Pátek 19. dubna 2024, svátek má Rostislav
130 let

Lidovky.cz

Diskuze

Problém D1 řeší politici. KSČM chce omezit předjíždění pro kamiony, lidovci se obrátí na vládu

Dálnice D1 na Vysočině byla ve čtvrtek vpodvečer po středečním a čtvrtečním kolapsu průjezdná už v obou směrech. Komunikace je po chemickém ošetření mokrá, v některých místech v důsledku mrazů začíná vysychat. Vedlejší silnice se zledovatělým sněhem kryje posyp. Jsou sjízdné se zvýšenou opatrností, řekl Aleš Hubený, dispečer krajských silničářů. Mimo provoz zůstává železnice na dvou úsecích na Jihlavsku. Vlaky tam nejezdí od středeční noci.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
RD

R. Dubravský

13. 12. 2018 13:31

Zákaz předjíždění kamionů platí na Slovensku více než deset let a velice se osvědčil, plynulost dopravy se významně zlepšila. Jsem pro.

0 0
možnosti
IK

13. 12. 2018 12:57

Amaterismus nebo záměr zainteresovaných? Infrastruktura je v tristním stavu a ještě dlouho bude. A trpí tím celá zem. A řešení? V nedohlednu... Fakt Balkán. Hlavně, že Tok nekecá a maká. Líbí se mi třeba studie na rychlovlak v Polabí ... :)))))

0 0
možnosti
RD

R. Dubravský

13. 12. 2018 13:33

Kolaps dopravní infrastruktury není amatérismus, to je naopak úspěšně realizovaný záměr.

0 0
možnosti
JK

13. 12. 2018 12:44

Srandovní tragikomici z BIS by nás mohli poinformovat, že za to určitě můžou "ruští hackeři."

0 0
možnosti

13. 12. 2018 12:00

Problém není v dálnici D1, ani v činnosti ministerstva dopravy. Problém je v samotné existenci kamionové přepravy. V době, kdy žádné kamiony nejezdily, žádné problémy s dopravou nebyly a to jsme měli dopravní tepny mnohem horší. Opakuji, problém je v kamionové dopravě. Kamiony zapříčiňují většinu dopravních nehod, blokují cesty, atd, atd. Zrušíme-li kamionovou přepravu, ihned zmizí problémy na dálnicích.

0 0
možnosti
MM

M. Mikulec

13. 12. 2018 12:11

Přesně tak: to by ovšem musely přestat ty zhoubné eurodotace, které ničí lokální produkce a nahrávají globalizaci. Musíme pít globální pivo, jíst globální rajčata a jablka, a západoevropské máslo, 2 roky staré. Dovážet díly pro montovny a montovat pro globální trh.

0 0
možnosti
VHK

V. Kotas

13. 12. 2018 11:51

Problém není v předjíždění kamiony, ale v celkovém přístupu odpovědných k plynulosti provozu jako takovému. Se vším všudy co k tomu patří. Od údržby/úklidu dálnice až po činnost policie a té i o přístupu k řidičům osobních aut, neschopných jezdit správně po dálnicích ( kteří nechápou tempomat a sílu nákl. aut/kamionů ).

0 0
možnosti
MM

M. Mikulec

13. 12. 2018 12:07

Já bych to vzala zeširoka, jaxi globálně: většina kamionů je zbytečných, drahých a dotovaných. Globalizace není dogma: žluté vesty ve Francii to pochopily: ony se budou uskromňovat, jezdit v malém autíčku 900ccm, vysávat doma slabým vysavačem k ničemu, svítit úsporným blikátkem, a dieselové kamiony budou převážet globální lejna, místo podpory lokálních výrob a pěstování.

0 0
možnosti
MJ

13. 12. 2018 11:47

Zásobování supermarketů a průmyslu je důležitější, něž cestování poslanců. Přijít se zákazem předjíždění kamionů za situace, kdy vše stojí pro nesjízdnost, kvůli nezvládnuté zimní údržbě, tak s takovým návrhem může přijít jen politik, který se podílí na vládě pitomců. Solankou se kropí před tím, než přijde sněžení, nebo namrzající déšť. Když padá tak se pluží a vzadu solí a posypává, nepřetržitě a ve všech pruzích. V ČR se zpravidla čistí na dálnicích jen jeden pruh, ten levý zústává neulizený, tak se tady šetří a připravuje na zimu. Doporučuji přejmenovat dopravní zpravodajství na "U nás v Kocourkově". V tunelech, které naše MD v kopcích nestaví, ani na dálnicích, tam nesněží, neprší a neklouže.

0 0
možnosti

13. 12. 2018 12:02

Průmyslové podniky a i obchody byly zásobovány bez problémů i v době, kdy kamionová doprava neexistovala.

0 0
možnosti
MB

13. 12. 2018 11:39

Je vidět,že komunisté začínají vládnout a poroučet.Parlament se zabývá jen Babišem.Teď zase restituce,ale že dálnice kolabuje není důležité!V Alpách jsem zažila takové "sněženi".Sypače vyjely ihned,všechna auta jela bez problémů dál.Jak to,že oni to zvládnou a my ne? Kde je chyba?

0 0
možnosti
MM

M. Mikulec

13. 12. 2018 12:14

Rakušáci si do Alp nepustí kamiony. My jsme ta tranzitní země, ideál pro global business.

0 0
možnosti