Čtvrtek 25. července 2024, svátek má Jakub
  • Premium

    Získejte všechny články
    jen za 89 Kč/měsíc

  • schránka
  • Přihlásit Můj účet
130 let

Lidovky.cz

On-line speciality se utkají

Česko

V sobotu 1. května odstartuje další ročník soutěže Internet Effectiveness Awards, určené nejefektivnějším řešením na českém internetu. Letos se soutěž více otevírá reklamě.

PRAHA Navštívili jste někdy webové stránky wechoosethemoon. com? Je to webový projekt, který rekonstruuje první let Apolla 11 na Měsíc a financovala jej americká vláda. „Najdete zde animaci startu rakety, slyšíte zprávy, které si vyměňovali kosmonauti v Apollu s řídícím střediskem Houston a můžete si prohlížet dobové záběry i fotografie,“ popisuje projekt Tom Krcha, „evangelista“ firmy Adobe Systems, který se zabývá novými možnostmi internetu a přednáší o průkopnických marketingových projektech v této oblasti. Podle něj je dnes potřeba nabídnout lidem informace tak, aby je bavily, aby měli důvod se k produktu vracet a považovali ho za něco, co tu ještě nebylo. Jako další příklad zmiňuje Krcha internetový projekt britské vlády na podporu konzumace lahvového mléka Get the Glass. Je to de facto na internet přenesená stolní hra s kostkou. Coby hráčské figurky slouží animované postavičky rodiny lehce připomínající Úžasňákovy, o jejich eskapádách rozhoduje váš hod animovanou kostkou, po němž se posouvají vpřed o určený počet kroků a vy si losujete kartičku sdělující, jaký úkol máte splnit, abyste mohli znovu házet. „Když to hrajete hodinu, tak dostanete chuť na mléko,“ usmívá se Tom Krcha.

K rozvoji podobných projektů dochází i díky neustálému vzestupu chytrých mobilních telefonů, které způsobují, že domácí počítač už zdaleka není jediným prostředím, kde si podobné aplikace pouštět. Sociální sítě zase umožňují povědomí o zajímavých projektech šířit, komentovat je a spoluvytvářet jejich image. „Internet dal lidem možnost přizpůsobovat si informace podle svých potřeb,“ říká další internetový specialista Michal Metlička. Právě na projekty, využívající internetová sociální média, virální marketing a internetové portály a spoléhající na inovativní obsahovou a redakční správu internetových stránek, se zaměří nové kategorie letošního ročníku soutěže Internet Effectiveness Awards. Soutěž pořádá Asociace. BIZ, sdružující dodavatele internetových řešení, která pro letošní ročník rozšířila počet soutěžních kategorií na šestnáct a počítá s dosud nejvyšším počtem přihlášek. „Ceny získávají komunikační kampaně, které transformují marketing v konkrétní obchodní výsledky. Oceněna budou také řešení státní správy, měst a obcí,“ uvádějí organizátoři. Vítězové by měli být vyhlášeni v září.

Vydání| Tato zpráva vyšla v prvním vydání

Regionální mutace| Lidové noviny - Čechy

Autor: