náhledy
Vojenský opravárenský podnik (VOP) renovoval další historický kousek. Z dílny restaurátorů historické techniky vyjel opravený stíhač SU 100.
Autor: VOP
Tento sovětský stíhač tanků postavený na podvozku tanku T-34/85 je další z řady renovovaných kusů techniky, které prošly rukama VOP.
Autor: VOP
Jedná se o sovětský stíhač tanků postavený na podvozku tanku T-34. Jednalo se o přímého pokračovatele modelu SU-85, z důvodu nedostatečné kapacity proti novým německým těžkým tankům.
Autor: VOP
Sériová výroba SU-100 byla zahájena v Uralmašzavodu v srpnu 1944 a pokračovala, podle různých odhadů, až do března 1946.
Autor: VOP
V letech 1951–1956 byl licenčně vyráběn v Československu pod označením SD-100. V SSSR a Československu bylo vyrobeno celkem mezi 4772 a 4976 kusy.
Autor: VOP
Do boje byl SU-100 poprvé nasazen v lednu 1945. Později byl součástí řady operací včetně sovětsko-japosnké války. Jeho použití však bylo omezeno. Po válce zůstal model několik desetiletí ve výzbroji sovětské armády.
Autor: VOP
Model byl dodáván i spojencům. Sovětský svaz ho nasadil i v řadě poválečných konfliktů, například v arabsko-izraelských válkách. Na konci 20. století byl model v řadě zemí vyřazen z provozu.
Autor: VOP
Po druhé světové válce byla výroba SU-100 obnovena v Československu pod licenčním názvem SD-100. Mezi lety 1951 a 1956 bylo pod oficiální licencní vyrobeno zhruba 1420 dalších kusů.
Autor: VOP
Posádku SU-100 tvořili čtyři lidé - řidič, velitel, střelec a nabíječ.
Autor: VOP
Uspořádání bylo totožné s uspořádáním běžného tanku. V přední části byl velitelský a bojový prostor, v zadní části motorový a převodový.
Autor: VOP