Čtvrtek 28. března 2024, svátek má Soňa
130 let

Lidovky.cz

OTÁZKA DNE

Česko

Zakladatel Googlu Larry Page je zpět v čele této společnosti. Chce jí vrátit počáteční entuziasmus a zjednodušit komunikaci mezi top manažery a běžnými zaměstnanci. Co tato změna se společností Google udělá? Změní se nějak její fungování a její pozice na trhu?

Patrick Zandl šéfredaktor LUPA.cz

Zatím je obtížné změnu vyhodnotit. Právě potíže s vnitřní komunikací v Google jsou uváděny za jednu z hlavních příčin současného nejednoznačného směřování firmy, které se nepodařilo zatím přesvědčivě odpovědět na výzvy, jako je třeba Facebook. Google v minulosti nakoupil celou řadu firem, pozastavil jejich činnost, přičemž klíčoví lidé odešli. Navenek nebylo vidět nic jiného než ztráta. Tohle je jedna z věcí, kterou by Page mohl – či spíše měl – změnit.

Ondřej Moravanský analytik Cyrrus

Zakladatelé Googlu byli vždy spíše technologickým nebo invenčním mozkem firmy, dosavadní šéf Schmidt je spíše manažerem, který řídí fungující firmu. Návrat Larryho Page do vedení lze vnímat jako změnu v tom smyslu, že Google bude mít ve svém čele spíše myslitele než manažera, člověka, který by měl firmě vrátit kreativnějšího a komunikativnějšího ducha. Pro firmu by tato změna mohla být strategickým posílením, neboť Larry Page již prostě předvedl, že dokáže nabídnout pro spotřebitele atraktivní produkty. Svým způsobem je jeho role podobná roli Stevea Jobse v Applu. Do jaké míry bude však jeho návrat úspěchem, o tom je v současné míře předčasné hovořit, neboť vývoj spěje stále kupředu a Google jednoduše může také případnými novými produkty šlápnout vedle. Stejně tak může zaznamenat s něčím novým velký úspěch.

Petr Kadlec konzultant a kouč

Jestliže se zakladatel znovu ujme řízení firmy, která vystoupala do špičky oboru, znamená to, že má nějaké obavy. Nejsilnější stránkou Google je firemní kultura, jež ho činí tak inovativním a pružným. Jediným nevyčerpatelným zdrojem firem je myšlení lidí a firemní kultura je prostředkem, jak je nejlépe využít pro firmu i pro zákazníky. Opatření, se kterými přichází Page, jsou jasně zaměřena tímto směrem. Povedou k posílení rychlého přenosu inovací z myšlenkových center ve firmě a k nové mobilizaci potenciálu lidí napříč firmou. Připravila Kristýna Straková