Na čtvrteční otevření nové prodejny se přišlo podívat několik desítek lidí. „Žádná tlačenice se nekoná. Zaměstnanci dokonce měli čas a prostor udělat si těsně před otevřením u prodejny společnou fotografii,“ hlásil z místa reportér iDNES.cz.
V devět hodin se zákazníci začali trousit do prodejny. Zaměstnanci jim u vchodu rozdávali košíky, každého s úsměvem pozdravili a přivítali. Vše v klidu, bez žádných strkanic.
Uvnitř lidé vybírají z nabídky oblečení a spodního prádla přes potřeby do kuchyně či na zahradu až po hračky a dekorativní předměty. Do konce tohoto týdne na vše u pokladny dostanou 20 procent slevu. Před obchodem navíc stálo „kolo štěstí“, kde si zákazníci mohli vytočit další slevy.
„Jsem tu náhodou, vůbec jsem sem nešla cíleně. Ale když už tu jsem, vybrala jsem si tu spodní prádlo a nějaká trička pro manžela,“ říkala paní Marie, která byla jednou z prvních zákaznic obchodu. „Výběr je to obrovský, ale na mě je to tu až příliš velké,“ zhodnotila prodejnu.
„Prodejna přispěje k rozvoji města“
Tu podle manažerky Zuzany společnost Woolworth připravovala zhruba měsíc před otevřením. „Občas nám sem někdo nakoukl a zeptal se, co tu bude. S dneškem jsme spokojeni,“ podotkla. Nakupující by chtěla přilákat hlavně na oblečení pro miminka.
Slavnostního otevření se zúčastnili i její kolegové z Německa, kde má řetězec Woolworth centrálu. Ostatně němčina byla v obchodě mezi zaměstnanci slyšet poměrně často.
„Těší nás, že si Woolworth pro vstup na český trh zvolil právě Třebíč. Je to důkaz, že naše město je atraktivní nejen pro obyvatele, ale i pro nové investory,“ uvedl starosta Třebíče Pavel Pacal.
„Věříme, že otevření této prodejny přispěje k dalšímu rozvoji města a nabídne lidem nové pracovní příležitosti i rozšířenou možnost nákupu,“ doplnil.
„Woolworth byl vždy symbolem dobré kvality za příznivé ceny. I v době inflace se naši zákazníci mohou spolehnout na široký výběr produktů a výjimečný poměr ceny a výkonu,“ říká ředitel provozu společnosti Woolworth v Česku a na Slovensku Petr Juliš.
Největší konkurenti? Action, Kik a Pepco
Nový řetězec v České republice vstoupí do konkurence diskontních řetězců jako Action, Kik nebo Pepco. „Jsme velmi rádi, že můžeme otevřít prodejnu v Třebíči, a těšíme se, že zákazníky přesvědčíme o kvalitě naší nabídky. Chceme, aby lidé vnímali Woolworth jako prodejnu ve své blízkosti, kde pohodlně nakoupí vše, co potřebují, a rádi se k nám vrací,“ pokračuje Juliš.
Otevření prodejny v Třebíči je součástí širší expanze značky Woolworth na český a slovenský trh. Do poloviny roku 2026 plánuje společnost otevřít deset až patnáct českých poboček, mimo jiné v Žatci, Třinci, Opavě nebo Liberci.
„Nezaměřujeme se jen na velká města, ale cíleně přinášíme cenově dostupné zboží i do menších měst s populací kolem 12 tisíc obyvatel,“ uvedl oblastní manažer prodeje Woolworthu Juliš.
Svou pobočku Woolworth v druhé polovině roku plánuje otevřít i v krajském městě Vysočiny. Vzniknout by měla v prostorách poblíž aquaparku Vodní Ráj na ulici Romana Havelky, kde nahradí pobočku sítě Elektro nábytek Okay. Ten na konci ledna letošního roku uzavřel všechny kamenné obchody.
Devadesát procent nabízených produktů Woolworth jsou výrobky vlastní značky. „Místo honosných značek u nás najdete převážně cenově výhodné výrobky,“ uvádí web woolworth.cz s tím, že více než osm tisíc produktů má cenu nižší než 90 korun. „Vlastní značky nám umožňují vyvíjet výrobky od prvního designového návrhu až po hotový výrobek tak, aby byly kvalita i cena v ideálním poměru.“
Společnost Woolworth byla založena v roce 1879 v USA a v Německu působí od roku 1926. Po úspěšném relaunchi v roce 2010 se stala jedním z nejrychleji rostoucích maloobchodních řetězců v Německu, v posledních letech expandovala do Rakouska a Polska. Na podzim letošního roku by měl být otevřen i první obchod na Slovensku.