozhovoru exprezident Klaus

Václav Klaus starší | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy

Jeden z hlavních aktérů polistopadového vývoje Václav Klaus starší hovořil pro LN o nepochopení kuponové privatizace i...

Premium

Sex je snadno dostupný, ale nevěra ještě není důvod k rozchodu

Psychoterapeut Jan Vojtko | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy

Tolerance je podle něj jen povýšenecký postoj k druhému a vytváří korupční prostředí, proto do partnerských ani jiných...

Premium

K jídlu suchý chleba, místo chráničů molitan. Zpověď Pastrňákovy mámy

Marcela Ziembová, matka Davida Pastrňáka | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy

Příběh jak z hollywoodského filmu. Marcela Ziembová je máma hokejové hvězdy světového formátu Davida Pastrňáka, kterému...