"Máme celý den doma tmu, ale ještě víc nám vadí, že se s námi o tom nikdo předem nebavil," řekla serveru iDNES.cz obyvatelka domu Helena Eliášová.
Dům je v rekonstrukci a plakát je umístěn na lešení. Bárta tvrdí, že netušil, že se plakát objeví zrovna na jejich domě. "My nakupujeme reklamu od společnosti, která má řádně uzavřenou dohodu s vlastníkem lešení," říká Bárta. Ten je na třetím místě pražské kandidátky strany, jeho přítelkyně Klasnová je lídrem středočeské kandidátky.
Obyvatelé domu jsou zároveň vlastníky bytů. Podle Eliášové se minulý týden sešli zástupci vlastníků a dohadovali se, za jakých podmínek může plakát zůstat viset. Zatím se ale na ničem neshodli.
Reklamou se nezabývali ani radnice, ani památkáři
Odbor výstavby radnice Prahy 1 se podobnými typy plakátů, které jsou umístěny na lešeních, vůbec nezabývá. "To není konstrukce na domě, to se nás netýká," řekla serveru Lidovky.cz Irena Křížová z odboru výstavby.
Obřím plakátem, který zakrývá téměř celý dům, se dosud nezabýval ani Národní památkový ústav. "K reklamě tady nic není. To je věc, která v našem spisu není evidovaná," řekl pro server Lidovky.cz ředitel pražských památkářů Michael Zachař.
Případ pro Na vlastní oči
Na situaci hned zareagoval předseda lidovců Cyril Svoboda. "Byl by to docela dobrý případ pro pořad Na vlastní oči, kdyby se ještě vysílal," řekl Svoboda. Připomněl tak investigativní pořad Na vlastní oči, který dříve vedl šéf Věcí veřejných Radek John.