Úterý 23. dubna 2024, svátek má Vojtěch
130 let

Lidovky.cz

O2 varuje před U:fony

Česko

Telefónica si stěžuje na praktiky podomních prodejců konkurence

PRAHA Telekomunikační operátor Telefónica O2 varuje před praktikami některých prodejců operátora U:fon. Zákazníci si údajně stěžují na to, že podomní prodejci konkurence se vydávají za spolupracovníky Telefóniky a pod záminkou „vypínání analogového telefonního signálu“ pak předkládají k podpisu své smlouvy na poskytování telekomunikačních služeb. „Stížností jsou desítky ze všech regionů, kde má U:fon zatím pokrytí,“ řekl LN mluvčí Telefóniky O2 Martin Žabka.

U:fon s provinilci ukončí spolupráci U:fon chce s případnými klamavými prodejci ukončit smlouvy. Stížnosti na jejich chování jsou podle zástupců firmy ojedinělé. „Ztotožňujeme se s názorem Telefóniky, že jakékoli podvodné praktiky při podomním prodeji jsou naprosto nepřijatelné. Jejich nepřípustnost včetně postihů je i součástí smlouvy se společnostmi, které pro nás pracují,“ řekla mluvčí U:fona Jana Studničková. Podle ní podomní prodejci nemají k uvádění klamavých údajů žádnou motivaci, protože provizi dostávají nikoliv po podpisu smlouvy, ale až při aktivaci služeb, kterou provede zákazník.

Podle ředitele pro právní podporu marketingu a obchodu Telefóniky Václava Zakouřila firma zaznamenala zvyšující se počet stížností od klientů v posledních dnech. „Podobné pokusy o klamání zákazníků se bohužel čas od času objevují, a to zejména při vstupu nových operátorů na trh. Tak je tomu i nyní, kdy se většina stížností týká prodeje služeb operátora U:fon,“ uvedl Zakouřil.

Podle informací LN jde v tomto konkrétním případě o společnost Ranger, která služby operátora U:fon nabízí v podomním prodeji. Firma tvrdí, že tyto problémy se hlavně na začátku spolupráce s klientem mohou objevit a že je bude řešit. „Nebudu vyvracet, že tu nějaké problémy existují,“ řekl šéf firmy Ranger John Brooks. „Je pravda, že jsme měli s kvalitou našich služeb ve vztahu s U:fonem několik nedorozumění. Všechno se ale bude řešit v rámci našeho standardního procesu.“

Telefónica už kvůli podobnému případu podala minulý rok podnět k zahájení trestního stíhání na policii. Šlo o prodejce, kteří využívali změny značek Český Telecom a Eurotel na Telefóniku a přesvědčovali lidi o tom, že původní operátoři už služby nebudou poskytovat. „Policie se ale podněty pro nedostatek důkazů nezabývala,“ uvedl mluvčí Telefóniky Žabka.

Podomní prodej neskončí I když se problémy s podomním prodejem vyskytují, nebudou od něj operátoři s největší pravděpodobností ustupovat. Jde totiž o jednu z nejúspěšnějších forem nabízení jejich služeb. „Vratky z podomních prodejů jsou paradoxně nejnižší ze všech forem prodeje,“ sdělil LN zdroj blízký jednomu z telekomunikačních operátorů, který si nepřál být jmenován.

JAK SE BRÁNIT PODVODNÍKŮM Problém s prodejci, kteří využívali lživých informací pro získání nových zákazníků, už se objevil loni. „Dealeři například tvrdí, že je to kvůli ,přechodu na digitál‘ a podobné nesmysly. Orientují se na důchodce nebo ženy v domácnosti. Lidé by je tedy měli ignorovat, případně dealera požádat, aby jim smlouvu nechal doma k prostudování. Mohou si také informace ověřit u svého současného operátora,“ říká mluvčí Sdružení ochrany spotřebitelů Ivana Picková.

Autor:

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!