Německý ministr hospodářství Rainer Brüderle řekl televizi ARD, že součástí hospodářské soutěže by nemělo být poskytování finanční pomoci jednotlivým společnostem. Podle něj by se EU měla soustředit na vlastní pravidla o poskytování státní pomoci. Ta přitom finanční dotace firmám, které se ocitly v problémech, významně omezují a Evropská komise podobnou pomoc vidí jen velmi nerada.
Němci však ještě před nedávnem mluvili jinak. Pro Opel zvažovali pomoc ve výši 4,5 miliardy eur (asi 116 miliard korun), ale jen v případě, že automobilku získá nový vlastník, jímž mělo být konsorcium kanadské společnosti Magna a ruské banky Sberbank. Německo chtělo podporou zachránit několik tisíc pracovních míst, při změně postoje GM však změnila postoj i německá vláda.
Koncern General Motors totiž oznámil, že sníží výrobní kapacitu Opelu o 20 až 25 procent, což nejspíš přinese i velké propouštění. Počítá se přitom s uzavřením minimálně jedné továrny v Evropě, volba by mohla padnout na závod v Antverpách. Právě Belgie a další státy EU, kde má Opel část výroby, se podobné situaci snaží zabránit a slibují automobilce finanční pomoc. Belgie údajně přislíbila 500 milionů eur, Británie 400 milionů eur a Španělsko až 400 milionů eur.
Opel ve svých čtyřech německých závodech zaměstnává zhruba 25 tisíc lidí, automobily ale vyrábí i v dalších evropských zemích, například právě v Británii, Španělsku a Belgii. V Evropě tak Opel poskytuje práci zhruba 46 tisícům lidí. Automobilka GM hodlá podle svých plánů na restrukturalizaci Opelu vynaložit 3,3 miliardy eur a doufá, že získá příspěvek od evropských vlád. Firma má dvě miliardy eur z vlastních zdrojů.