Úterý 23. dubna 2024, svátek má Vojtěch

Česko

Živě od Čecha z karantény: Hygienik povolil návštěvy. V ochranném oblečení, žádné líbání

Daniel Pekárek (druhý zleva) s dalšími třemi Čechy, dvěma Slováky a Ruskou na letišti ve Wu-chanu před odletem do Bruselu a poté do Prahy. foto: Daniel PekárekLidovky.cz

Doporučujeme
Wu-chan/Praha - Student softwarového inženýrství wuchanské univerzity Daniel Pekárek byl evakuován z čínského Wu-chanu, který je epicentrem nového koronaviru. Odlet francouzským vládním speciálem z Číny byl původně plánován na 5 hodin ráno, nakonec měl dvouhodinové zpoždění. Letadlo pak přistálo v Bruselu rovněž se zpožděním. Poslední let směřoval do Prahy českým vládním speciálem. Přistál zhruba půl hodiny po půlnoci na letišti v Praze-Ruzyni. Server Lidovky.cz sleduje návrat Daniela Pekárka z Číny zpět do vlasti.
  17:00aktualizováno  4. února 16:38

(Pozn.: Časy jsou zapsány ve středoevropském formátu)

Úterý 16.22 Některé školy chtějí k přihlášce dokument o zdravotním stavu. Třeba, jestli nemáte nějakou pohlavní nebo exotickou chorobu. Přhlášky jsou on-line na stránkách škol, případně přes agentury. Já přihlášku vyplnil přímo na stránkách školy.

Zatímco se v Česku slavily Vánoce, tak Daniel Pekárek dělal závěrečné zkoušky na univerzitě ve Wu-chanu.

Úterý 16.00 Během roku nejsou žádné testy, dostáváme domácí úkoly a projekty, které jsou bodovány. Mé studium probíhá v angličtině.

Český student také informuje o přijímacích zkouškách v zahraničí a co je potřeba předem zařídit .

Úterý 15.10 Od pondělí do pátku máme 2-3 předměty denně, kdy jeden trvá dvě a půl až tři hodiny. Během výuky máme 5 minut pauzu, ale učitelé neřeší, jestli si někdo skočí ven zakouřit.

Po každém předmětu máme dvě hodiny přestávku. U Číňanů je běžné, že ji využijí ke spánku. Já během pauzy jím nebo jdu do fitka.

Pekárek sdílí své dojmy ze studia v Číně na Instagramu.

Úterý 15.00 Než jsem Čínu navštívil, tak jsem o ní měl představu jen z médií. Představoval jsem si ji spíš negativně, jako tvrdý komunistický režim. Nicméně realita je někde jinde.

Potkal jsem dost Číňanů a ještě jsem neslyšel, že by chtěli utéct, ale samozřejmě se našlo  pár výjimek, co v zahraničí žít chtělo. Každému vyhovuje něco jiného.

Úterý 14.10 Daniel Pekárek informuje na sociálních sítích o tom, proč se vůbec ve Wu-chanu rozhodl studovat nebo jak vypadá běžný školní den.

Úterý 12.02 Hygienik povolil návštěvy, pouze jeden rodinný příslušník, kompletní ochranné oblečení, metrová vzdálenost. Žádné líbání.

Pondělí 21.05 Ráno se můžete těšit na obsáhlý rozhovor s Danielem Pekárkem z karantény na Bulovce. Příběh z jeho 24hodinové cesty do vlasti pak naleznete v úterním vydání deníku LN.

Daniel Pekárek v letadle z Wu-chanu.

Pondělí 15.52 "Testy jsou negativní, u všech,“ vzkazuje Daniel Pekárek skvělou zprávu z karantény.

Pondělí 15.00 V karanténě v Nemocnici Na Bulovce nemáme žádný program, prostě si to tu odbudeme. Roušky tu nosit nemusíme. Dle mého názoru jsou na nás velmi příjemní a nemám si na co stěžovat. Jsem taky velmi vděčný vládě, že nás v tom nenechala.

Pondělí 14.15 Záležitosti ohledně možného snížení nájmu v bytě ve Wu-chanu jsem nedořešil.

Pondělí 12:15 Čas oběda. Na další dva týdny čeká v karanténě na „pacienty“ nemocniční strava. Byť v noci po příletu si dopřála pětice venkovní stravu v podobě pizzy.

Dobrá nálada Daniela Pekárka neopouští ani po návratu.

Nemocniční jídlo na Bulovce.

Pondělí 10.04 Po příjezdu Na Bulovku nám dělali výtěry z nosohltanu a odebírali krev. Na pokoji jsem s dalšími dvěma Čechy.

Pondělí 0.30 Letadlo s Čechy a Slováky evakuovanými z čínského města Wu-Chan, které je ohniskem epidemie nového koronaviru, přistálo zhruba půl hodiny po půlnoci na letišti v Praze-Ruzyni.

