Čtvrtek 25. dubna 2024, svátek má Marek
130 let

Lidovky.cz

Nová banka Equa bude cílit na mladé Čechy

Česko

Britský nástupce neúspěšné Banco Popolare si už chystá reklamní kampaň. Přesto, že v Česku na novou banku ještě nezískal ani licenci.

PRAHA Výběrové řízení na komunikační agenturu a reklamní spoty už zahájil britský investiční fond AnaCap, který nedávno převzal tuzemskou pobočku italské Banco Popolare. Tu chce nahradit vlastní značkou a zřejmě se zaměří na mladší klienty.

Podle informací LN má reklamní kampaň v hodnotě milionů korun zamířit především do televize a určena bude speciálně pro český trh. V zadání na návrhy reklamních spotů se již operuje s názvem Equa, který byl dosud předmětem spekulací.

Boháčům odzvonilo, banky chtějí mladé Oslovené firmy údajně dostaly za úkol vytvořit návrh moderně pojaté kampaně, která by oslovila mladé lidi a vymezila nový bankovní ústav vůči zavedeným konkurentům. Equa by se tak stala přímou konkurencí zejména pro bankovní skupinu Raiffeisenbank. Ta hodlá ještě letos vstoupit na slovenský trh s internetovou bankou Zuno a později by měla následovat i Česká republika. Také Zuno bude usilovat o moderní a mladou image, své služby ale omezí jen na internet a vůbec nepočítá s kamennými pobočkami.

Mediální agentury nicméně zároveň upozorňují, že zadání se ještě může částečně změnit. „My jsme zatím byli osloveni pouze do výběrového řízení na komunikační agenturu. Dostali jsme nějaké zadání, které má podle mého názoru sloužit jako srovnávací vůči ostatním osloveným subjektům. Ale nevíme, jestli je to reálné zadání, nebo zda slouží jen k tomu, aby se ukázalo, kdo je lepší,“ zdůraznil David Sroka z pražské agentury Proximity.

Čekání na licenci Britský fond navíc stále nezískal potřebné oprávnění od České národní banky, která se žádostí zabývá už od začátku letošního roku. Kdy bude definitivně rozhodnuto, je stále nejasné. „Jen nás překvapuje, jak dotazy novinářů často začínají tím, že už je to vlastně hotové. To totiž můžeme vědět jenom my,“ komentoval to mluvčí ČNB Tomáš Zimmermann. AnaCap se včera ke svým plánům nechtěl vyjadřovat. „Čekáme na oficiální rozhodnutí, tudíž věc nemůžeme komentovat,“ zopakovala za společnost Amber Hilkeneová. Už před časem nicméně fond uvedl, že nabídne především cenově dostupné, jednoduché a transparentní produkty a služby, což by zaměření na mladší klienty odpovídalo.

Další banka usilující o mladé klienty je důkazem postupného odklonu od orientace výhradně na bohaté zákazníky. Na to doplatila například banka HSBC, která u nás od konce minulého roku nabízí své služby už jen firmám a její privátní klienty převzala Česká spořitelna.

Autor:

Jak na rychlou a jednoduchou večeři s rýží?
Jak na rychlou a jednoduchou večeři s rýží?

Díky své všestrannosti se rýže LAGRIS už dlouho stávají nedílnou součástí mnoha pokrmů z celého světa. Bez ohledu na to, zda se používají k...