Neděle 11. dubna 2021svátek má Izabela 17 °C polojasno Předplatné LN

Diskuse k článku

Masivní kampaň má přemluvit Čechy k vakcinaci, špičkoví marketéři se vzdali honorářů. Dojde na komunikační punk?

Vládní marketingová strategie k očkování proti covidu si klade laťku vysoko. Experti ale upozorňují, že se jedná o mamutí projekt, který není snadné uřídit.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
P. Victorin 12.1.2021 19:24

Pane Orlíku, vůbec nejsem demagog, nýbrž jde o to, že vy jste dosud zjevně nepochopil elementární pravidlo demokracie, znějící "Právo jednotlivce končí tam, když omezuje právo druhého", nebo nechápete, že svými manifestacemi proti rouškám, vládním opatřením a dokonce proti vakcinaci, exprezident Klaus fakticky ohrožuje právo spoluobčanů na zdraví a na účinné zásahy vlády proti koronaviru. Pochopeno? ;-)

D. Novák 12.1.2021 17:23

Neměla, nesmí být ze zákona lživá, klamavá. Proto ta její zdrženlivost ve lži a zvýraznění té části pravdivé.

J. Weiss 12.1.2021 17:14

Těším se na bezduchou propagandu. Ta inteligentní lidi spíš odradí. Uvidíme, jak voliči babiše, třeba se chytnou.

R. Benýšek 12.1.2021 17:05

Reklama ze své podstaty nemůže být pravdivá, přinejmenším v češtině ne, protože je to re-klam-a:-).

D. Novák 12.1.2021 16:27

Kampaň v tomto případě by měla být jednoduše srozumitelná, objektivní! i pro "lid z podhradí" s pro i proti.

Reklama je, nebo spíše měla by být ze své podstaty také pravdivá, leč tak nějak zamlčující jisté nedostatky, nedorazy;-) daného výrobku, služby.

Masívnost kampaně bývá prostému lidu podezřelá.

btw. nikdy by mě asi samotná Charta 77 nezajímala, nebýt té masívní kampaně "anticharta". To jen tak na okraj:-)

R. Benýšek 12.1.2021 16:14

Výrazem prostomyslný jsem nemyslel hloupý, a už vůbec jsem Vás tím nechtěl urazit (natož nějak uboze :- ). Myslel jsem tím někoho, kdo uvažuje přímo, jednoduše, bez postranních kliček (ve stylu: řekni to jednoduše, zbytečně to nekomplikuj). Někoho, komu zatím není známo, jak lidé dovedou lhát, a křivit pravdu a obracet ji podle svého zájmu, proto ten odkaz na to být odjinud nežli ze Země. Ve Vašem případě to mělo být upozornění na to, že lidi poněkud přecenujete (ty adresáty informací), resp. podceňujete (ty lecčehos schopné odesílatele informací). Ale zjevně jsem tedy nezvolil vhodný slovník.

Nicméně, oproti Vám nevidím až tak velký rozdíl mezi kampaní a reklamou. Obé mají za cíl druhé k něčemu přesvědčit, nikoli pouze je infomovat (a nechat rozhodnutí na nich). A snaha přesvědčit je vždy propagandou (a propaganda je vždy aspoň trochu lživá, jelikož nelze pouhou pravdou riskovat, že se lidi přesvědčit nepodaří), a nikoli jen zpravodajstvím.

D. Novák 12.1.2021 15:18

kampaň->agitace, propagace

reklama->ovlivňování spotřebitele s cílem vyvolat jeho zájem o koupi

Ubohost vyjádřená v první větě-bez komentáře

R. Benýšek 12.1.2021 15:07

Jste poněkud prostomyslný asi odněkud z Marsu. Pro pomaleji chápavé se nedělají kampaně, informující pravdivě o všech výhodách i negativech dané věci. Proč asi reklamy, v nichž zadavatelé utápějí takovou spoustu peněz, vypadají tak, jak vypadají, a nikoli tak, jak jste popsal Vy?:-)

R. Benýšek 12.1.2021 14:59

To je skutečně podivuhodné, jak je třeba tolik lidí přemlouvat, aby tak malým krůčkem pro jednotlivého člověka udělali tak mnoho pro celé lidstvo, aby si mohlo zase jednou poskočit.

R. Benýšek 12.1.2021 14:56

R^

D. Novák 12.1.2021 14:14

Masívní kampaň za masívní peníz, aby se kamarádi napakovali:-P K ničemu jinému jakási masívní kampaň neposlouží.

Něco jiného by byla jednoduchá i pro pomaleji chápavé informativní kampaň o výhodách, ale i možných negativech vakcinace. Tedy kampaň, která má pravdivě, objektivně seznámit prostý lid se záměrem očkování proti nemoci covid-19 a ne proti možnosti nakažení a přenosu SARS-CoV-2;-O

G. Burian 12.1.2021 13:24

Jedine, co by mne privedlo k ockovani je, ze cela vlada vcetne Babise poda demisi. :-)

G. Burian 12.1.2021 13:23

Pravdepodobne budou omezene dalsim lockdownem. :-)

J. Sedlář 12.1.2021 13:18

Nedobře se ptáte, nu což, škoda mladého života. ;-D

P. Netolický 12.1.2021 13:08

Nemám vůbec obavy. I bez kampaní bude o vakcíny s postupujícím časem čím dál větší zájem. Váhaví uvidí že se milionům očkovaných ve světě nic zvláštního neděje, uvidí že očkování přináší nějaké další benefity, a bude z toho naopak rvačka o pořadí. Za pár měsíců si tu v diskuzích místo odpíračů budou masivně stěžovat ti, co už měli být dávno na řadě a ještě na ně nedošlo.