Neděle 23.55 Pět Čechů a dva Slováci projdou při cestě do Prahy zdravotní prohlídkou v letadle. Češi budou převezeni do Nemocnice Na Bulovce, kde stráví 14 dní v karanténě. Pro slovenské občany přijedou zdravotníci ze Slovenska.

Neděle 22.15 Jsem unavený. Nevím, jak dlouho budeme čekat na odlet do Prahy, radši nad tím nepřemýšlím.

Neděle 22.04 Jsem v Belgii, nejde mi internet v mobilu. Až budu v karanténě, tak se ozvu. Není třeba mě „drtit“ zprávami, jestli jsem už doma.

Neděle 21.00 Letadlo přistálo v Bruselu. Evakuované Čechy a Slováky čeká  let do Prahy českým vládním speciálem. Informoval o tom zpravodaj ČT Lukáš Dolanský na svém Twitteru.

Neděle 20.00 5 Čechů a 2 Slováci opustili před pár minutami letiště v Marseille a odletěli do Bruselu, kde si je převezme český vládní speciál, informoval na Twitteru ministr zahraničních věcí Tomáš Petříček.

Neděle 18.02 Stejně jako měli zpoždění v Číně, posouvá se i přesun z Francie do Prahy. Češi jsou momentálně na vojenském letišti Marseille, kde čekají na spoj směr Brusel, kde by je měl vyzvednout vládní speciál.

„Stále čekáme na let do Belgie,“ vzkázal LN z Francie Daniel Pekárek.

Neděle 16.06 Češi a Slováci jsou již v Marseille, do Prahy by měly dorazit kolem 20. hodiny.

Neděle 14.43  Ministr obrany Lubomír Metnar napsal na Twitter, že armádní speciál Jak-40 krátce před půl třetí odletěl z kbelského letiště do Bruselu. Dnes večer odtud do Prahy přiveze pětici Čechů a dva Slováky evakuované z Číny.

Neděle 14.43 Dorazil jsem do Francie. Stihnul jsem se podívat na 20 dílů anime seriálu.

Neděle 9.10  Podle ministra zahraničí Tomáše Petříčka by Češi měli na území Francie dorazit v neděli odpoledne. Následně by měli pokračovat do Bruselu, kde přesednou na český vládní speciál, který pro ně vyslala česká vláda.

Francouzský vládní speciál míří do Marseille.

Neděle 2.06 Letadlo vzlétlo, tak snad za 12 hodin budem ve Francii.

Neděle 00.22 Daniel Pekárek je spolu s dalšími už na palubě francouzského letadla a více než s dvouhodinovým zpožděním se tak může vydat na cestu, která by se měla v neděli večer uzavřít v pražské nemocnici Na Bulovce.

Neděle 00.02 Sice hladový, když přes 10 hodin nejedl, přesto spokojený, s dalšími Evropany totiž krátce po nedělní půlnoci zamířil Daniel Pekárek konečně do letadla směr Francie. Poté se bude přesedat na spoj do Bruselu, kde bude čekat český vládní speciál, který všechny přepraví do Prahy, kde je již připravena karanténa v nemocnici Na Bulovce.

Daniel Pekárek informuje o průběhu cesty z Wu-Chanu do Evropy.

Sobota 23.20 Čtyři Češi, dva Slováci a jedna Ruska, která letí do Česka za svatbou. Budou v letadle, které již brzo vzlétne směr Brusel a poté Praha z Wu-chanu.

Sobota 22.56 Kontrolovali mi příruční zavazadlo a měřili teplotu.

Dezinfikovali mi ruce i telefon, odkýval jsem, že jsem ok a vyměnili nám roušky.

22.00 Je 5 hodin ráno (původní čas odletu pozn. red.) a jsme stále na letišti. Čekáme ve frontě, ale nevíme proč.

V čínském Wu-chanu je 5 hodin ráno, tedy čas odletu francouzského vládního speciálu. Lidé připraveni k evakuaci však stále čekají na letišti a neví na co.

Sobota 20.30 Stojíme ve frontě, nevím proč. Asi nám budou měřit teplotu.

Sobota 20.17 Ještě nás čeká nějaké zdravotní vyšetření, momentálně na něj čekáme.

Český student na letišti ve Wu-chanu.

Sobota 19.40 Jsem pořád v kontaktu s ambasádou. Informuje nás a předává pokyny.

Sobota 19.17 Už tu prý přistálo naše letadlo.

Nemáme žádné vyhraněné místo na čekání, jsme tu jako normální skupina cestujících.

Sobota 19.00 Čekáme na letišti, žádné nové informace nemáme. Na let se psychicky nepřipravuju. Chvíli si krátím tím, že jsem na mobilu.

Sobota 17.11 Francouzský vládní speciál, kterým budou evakuováni Francouzi a 5 českých občanů, vzlétl z Hanoje a míří do čínského města Wu-chan. Tam by měl přistát v 18.30. Na zpáteční cestu se má vydat po 22. hodině. Podle ministra zahraničí Tomáše Petříčka však byl let opožděn (vše našeho času).

