Diskuse k článku: Zeman řekl Číňanům, o čem sní: Nová Hedvábná stezka povede přes Českou republiku

Diskuse uzavřena, nelze přidávat příspěvky

  • Příspěvků: 63
  • Poslední: 30.1. 2019 9:30
  • Řadit dle: vláken
  • času vložení
J. Sýkora 30.1.2019 9:30

Ukázkový příklad postupu Nové Hedvábné stezky:

Čínská expanze. Na Srí Lance ukrojí 15 tisíc akrů pro milion lidí

https://echo24.cz/a/iczWv/cinska-expanze-na-sri-lance-ukroji-15-tisic-akru-pro-milion-lidi

Srí Lanka měla ‚velké oči‘. Megalomanský přístav nakonec ‚spolkla‘ Čína a dál šíří svůj vliv

https://www.lidovky.cz/byznys/statni-pokladna/cesta-za-novou-hedvabnou-stezkou-pokracuje-cina-si-skupovanim-pristavu-vytvari-politicky-a-obchodni.A180627_132125_firmy-trhy_pkk

Srí Lanka nezvládla platit dluhy Číně. Teď jí Peking vzal celý přístav a chce víc

https://www.info.cz/svet/sri-lanka-nezvladla-platit-dluhy-cine-ted-ji-peking-vzal-cely-pristav-a-chce-vic-32972.html

Dobře si rozmyslete, co jste ochotní Číňanům prostřednictvím jejich obchodního atašé z Hradu věnovat a co ne.

J. Lepka 26.1.2019 16:47

Jediné pozitivní, co jsem si z této diskuze odnesl, je nůše nových nicků Ovčáčka.

J. Svoboda 26.1.2019 12:46

Super prezident, pro Číňany!

F. Doušek 26.1.2019 11:10

Zeman ovšem zapomněl sdělit zkušenosti hotelierů s čínskými turisty.

J. Šrámek 26.1.2019 10:19

Vzpomínám si,že po roce 1948 bylo dobré začínat životopis slovy :,,Jsem dělnického původu".Neřešilo se podle jakého významu toho slova.Jestli od základu ,,dělati",nebo ,,děliti se".Zdá se,že po roce 2019 se bude začínat slovy:,,již od mládí miluji rýži"!

P. Haraším 26.1.2019 10:09

číňan si vždy najde v zemi, kterou chce zničit nějakého příhodného kolaboranta a hlupáka a pak už jedou svou známou cestu, u nás si bohužel vybrali prezidenta, jednoho z nejhloupějších na zemi.

K. Novák 26.1.2019 11:03

Patrně proto se s ním nebaví ani další „génius“ Trump.

K. Pokorný 26.1.2019 19:08

Máte tam chybu, Péťo, správně mělo být 'u nás si bohužel vybrali za kandidáta prezidenta želé s falešnými brýlemi' takže to měl Zeman usnadněné.

Jedno se ukáže, jestli Zeman spolu s Číňany a Putinem neměli Drahoše koupeného, protože takového blbečka by jinde nesehnali.

P. Haraším 26.1.2019 20:39

Nemám, Karlíčku. Pan Drahoš převyšuje zemana ve všech kladných charakteristikách a v těch záporných, které ovšem český volič preferoval více, zas dominuje Zeman. Tak jednoduché to je.

J. Podešva 26.1.2019 10:09

Z Číny pro nás nic výhodného nepřijde. Ty slavné Zemanovy "čínské investice" se rozplynuly. Čína má zájem o odbytiště svého zboží. Nějaká oboustranně výhodná spolupráce je moc nezajímá.

J. Václavíková 26.1.2019 9:10

Čína nejedná s ostatními jako rovný s rovným, kdo podá ruku, je požrán. Chytá své oběti do dluhových pastí. Svým způsobem otrokářský stát. Rozhodně není o co stát!

P. Novák 26.1.2019 9:04

Již se začalo budovat železniční spojení mezi Srbskem a Budapeští. Napojení má být na čínský přístav Pireus v Řecku. Logicky se nabízí posílení koridoru z Budapešti do Prahy a pak dál na Německo..

