Středa 24. dubna 2024, svátek má Jiří
130 let

Lidovky.cz

O chlebu mezi chleby a „nenápadné“ inzerci

Česko

REKLAMNÍ GLOSÁŘ Pod dojmem filmových upoutávek a trajlerů umístěných na internet v posledních týdnech jsem dospěl nejdřív k závěru, že Leonardo DiCaprio bude hrát nejspíš ve všem včetně plánovaného českého filmu Poslední z Aporveru a Stalonneho nostalgického majstrštyku Expendables. Ať člověk klikl na cokoli, objevil se Leo. Až po chvilce jsem pochopil, že je to reklama na jeho nový film Počátek, zařazovaná před videa k článkům. Fakt, že před zpravodajsky zařazeným trajlerem k jednomu filmu běží jako reklama trailer k jinému filmu, mi připadá docela zvláštní – asi jako sendvič, kde je mezi plátky chleba vložený další chleba. Navíc konkrétně Poslednímu z Aporveru, což by měl být nový český fantasy film ve 3D, tahle reklama moc neprospěla – protože DiCapriův klip byl zcela očividně našlapanější a ten český vedle něj vypadal uvadleji, než musel. Což je škoda, ve výsledném srovnání obou filmů to vůbec nemusí platit. Budiž ale řečeno ke cti těm, kteří reklamy před redakční videa zařazují, že je aspoň označují jako reklama. Pozoruhodnější kousek se minulé pondělí vydařil časopisu Týden, v němž vyšla pod záhlavím Středočeský kraj strana obsahující hned dva dramatické texty o tom, jak se za hejtmana Bendla tunelovaly středočeské nemocnice a jak pan hejtman Rath přišel právě včas, aby jakémusi nešťastníkovi panu T. pomohl s arogantním nemocničním personálem.

Týden patří k časopisům, které redakční obsah od inzertního rozlišují, ale u inzertních celostran označení „placená inzerce“ opomíjejí, asi počítají s tím, že si jejich grafický vzhled nikdo s redakční stranou nesplete. To v tomhle případě bohužel neplatí, kdo sleduje v časopisech pouze titulky, toho mohla podoba inzertní a redakční stránky zmást. Kdo se začetl, měl samozřejmě jasno – ty texty byly tak idiotské, že ničím jiným než Rathovou kampaní být ani nemohly. Přesto by si měl Týden na označování inzerce dávat lepší pozor.

Česká města utrácejí neustále statisíce a miliony za reklamní kampaně a řeší, co udělat se svou image. Město Brno se tak nyní od jedné konzultační společnosti dozvědělo, že prý nemá svou vlastní identitu a získá ji, když bude „Žít Brno“. Je tu ještě někdo kromě mě, kdo v tom vidí spíš průšvih jako Brno?

O autorovi| Jaroslav Krupka, redaktor LN

Autor: