Od minulého týdne totiž komerční televize začala reklamou přerušovat videa ve svém webovém videoarchivu. „Týká se to pouze nezpravodajských videí, tedy videí v archivu Nova.cz,“ upřesnila mluvčí Novy Michaela Fričová.
Dosud Nova reklamní spoty na webu vkládala jen na začátek či na konec videí. Teď přenáší na web televizní model, čeká, že inzerenti budou čím dál víc dávat peníze do reklamy na internetu místo v televizi. Podle odhadů agentury OMD letos půjde do televizní reklamy 11,9 miliardy korun, na internet už 4,1 miliardy. „Do budoucna jsou televizní rozpočty pro internet nejzásadnějším zdrojem růstu,“ řekl koncem loňska Tomáš Řehák z OMD.
Internetovou reklamu prodává Nova jednak samostatně, motivuje ovšem i „televizní“ klienty výhodnějšími cenami, když si zároveň zaplatí propagaci na webu. „Reklamu na webu prodáváme samostatně, umožňujeme také společné plánování s televizními kampaněmi. Provázání televizní a internetové reklamy umožňujeme i na úrovni cenových a slevových podmínek,“ sdělila mluvčí Fričová. Umístit reklamu ke konkrétnímu pořadu je pak možné za příplatek.
Na internetu čtvrtá Jak ukazuje měření NetMonitor, po Seznamu.cz, Centrum Holdings (Centrum, Atlas) a mediální skupině MAFRA (vydává i LN) je vlastník Novy CME čtvrtý největší poskytovatel internetového obsahu.
Jeho weby v únoru navštívilo 2,7 milionu lidí. Návštěvníci Nova.cz si podle šéfa webů Novy Pavla Krbce přehrají měsíčně 9,6 milionu videí. Nejnavštěvovanější, třeba sitcom Comeback, přitom zaznamenávají kolem tří set tisíc zhlédnutí, ještě úspěšnější byl na podzim cyklus televizních filmů Soukromé pasti, jeho díly byly přehrávány až půlmilionkrát.