Výzkum, ze kterého tyto informace plynou, prováděl tým Výzkumu dopravní bezpečnosti Škoda Auto, který spolupracoval s policií a elitními cyklisty. Ukázal zlozvyky nejen cyklistů, ale i motoristů. Podle Škody zavinili cyklisté loni 2724 nehod, zhruba o 300 více než v roce 2017. Zemřelo 38 cyklistů, těžce se jich zranilo téměř 400. Podle informací automobilky, které čerpá od Besipu, nemělo 85 procent cyklistů, kteří zemřeli při nehodách mezi lety 2009 až 2017, nasazenou ochrannou přilbu.
Šumperská nemocnice si vystřelila z rekondičního pobytu Zemana. Je to skandál, reagoval Ovčáček |
Firma na základě výzkumu zahájila novou bezpečnostní kampaň Na kole bezpečně, která prostřednictvím krátkých videí upozorňuje na největší rizika. Škoda, stejně jako ostatní automobilky, myslí na bezpečnost nejen cyklistů při konstruování svých aut. Současné vozy tak mohou být vybaveny řadou senzorů a asistentů, jež mají srážce s cyklistou zabránit. Vždy ale záleží na konkrétní situaci a především rychlosti vozidla. K vyšší bezpečnosti se využívají například radary umístěné v přední i zadní části vozidla, které sledují provoz kolem vozu.