Změna trasy na desátém kilometru D1 u obce Modletice se uskuteční ve dvou krocích.
Včera byly z D1 odvedeny automobily ve směru z Brna do Prahy, nyní jezdí po 800 metrů dlouhém objezdu.
Asi po třech týdnech se změní i provoz v protisměru. V obou případech se rychlost postupně sníží ze 130 kilometrů v hodině na 80 kilometrů za hodinu, v nejprudších obloucích až na 50 kilometrů v hodině.
„Část nejfrekventovanějšího úseku dálnice bude nahrazena přemostěním nad budoucí trasou nového okruhu, který povede pod D1,“ vysvětlila Vápeníková.
Pokračování na straně 14
Obří stavba omezuje provoz na D1
Dokončení ze strany 13
Dělníci včera osadili příslušné značení, provoz byl definitivně odkloněn v odpoledních hodinách. Dálniční policie kolem šestnácté hodiny řekla, že v místě omezení je provoz plynulý a netvoří se kolony. Potíže očekávali policisté až dnes ráno, kdy mělo celým inkriminovaným úsekem projíždět mnohem víc vozidel.
Omezení budou platná až do celkového dokončení stavby mostu a zprovoznění pražského okruhu v úseku mezi plzeňskou dálnicí D5 a brněnskou dálnicí D1 v letních měsících příštího roku.
„Podstatné je, že po celou dobu stavby a alternativního vedení dopravy budou oba směry vedeny ve třech pruzích. Nemělo by tak dojít k výraznému omezování v plynulosti dopravy,“ uvedl k tomu šéf Ředitelství silnic a dálnic Alfred Brunclík.
Podle ředitelství jsou uvedené změny akcí, kterou česká nejdelší a nejfrekventovanější komunikace ve své historii nepamatuje. Jiné řešení prý neexistuje.
Nová spojka mezi plzeňskou a brněnskou dálnicí má výrazně odlehčit nynější Jižní spojce a Barrandovskému mostu, kde denně projede více než 100 tisíc vozidel. Zhruba 60 tisíc z nich by měla převzít nová dálnice.
Propojení D5 a D1 je aktuálně největší silniční stavbou v České republice. Její součástí je několik mostů, například přes údolí Vltavy a Berounky, a tunelů. Podle uzavřených smluv by měly náklady na 23kilometrový úsek činit 16 miliard korun bez daně z přidané hodnoty.
Zatímco dokončení jižní části okruhu příští rok by nemělo nic ohrozit, nad dalšími úseky visí otazníky především kvůli nedostatku peněz.
Celková délka pražského dálničního okruhu má být 83 kilometrů, hotovo je nyní zhruba sedmnáct kilometrů.
***
Po celou dobu stavby a alternativního vedení dopravy budou oba směry vedeny ve třech pruzích. Nemělo by tak dojít k výraznému omezování v plynulosti dopravy
Stavba největší dálniční křižovatky začíná Praha
Provoz na D1 je převeden na náhradní komunikaci a rychlost snížena na 50 kilometrů v hodině