Pátek 29. března 2024, svátek má Taťána
130 let

Lidovky.cz

ODS řeší nedostatek peněz, nabídne své členy k marketingovým účelům

Česko

  16:44
PRAHA - ODS se rozhodla svých více než 30 tisíc členů nabídnout k marketingovým účelům. Už během podzimu začnou řadovým občanským demokratům chodit do e-mailů obchodní nabídky, třeba od telefonních operátorů či bank. Uvedly to Hospodářské noviny.

Nové vedení ODS v dobré náladě na tiskové konferenci. foto: ČTK

Strana tak podle listu řeší nedostatek financí. ODS se později proti textu ohradila s tím, že její hlavní kancelář nedělá žádné kroky, jejichž výsledkem by byl prodej nebo převod osobních údajů členů ODS dalším subjektům. Organizuje prý jen věrnostní program slev pro straníky.

"Už jsme podepsali nějaké smlouvy," řekl deníku manažer ODS Jan Kočí. Za nápadem využít členskou databázi a ukrojit pro ODS díl ze čtyřmiliardového byznysu v tzv. direct marketingu stojí bývalý místopředseda strany Ivan Langer.

'Věrnostní program' pro členy ODS
"Moje představa byla taková, že se k šíření nabídek použijí e-maily nebo náš intranet," upřesnil Langer. Tak to skutečně bude fungovat - reklama přes e-maily, stranický magazín či na interních stránkách ODS, píše deník.

Adresy konkrétních lidí si ale strana nechá pro sebe. Firmám jen zaručí, že se jejich nabídka dostane k desítkám tisíc členů. "Když to někdo nebude chtít dostávat, vyškrtneme ho samozřejmě ze seznamu," doplnil mluvčí ODS Tomáš Bartovský.

V prohlášení pro média později uvedl, že ODS pro své členy připravuje "věrnostní program", který by mohl začít fungovat na podzim. Jeho smyslem prý je nabídnout členům ODS zvýhodněné produkty a služby a inspiroval se u konzervativních stran v Evropě. "Věrnostní program ODS je od počátku připravován jako zcela diskrétní.

Strana by tak mohla vydělat i několik milionů
Žádný z partnerů projektu nezíská přístup k údajům o členech ODS," uvedl Bartovský. Databázi s kontaktními údaji členů podle něj bude spravovat výhradně stranická hlavní kancelář. "Je zcela na rozhodnutí členů, zda nabídku věrnostního programu využijí. Nemusí se obávat, že jejich mobilní telefon nebo emailovou schránku zaplaví reklamní sdělení různých firem," zdůraznil Bartovský.

Podle HN by občanští demokraté na "prodeji" členů mohli vydělat až několik milionů. Mají totiž atraktivní sociální strukturu, je mezi nimi hodně vysokoškoláků a lidí z měst s nadprůměrnými příjmy. Za jednoho příjemce reklamní nabídky by mohli dostat deset až 15 korun, celkem tedy až 500.000 od jedné firmy.

Zpeněžení členské základny by ODS mohlo pomoci zalepit díru v rozpočtu, která jí vznikne snížením každoročního státního příspěvku stranám za poslance, senátory a krajské zastupitele.

ODS není jediná strana, která vymýšlí, jak vylepšit svůj rozpočet. Zelení v nejbližší době umožní, aby jim lidé posílali sponzorské dary přes internet platební kartou, napsaly dnešní HN.

Autor:

Šárka Hamrusová: Díky laktační poradkyni jsem si přestala myslet, že je chyba ve mně
Šárka Hamrusová: Díky laktační poradkyni jsem si přestala myslet, že je chyba ve mně

Šárka chtěla kojit. Chvíli to ale vypadalo, že se jí to nepodaří. Díky správně zvolené laktační poradkyni nakonec dosáhla úspěchu. Poslechněte si...