Ke 35 novým „statickým“ otázkám z loňského podzimu v testech pro autoškoly přibude v únoru dalších 35. Kromě toho sadu všech dosavadních téměř 900 otázek, z nichž žáci vyplňují 25 automaticky generovaných, doplňuje aktuálně šest videí. Postupně se počet nových otázek zvýší ke 120, z toho bude 20 videoanimací.
„Dynamické otázky zjišťují, zda jste si konkrétního nebezpečí vědom a jak byste reagoval. Třeba na chodce ve tmě, vybočující vozidlo a podobně,“ míní Budský. Takové spoty je výhodné využívat i při vlastní výuce. „Umožňuje to reagovat na opravdu široké spektrum potenciálně nebezpečných situací. Otázek je už hodně a žáky to nutí, aby se je místo biflování skutečně učili,“ dodává expert.
Nové otázky reagují na aktuální vývoj různých situací v dopravě. Například na jízdu při snížené viditelnosti či pohyb cyklistů. Na přípravě novinek se podílela i Asociace autoškol, témata vycházejí z případů, které policisté v poslední době nejčastěji řeší.
Elektronická forma zkoušek také umožňuje vybírat z celé sady testy zaměřené víc na situace, jež jsou typické pro vybraný region.
Desítky nových otázek přidalo ministerstvo dopravy do testů v autoškolách. Společně se zatím šesti videoanimacemi mají přispět k lepšímu pochopení pravidel, a tedy i bezpečnosti na silnici. „Výhodou je, že se postupně omezuje možnost biflování otázek a víc se řeší případy z praxe,“ říká Roman Budský.
Lidovky.cz: Jsou nové otázky potřebné pro výuku?
Bezesporu. Ale máme tam dvě věci, na které je třeba se podívat. První jsou statické otázky, které se klasicky zkoušejí, je jich dnes kolem 900…