Schéma trasy z Pireus do Budapešti je vyznačena na str.4 dokumentu v odkaze.

https://www.ebrd.com/documents/policy/the-balkan-silk-road.pdf

J. Podešva 26.1.2019 10:07

"čínský přístav Pireus v Řecku" - signifikantní :-)

M. Vápeník 26.1.2019 8:33

Já si nepřeji, aby tady vedla nějaká čínská stezka. A nepřeji si to aktivně.

J. Galamboš 26.1.2019 9:04

Ja taky. Naštěstí nejsme jenom dva.

M. Veselý 26.1.2019 7:47

Zeman sní o tom, jak Českou republiku hodí pod pásy čínských tanků.

P. Novák 26.1.2019 8:30

Je to pro mě podobná hrozba ,jako riziko útoku ČR na Japonsko.

P. Novák 26.1.2019 7:08

Každopádně má Čína největší investice v Británii a pak v Německu a Francii. V Británii probíhá iniciativa kancléře státní pokladny George Osborna,který se snaží svou zemi učinit pro Čínu “best partner in the West”. V Německu například Číňani koupili 10% podílu v Mercedesu.

Čínské investice mířily do firem jako švýcarská Syngenta, řecký přístav Piraeus, britská jaderná elektrárna Hinkley Point C, letiště jako Heathrow, Frankfurt Hahn , Toulouse, výrobce Peugeot a Citroën PSA Group,italská Pirelli.

P. Huml 26.1.2019 11:00

Zapoměl jste zmínit pražský hrad...jinak investice v Česku daleko daleko za Lucemburskem

J. Vacek 26.1.2019 6:20

Otázkou je, jak tento projekt může v Evropě pomoci k racionalizaci infrastruktury a logistiky, obchodních kanálů, které jsou značně přetížené a nesou s sebou ekologickou zátěž. Situace je samozřejmě zcela jiná, než byla někdy ve středověku a je potřeba koncepčně vidět obchodní výměnu a spolupráci s tak lidnatými zeměmi jako je Čína, Indie aj.

J. Lepka 26.1.2019 16:45

No to jó. Obchodní výměna s Čínou je prostá : začnou vyrábět podle dovezeného mustru a vzápětí zahltí trh v zemi mateřského výrobku svým okopírovaným šuntem.

Ať žije obchodní výměna s Čínou.

J. Svoboda 26.1.2019 6:13

Klídek, rok 2016:

„Jestliže jsem odhadoval, že objem čínských investic v tomto roce bude 45 miliard korun, hluboce jsem se zmýlil. Je to jenom na tento rok 95 miliard korun.“

J. Galamboš 26.1.2019 9:05

A skutečnost ???

J. Jonák 26.1.2019 10:15

2016 13 mld a v roce 2017 6 mld Kč. Třeba to hradní kolaborant počítal v jiné měně? Ale ani na ruble to nesedí.;-)

Z. Smutný 26.1.2019 3:40

Stezka je příznačný název, také na ní ani tráva nepokvete, to samé hrozí celé zemi.

K. Čtvrtý 26.1.2019 6:41

Vy máte pocit, že je to horší, jak součásná, totálně závislá pr**l, ve které jsme?

M. Veselý 26.1.2019 7:46

Kdežto pod Čtvrtého milovanou komunacistickou stranou by naše země prosperovala, že?

J. Tachovsky 26.1.2019 3:27

Je dobre o to usilovat. Zrict se te moznosti z ideologickyych duvodu je nebetycna bbost. Nasi sousede maji zcela urcite stejny zajem

K. Jež 25.1.2019 23:30

Zeman myslel Zlodějskou stezku. Číňané po ní přijdou naučí nás jak vést efektivně stát, všechno poberou a zanechají nám tu Babiše jak denně plave ve Vlatvě 20 km a Zemana v mauzoleu.

M. Macocha 26.1.2019 3:05

Duševně nejsi nic moc.

Najdete na Lidovky.cz