Úterý 23. dubna 2024, svátek má Vojtěch
130 let

Lidovky.cz

Operátoři zacílili na živnostníky

Česko

Mobilní operátoři chtějí živnostníkům ušetřit náklady a vytvářet internetové stránky

PRAHA Mezi mobilními operátory se stupňuje boj o firemní zákazníky. Od poskytování hlasových a internetových služeb se nyní přesouvá na pole informačních a telekomunikačních technologií. Až několik tisíc firem v Česku chce totiž získat společnost Vodafone novou službou, zaměřenou právě na vytvoření webů.

Balíček Firma online start má podle Vodafonu menším společnostem a živnostníkům pomoci zvýšit obrat a prosadit se na trhu. V rámci téměř desetitisícové investice by měl zákazník získat nové webové stránky na doméně podle svého přání, e-mailové řešení, mobil a rozpočet 10 tisíc korun na marketingovou kampaň nového webu. „Dosud jsme řešili pouze nákladovou stránku podnikání našich zákazníků. Teď se však chceme soustředit také na to, jak firmám pomoci k úspěchu na trhu,“ vysvětluje ředitel marketingu pro firemní zákazníky Vodafonu David Duroň.

Vodafone chce díky nové kampani rozšířit portfolio svých firemních zákazníků. Těch má v segmentu živnostníků a menších firem zhruba 170 tisíc. Operátor přitom sází na fakt, že zhruba třetina firem je se vzhledem a funkčností svých webových stránek nespokojená. Některé firmy pak webovou prezentaci dosud nemají, ačkoliv je pro ně čím dál těžší se bez ní obejít.

„Negativní dopad absence firemních webových stránek na své podnikání vnímá 20 procent těch firem, které stránky nemají vůbec,“ potvrzuje Adéla Konopková.

Firemní zákazníky se nabídkou ICT služeb snaží zaujmout i ostatní operátoři. „V naší nabídce firmy najdou i služby informačních a telekomunikačních technologií. Těmi chceme menším nebo středně velkým firmám ušetřit hlavně v oblasti investičních i provozních nákladů,“ říká Martina Kemrová z T-Mobilu. Pozadu nezůstává ani mobilní operátor s nejvyšším počtem firemních zákazníků Telefónica O2. Ta chce živnostníky zaujmout hlavně takzvaným managed hostingem, kdy firmám nabídne pronájem internetového serveru. „V rámci managed hostingu letos čekáme čtyřnásobný nárůst příjmů oproti loňsku,“ říká mluvčí O2 Martin Žabka a potvrzuje, že firemní zákazníci čím dál častěji využívají nabídky služeb informačních a komunikačních technologií od mobilních operátorů. „Čím větší firemní zákazník, tím více využívá pokročilých ICT služeb, jako jsou právě managed hosting či správa IT.“

Přesvědčit živnostníky, že operátoři umí také poskytovat informační a komunikační technologie, však není snadné. Podle průzkumu společnosti Ernst & Young se totiž 56 procent respondentů domnívá, že telekomunikační společnosti by se měly držet poskytování hlasových služeb. Naopak těchto nabídek v rámci služeb svého operátora využívá zatím zhruba třetina podniků.

Autor:

Slož puzzle a vyhraj jedinečné dárky od značky BEBELO
Slož puzzle a vyhraj jedinečné dárky od značky BEBELO

Každý den po celý tento týden můžete vyhrávat jedinečné dárky od značky BEBELO.