Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Hřib fauluje v debatách a mladé už Piráti nevábí, říká marketér Klempíř

  22:21
Volební preference Pirátů podle politického marketéra Oty Klempíře zhoršil kromě působení ve vládě také demografický vývoj. Stará generace podle něj s piráty končí a ta nová se raději orientuje na byznys. Kritizuje i mediální obraz Zdeňka Hřiba. „Vždy na mě působil jako poloimportovaná manažerská figura,“ uvedl v pořadu 360° na CNN Prima NEWS.
Fotogalerie1

Politický marketér Oto Klempíř konstatoval, že dávný antisystémový nádech Pirátů je pryč – na vině je nejen účast ve vládě, ale především vedení ministerstva. | foto: Profimedia.cz

Politický marketér konstatoval, že dávný antisystémový nádech Pirátů je pryč – na vině je nejen účast ve vládě, ale především vedení ministerstva. „Sráží je i demografický vývoj. Staří dobří Piráti už ‚dopirátili‘ a nejsem si jistý, zda v dostatečné míře dorůstají mladí zástupci,“ pronesl v pořadu 360°.

„Při pohledu na mladé borce a borky je jasné, že chtějí být dobře oblečeni, mít nějaký byznys. Vlastně už ani moc nepijí,“ obává se nejisté budoucnosti strany.

Ohledně Hřiba, nástupce Ivana Bartoše, si Klempíř vždy kladl otázku, do jaké míry je náměstek pražského primátora skutečně Pirát. „Vždy na mě působil jako jakýsi polopirát a poloimportovaná manažerská figura,“ podotkl s tím, že stranu jeho osobnost nesráží, jako tomu je u onoho „dopirátění“.

Hřibovy argumentační fauly?

Na šéfovi Pirátů ale mimo jiné vyzdvihl jeho dynamičnost. „Na jedné straně ve vtipných videích seká ruce, ale na druhé straně působí v debatách nesmírně nadutě. Kdybych byl jeho kouč, řekl bych mu: ‚Zdeňku, tebe neporazí nikdo jiný než ty sám sebe.‘ Využívá i argumentační fauly,“ podotkl Klempíř.

„Zaprvé zkreslí oponentův názor – řekne mu: ‚Proč prostě neřekneš všem, jak to je?‘ Také útočí na druhého se slovy, že například jeho oponent něco nečetl, ale jemu je to jasné,“ vyčetl Hřibovi.

Podle ředitele společnosti STEM Martina Buchtíka mají Piráti možnost nyní hledat to správné vyjadřování, které by fungovalo na jejich potenciální voliče.

„Mohou spolu s tím upevňovat jádro příznivců a přesvědčit je. Měli by ale i zvážit, zda skutečně nejsou tou středostavovskou stranou pro rodiny s malými dětmi, což souvisí se zmíněným demografickým vývojem,“ sdělil ve vysílání CNN Prima NEWS.

Autor: