Středa 14. dubna 2021svátek má Vincenc 0 °C občasný déšť se sněhem Předplatné LN

Diskuse k článku

Masivní kampaň má přemluvit Čechy k vakcinaci, špičkoví marketéři se vzdali honorářů. Dojde na komunikační punk?

Vládní marketingová strategie k očkování proti covidu si klade laťku vysoko. Experti ale upozorňují, že se jedná o mamutí projekt, který není snadné uřídit.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
J. Weiss 12.1.2021 17:14

Těším se na bezduchou propagandu. Ta inteligentní lidi spíš odradí. Uvidíme, jak voliči babiše, třeba se chytnou.

R. Benýšek 12.1.2021 14:59

To je skutečně podivuhodné, jak je třeba tolik lidí přemlouvat, aby tak malým krůčkem pro jednotlivého člověka udělali tak mnoho pro celé lidstvo, aby si mohlo zase jednou poskočit.

D. Novák 12.1.2021 14:14

Masívní kampaň za masívní peníz, aby se kamarádi napakovali:-P K ničemu jinému jakási masívní kampaň neposlouží.

Něco jiného by byla jednoduchá i pro pomaleji chápavé informativní kampaň o výhodách, ale i možných negativech vakcinace. Tedy kampaň, která má pravdivě, objektivně seznámit prostý lid se záměrem očkování proti nemoci covid-19 a ne proti možnosti nakažení a přenosu SARS-CoV-2;-O

R. Benýšek 12.1.2021 15:07

Jste poněkud prostomyslný asi odněkud z Marsu. Pro pomaleji chápavé se nedělají kampaně, informující pravdivě o všech výhodách i negativech dané věci. Proč asi reklamy, v nichž zadavatelé utápějí takovou spoustu peněz, vypadají tak, jak vypadají, a nikoli tak, jak jste popsal Vy?:-)

D. Novák 12.1.2021 15:18

kampaň->agitace, propagace

reklama->ovlivňování spotřebitele s cílem vyvolat jeho zájem o koupi

Ubohost vyjádřená v první větě-bez komentáře

R. Benýšek 12.1.2021 16:14

Výrazem prostomyslný jsem nemyslel hloupý, a už vůbec jsem Vás tím nechtěl urazit (natož nějak uboze :- ). Myslel jsem tím někoho, kdo uvažuje přímo, jednoduše, bez postranních kliček (ve stylu: řekni to jednoduše, zbytečně to nekomplikuj). Někoho, komu zatím není známo, jak lidé dovedou lhát, a křivit pravdu a obracet ji podle svého zájmu, proto ten odkaz na to být odjinud nežli ze Země. Ve Vašem případě to mělo být upozornění na to, že lidi poněkud přecenujete (ty adresáty informací), resp. podceňujete (ty lecčehos schopné odesílatele informací). Ale zjevně jsem tedy nezvolil vhodný slovník.

Nicméně, oproti Vám nevidím až tak velký rozdíl mezi kampaní a reklamou. Obé mají za cíl druhé k něčemu přesvědčit, nikoli pouze je infomovat (a nechat rozhodnutí na nich). A snaha přesvědčit je vždy propagandou (a propaganda je vždy aspoň trochu lživá, jelikož nelze pouhou pravdou riskovat, že se lidi přesvědčit nepodaří), a nikoli jen zpravodajstvím.

D. Novák 12.1.2021 16:27

Kampaň v tomto případě by měla být jednoduše srozumitelná, objektivní! i pro "lid z podhradí" s pro i proti.

Reklama je, nebo spíše měla by být ze své podstaty také pravdivá, leč tak nějak zamlčující jisté nedostatky, nedorazy;-) daného výrobku, služby.

Masívnost kampaně bývá prostému lidu podezřelá.

btw. nikdy by mě asi samotná Charta 77 nezajímala, nebýt té masívní kampaně "anticharta". To jen tak na okraj:-)

R. Benýšek 12.1.2021 17:05

Reklama ze své podstaty nemůže být pravdivá, přinejmenším v češtině ne, protože je to re-klam-a:-).

D. Novák 12.1.2021 17:23

Neměla, nesmí být ze zákona lživá, klamavá. Proto ta její zdrženlivost ve lži a zvýraznění té části pravdivé.

G. Burian 12.1.2021 13:24

Jedine, co by mne privedlo k ockovani je, ze cela vlada vcetne Babise poda demisi. :-)

P. Netolický 12.1.2021 13:08

Nemám vůbec obavy. I bez kampaní bude o vakcíny s postupujícím časem čím dál větší zájem. Váhaví uvidí že se milionům očkovaných ve světě nic zvláštního neděje, uvidí že očkování přináší nějaké další benefity, a bude z toho naopak rvačka o pořadí. Za pár měsíců si tu v diskuzích místo odpíračů budou masivně stěžovat ti, co už měli být dávno na řadě a ještě na ně nedošlo.

J. Malinovský 12.1.2021 12:02

Raději bych věcnou argumentaci než nějaké vyumělkované kampaně marketingových společností dělajících na zakázku z neznámých osob "důvěryhodné a známé tváře" či jindy zase vymýšlejících reklamní kampaně na nízkotučné jogurty či cokoliv jiného.

I. Fučík 12.1.2021 12:19

Navíc, současnou kampaň si už nikdo nebude pamatovat v době, kdy budou proočkovaní ti, co chtějí. A v létě se budou hlásit i ti váhaví /bez kampaně), protože budou chtít jet n dovolenou bez nějakých problémů v cílové destinaci.

P. Netolický 12.1.2021 13:01

R^

J. Jirka 12.1.2021 11:47

Takže marketingová kampaň pro vakcinaci je mamutí podnik, distribuce vakcíny vázne, stříkačky a jehly dosud nejsou, ale denní odběr desítek tisíc covid testů v téměř dvou stech odběrových místech, jejich transport do laboratoří, bezchybné vyhodnocení a sumarizaci v jednotné databázi, aby jejich opravdu špatnými výsledky bylo možno strašit občany následující den hned od rána je zřejmě zcela snadný a organizačně dokonale zvládnutý.

Nezdá se vám to poněkud podivné?

J. Sedlář 12.1.2021 13:18

Nedobře se ptáte, nu což, škoda mladého života. ;-D

R. Benýšek 12.1.2021 14:56

R^

I. Štípek 12.1.2021 11:44

Komunikační punk, já se pominu, Side, umřel jsi nadarmo!

V. Dlouhý 12.1.2021 11:44

Místo strašením mrazáky a přeplněnýma krematorii bych vsadil na lidský přístup a vysvětlování.Už od Bílé hory v naší kotlině každá propaganda vedená seshora skončí na nedůvěře a působí kontraproduktivně.Zvláště ,když je s tím spojeno neskrývané pohrdání lepších lidí těmi konspirátory,hlupáky z vesnic,koblihy etc. To pak nemůže fungovat.

V. Peroutka 12.1.2021 11:29

Kampaň proč? Do konce léta nestihnou naočkovat zájemce a pak už ti co nedůvěřují uvidí dle očkovaných,zda to má smysl.

I. Fučík 12.1.2021 11:41

Přesně tak. Dělat drahou a masivní kampaň v době, kdy nemohou uspokojit ani zdravotnický personál, kdy vakcíny je nedostatek a není jasné zda bude dost injekčních stříkaček ... no vypadá to, že i nějaká PR agentura potřebuje vydělat.

V. Čihák 12.1.2021 11:20

Konečně se ta vakcína, která se vyvíjela již před obdobím Netopýra, realizuje.

I. Kazimour 12.1.2021 11:14

Jedna věc je jistě potřebný marketing. Ale 80 % úspěchu bude dělat dokonalá organizace práce. Je třeba si nasimulovat ostrý provoz, vyzkoušet ho během několika dnů, vychytat i nejmenší chybičky a pak teprve rozjet očkování. Musí být zajištěn dostatečný a plynulý přísun vakcín. Ani jedno z toho nedokáže pan Hamáček a jestli to bude řídit, tak to dopadne špatně. Každá i malá chyba v průběhu očkování významně sníží zájem lidí nechat se očkovat. Když si vybavím ty fronty lidí v zimě a dešti, kteří čekali na testování, tak mne jímá hrůza.

J. Prochazka 12.1.2021 11:16

Zatím to řídí Babiš. A ten zvládá pouze Agrofert. Ostatní ho nezajímá

P. Novak 12.1.2021 10:50

A bude součástí kampaně i informace o tom, jak moc zbraňuje očkování přenosu mezi lidmi?

J. Prochazka 12.1.2021 11:14

Očkovaný dál může přenášet covid. Vakcina tomu nebrání

I. Fučík 12.1.2021 11:44

Zatím se to přesně neví, ale možnost takových případů se připouští. Doufejme, že ty možnosti přenosu infekce budou výrazně omezené.

G. Burian 12.1.2021 13:23

Pravdepodobne budou omezene dalsim lockdownem. :-)

J. Orlík 12.1.2021 10:36

" Vědci z amerického Národního institutu pro alergie a infekční nemoci (NIAID) zjistili, že imunita po vakcíně společnosti Moderna vydrží nejméně tři měsíce, velmi pravděpodobně ale mnohem déle. Výzkum publikovali v časopise New England Journal of Medicine." - no, to není mnoho, že, co je to mnohem déle? Rok? Po prodělání Covidu vydrží protilátky též 4 měsíce jistě. Já bych očekával, že to vydrží aspoň 5 let, ne-li déle. Nejsem vůbec odpůrcem očkování, ale pokud někdo covid prodělal a rozdíl mezi protilátkami získanými z prodělané nemoci a vakcinací jsou malé, co by ho mělo vést k tomu, aby se dal očkovat?

I. Kazimour 12.1.2021 11:09

Možná uznáte, že těžko se někdo může zaručit za délku imunity po očkování delší, než jaká uběhla od prvého očkování.


Bláznivý voyeur Tichý. Žil jako bezdomovec, dnes jeho fotky stojí statisíce

Miroslav Tichý žil na okraji společnosti v chudobě. Teď jeho fotky stojí... | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy

Premium V jeho domě se fotky válely po zemi, padal na ně prach i bláto z bot. Na téměř každé z nich byla skvrna od kávy nebo...

Za fotky nehody Philipa nabízeli obří sumu. Neprodal jsem, říká exšéf Kladrub

Princ Philip jako vozataj čtyřspřeží. | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy

Premium Když v roce 1996 přijela do Čech britská královna Alžběta II., snad nikdo nemohl velkému milovníkovi koní a jejich...

Svačiny jsou zbytečné. Stačí jíst dvakrát denně, vysvětluje profesor Anděl

Michal Anděl vedoucí Centra pro výzkum výživy, metabolismu a diabetu 3.... | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy

Premium Nadváhu má v Česku až 44 procent mužů a 31 procent žen. A obezitu dalších 20 procent mužů a 18 procent žen. Statisíce z...