Diskuze
Pandemie vysvlékla české školství ‚donaha‘. Sociolog Daniel Prokop vysvětluje dopady koronakrize
Děkujeme za pochopení.
I27v74a74n 31K80a62z29i13m65o36u21r
Problém neefektivnosti našeho školství se táhne již mnoho desítek let, ještě z doby hlubokého socialismu. Učitelé byli podhodnoceni jak finančně tak společensky, bylo veřejným tajemstvím, že na VŠ učitelského směru se hlásili a byli přijímáni téměř výhradně ti, kteří se na ostatní VŠ nedostali (a neměli se dostat ani na "pajďák". Takže se stalo pravidlem, že docenty a profesory "pajďáků" se stávali ti, kteří na VŠ neměli být ani jako studenti. K tomu jsme od KSČ přebrali i systém řízení škol národními výbory, takže nakonec vůbec můžeme být rádi, že naše děti a vnuci vůbec umějí číst!
T55o37m75á34š 93S43o56v96á38k
Po 30 letech reforem ve školství by vlády problém neefektivnosti našeho školství rádo svedlo na komunisty, protože výsledky jsou katastrofální. Dle mého je to přitom ale velmi jednoduché. Prodali jsme všechen náš rozvinutý průmysl a banky do zahraničních rukou a tak jsme se stali kolonií a státem montoven, kde nejsou vzdělaní lidé téměř potřeba. Proto se i školství přizpůsobilo. Proč by vychovávali odborníky když nejsou téměř potřeba, pro odborníky nejsou v průmyslu místa kde by se mohli uplatnit. Výzkumné ústavy jsou až na vyjímky také zlikvidované.
R44i28c20h74a41r68d 72A19u84b12r55e26c58h66t
Samozřejmě že jme známkovali. Bohužel až "motivační pětka" mnohé žáky rozhýbala, aby začali něco dělat (samozřejmě si ji mohli většinou opravit). Naopak kolegyně přesně podle rozhodnutí ministerstva neznámkovala, a rodiče jí málem utrhli hlavu za to, že děti nemají žádné známky...
P95e39t42r 82H89a64r90a32š97í83m
pandemie nevysvlékla české školství, o tom každý ví, že je většinou ještě na úrovni rakouska uherska, ale vysvlékla do naha babiše a jeho neuvěřitelné lhaní o digitalizaci...
F38r54a58n93t58i77š73e23k 11K39u97s64á98k
Daniela Prokopa mám rád, ale ten výzkum považuji za zbytečný. Ostatně většina sociologických průzkumů je zbytečná. V tomto případě jsou závěry intuitivní a z výsledků průzkumu je velmi složité, až nezodpovědné, dělat nějaké obecné závěry. O školství a kantorech, spíše kantorkách, toho bylo v poslední době napsáno tolik, že z toho brní hlava. A kde je výsledek? Kvalita školství odpovídá kvalitě a povědomí celé společnosti, tedy nízké náročnosti. Až nám skutečně poteče do bot, pak se věci začnou měnit k lepšímu, totiž že vzdělání slouží k lepšímu uplatnění v životě.