Francouzský vládní speciál míří do Wu-chanu. Evakuováni budou Francouzi a 5 českých občanů

Sobota 15.10  Francouzský vládní speciál - Airbus A380 přistál před čtyřmi hodinami po letu z Paříže v Hanoji. Odtud by měl pokračovat do Wu-chanu a evakuovat francouzské a české občany.

Francouzský vládní speciál přistál po letu z Paříže v Hanoji. Odtud by měl pokračovat do Wu-chanu a evakuovat francouzské a české občany.

Sobota 15.00 Jak bude probíhat studium, netuším. Hodně lidí bude v zahraničí, přítelkyně mi říkala o on-line přednáškách, ale nám žádné bližší informace nedali.

Sobota 12.57 Mám z toho stres, to létání nemám rád. To se fakt bojím méně toho koronaviru (s nadsázkou). Sraz jsme měli všichni, co budou evakuováni. Je nás tu 5 Čechů a 2 Slováci.

Sobota 12.00 Facebook v Číně pořádně nefunguje, musím mít zapnutou speciální aplikaci. Sleduju především zprávy z konzulátu.

Lidé připraveni k evakuaci dostali na francouzské ambasádě samolepku s nápisem „Voyageur,“což v překladu znamená „Cestující.“

Sobota 11.10Budu čekat na autobus, který nás odveze na letiště. Odletět z Wu-chanu bychom měli v 5 hodin ráno.

Sobota: 11.10 Jsem na francouzské ambasádě. Vyřizuji si veškeré papíry o zdravotním stavu, mám takovou speciální nálepku  na bundu a na kufr s označením, že jsem cestující.

Sobota 10.40 Moc děkuju vládě a ambasádě za snahu. To, že to doteď nevyšlo, není jejich vina! Letadel, co neodletělo bylo více.

Kamarád z Wu-chanu dnes odletěl do Bangladéše, tak snad to vyjde i nám.

Sobota 10.33  Ještě jsem v Číně, dnes jsem si dal knedlíčky a nějakou dobu si je teď bohužel nedám. Zítra ráno je tu možnost na evakuaci, tak snad to vyjde.

Sobota 8.43  Jsem v pohodě, dneska bych měl jet na letiště a zítra v 5 ráno odletět.

Pátek 11.03 Nabízí se tu možnost, že by pan premiér Babiš poslal vládní speciál. Teď jsem s ním byl v kontaktu, řekl mi, že kdyby se cokoliv stalo, mám mu napsat. Kontaktoval i moje rodiče. Francouzské letadlo řeší povolení k příletu do Číny, zatím  ho ale nedostalo. Ambasáda mě neustále kontaktuje s možnostmi ohledně evakuace.

Pekárek by měl být evakuován společně s dalším Čechem v sobotu.

Čtvrtek 22.05 Nemám rád létání, takže kromě stresu s balením mám i ten týkající se letu. Chvílemi si říkám (v nadsázce), jestli je lepší odletět do Evropy, nebo zde zůstat. Navíc mne čekají minimálně dva lety, po tom do Francie ještě do Prahy.

Čtvrtek 20.30 Teď koukám na Novu, prý jsem na Insta psal, že v Číně zůstávám do soboty. Ano, protože evakuace byla zatím pouze pro Francouze. Nezůstal jsem tu jen tak.

Čtvrtek 18.28 Řešil jsem s agenturou, která mi poskytuje ubytování, možnosti snížení nájmu. Taky mám dvě čínská mobilní čísla a kdybych se pak náhodou vracel zpět do Číny, tak aby vše zůstalo při starém, protože tady se všechno řeší přes číslo mobilu. Chtěl jsem si změnit tarif, ale je to složitější, protože to je v čínštině a v případě, že jste cizinec, je potřeba zajít na pobočku, což teď není možné.

Snímek z Univerzity.

Čtvrtek 17.49 Mám každý den několikrát denně nové informace ohledně evakuace od českého velvyslanectví v Pekingu, snaží se.

Čtvrtek 17.00 Upřímně nemůžu říct, jestli platí odlet v sobotu, nebo ne, já s tím samozřejmě počítám a doufám, že se to podaří. Možnosti s kým odletím tu bylo více, buď s Němci, s Brity nebo s Američany, teoreticky tu byla i možnost odletět s Rusy. Já ale počítám s odletem s Francouzi v sobotu.

Nálada není nejlepší, neustále mě někdo kontaktuje a rodiče se bojí. Dneska jsem se balil a uklízel, taky potřebuju pořešit nějaké záležitosti, než odletím.

Daniel Pekárek informuje okolí o situaci ve Wu-chanu na Instagramu.
Český student sdílí své zážitky z Číny na Instagramu.

Čas si krátím sledováním seriálů nebo odpovídáním na dotazy, případně čtením zpráv.

Daniel Pekárek komunikuje s lidmi prostřednictvím sociálních sítí.

Autoři: ,

Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!