Ministerstvo dopravy a Česká kancelář pojistitelů se však nemohou shodnout, jestli mají platit i majitelé starých vraků. Přesněji lidé, kteří mají svůj starý automobil zapsaný v registru vozidel a minimálně devět let za něj neplatí povinné ručení.
ČKP s nimi nemá slitování. „Motoristům, kteří nemají vozidlo pojištěno, doporučujeme buď vozidlo odhlásit, nebo honem rychle pojistit. Žádné výjimky či promlčení v této věci nepřipouštíme,“ tvrdí výkonný ředitel ČKP Jakub Hradec.
Ministerstvo dopravy ale s tímto názorem nesouhlasí. „Tato interpretace ČKP je naprosto chybná a my s ní hrubě nesouhlasíme. Pokuty za neplacení povinného ručení se nevztahují na lidi, kteří své povinné ručení ukončili v roce 1999 či dříve a nikdy poté si povinné ručení nesjednali,“ tvrdí Josef Pokorný z ministerstva dopravy.
Proč tito lidé nemusí platit? Zkrátka proto, že povinné ručení sjednali a ukončili ještě před platností zákona o povinném ručení. Podle Pokorného se tak nové pokuty za neplacení ručení vztahují jen na motoristy, kteří si povinné ručení uzavřeli a ukončili po prvním lednu 2000, kdy začal zmíněný zákon platit. Ti s žádnými úlevami nemohou počítat. Pro ČKP jsou automaticky neplatiči povinného ručení. Mají totiž na sebe napsaný vůz, ale nefigurují v seznamu pojištěnců. Hrozí jim tak pokuty od 50 do 70 korun za každý den, kdy bude jejich auto nepojištěné.
Více čtěte na straně 4
Vydání| Tato zpráva vyšla v prvním vydání
Regionální mutace| Lidové noviny - Brno