P. Netolický 12.1.2021 13:01

R^

I. Fučík 12.1.2021 12:19

Navíc, současnou kampaň si už nikdo nebude pamatovat v době, kdy budou proočkovaní ti, co chtějí. A v létě se budou hlásit i ti váhaví /bez kampaně), protože budou chtít jet n dovolenou bez nějakých problémů v cílové destinaci.

J. Malinovský 12.1.2021 12:02

Raději bych věcnou argumentaci než nějaké vyumělkované kampaně marketingových společností dělajících na zakázku z neznámých osob "důvěryhodné a známé tváře" či jindy zase vymýšlejících reklamní kampaně na nízkotučné jogurty či cokoliv jiného.

J. Jirka 12.1.2021 11:49

Jděte se léčit!

J. Jirka 12.1.2021 11:47

Takže marketingová kampaň pro vakcinaci je mamutí podnik, distribuce vakcíny vázne, stříkačky a jehly dosud nejsou, ale denní odběr desítek tisíc covid testů v téměř dvou stech odběrových místech, jejich transport do laboratoří, bezchybné vyhodnocení a sumarizaci v jednotné databázi, aby jejich opravdu špatnými výsledky bylo možno strašit občany následující den hned od rána je zřejmě zcela snadný a organizačně dokonale zvládnutý.

Nezdá se vám to poněkud podivné?

I. Fučík 12.1.2021 11:44

Zatím se to přesně neví, ale možnost takových případů se připouští. Doufejme, že ty možnosti přenosu infekce budou výrazně omezené.

I. Štípek 12.1.2021 11:44

Komunikační punk, já se pominu, Side, umřel jsi nadarmo!

V. Dlouhý 12.1.2021 11:44

Místo strašením mrazáky a přeplněnýma krematorii bych vsadil na lidský přístup a vysvětlování.Už od Bílé hory v naší kotlině každá propaganda vedená seshora skončí na nedůvěře a působí kontraproduktivně.Zvláště ,když je s tím spojeno neskrývané pohrdání lepších lidí těmi konspirátory,hlupáky z vesnic,koblihy etc. To pak nemůže fungovat.

I. Fučík 12.1.2021 11:41

Přesně tak. Dělat drahou a masivní kampaň v době, kdy nemohou uspokojit ani zdravotnický personál, kdy vakcíny je nedostatek a není jasné zda bude dost injekčních stříkaček ... no vypadá to, že i nějaká PR agentura potřebuje vydělat.

V. Peroutka 12.1.2021 11:29

Kampaň proč? Do konce léta nestihnou naočkovat zájemce a pak už ti co nedůvěřují uvidí dle očkovaných,zda to má smysl.

S. Hejda 12.1.2021 11:25

:-) největší fórek je samozřejmě selfmarketing činitelů v reklamě. Oni jaksi vědí, že počala po nich poptávka, tož se položí do veřejné (?) zakázky podobně, jako to konají v soukromém sektoru... No, je jim přáno. Avšak, jak zde již poznamenáno - v zásadě se jde kanónem na vrabce = na nerozhodnuté, váhající. Pro většinu spoluobčanů +/- zastánců /odpůrců jde reklama (kampaň :-)) naprosto mimo...

V. Čihák 12.1.2021 11:24

Probíhají tedy testy ve velkém. Tak snad to vydrží jako u koronaviru chřipky.

V. Čihák 12.1.2021 11:20

Konečně se ta vakcína, která se vyvíjela již před obdobím Netopýra, realizuje.

J. Prochazka 12.1.2021 11:16

Zatím to řídí Babiš. A ten zvládá pouze Agrofert. Ostatní ho nezajímá

I. Kazimour 12.1.2021 11:14

Jedna věc je jistě potřebný marketing. Ale 80 % úspěchu bude dělat dokonalá organizace práce. Je třeba si nasimulovat ostrý provoz, vyzkoušet ho během několika dnů, vychytat i nejmenší chybičky a pak teprve rozjet očkování. Musí být zajištěn dostatečný a plynulý přísun vakcín. Ani jedno z toho nedokáže pan Hamáček a jestli to bude řídit, tak to dopadne špatně. Každá i malá chyba v průběhu očkování významně sníží zájem lidí nechat se očkovat. Když si vybavím ty fronty lidí v zimě a dešti, kteří čekali na testování, tak mne jímá hrůza.


Svačiny jsou zbytečné. Stačí jíst dvakrát denně, vysvětluje profesor Anděl

Michal Anděl vedoucí Centra pro výzkum výživy, metabolismu a diabetu 3.... | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy

Premium Nadváhu má v Česku až 44 procent mužů a 31 procent žen. A obezitu dalších 20 procent mužů a 18 procent žen. Statisíce z...

První romské dítě, které skončilo v babyboxu. Romové zuří, matka ho chce zpět

ilustrační snímek | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy

Premium Je to příběh 217. dítěte, které babyboxy zachránily a prvního romského dítěte, které se v babyboxu ocitlo. Matka...

Fiala politiku dělat neumí a důsledky jsou tragické, hodnotí Klaus dnešní ODS

Václav Klaus | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy

Premium Za deset dní oslaví ODS třicáté výročí svého vzniku. MF DNES požádala jejího zakladatele Václava Klause, aby...