Úterý 23. dubna 2024, svátek má Vojtěch
130 let

Lidovky.cz

Pojišťovny rozšiřují služby o „lékaře na telefonu“

Česko

PRAHA Kdo nerozumí svému lékaři, bude se moci poradit po telefonu ve své zdravotní pojišťovně. První z nich totiž začaly svým klientům nabízet konzultační službu.

Ve zdravotní pojišťovně MetalAliance zprovoznili v rámci call centra pacientům službu lékař na telefonu. Pacientovi tu vysvětlí, co se píše v jeho lékařské zprávě, ale také, co obnáší lékařský zákrok, na který má jít. „Cílem služby je zvýšit informovanost pacientů,“ vysvětluje mluvčí pojišťovny Metal-Aliance Zuzana Brávníková. „Mnohdy odcházejí od lékaře s lékařskou zprávou, ve které se plně neorientují. U lékaře se z mnoha důvodů neptají, a tak z klidu domova mohou konzultovat své výsledky, diagnózu, případně si mohou ověřit interpretaci výsledků svého lékaře s lékařem na telefonu,“ říká Brávníková.

Lékař na telefonu pojišťovny MetalAliance není úplně ojedinělý. Podobný projekt spustila před časem pro své klienty v Praze Oborová zdravotní pojišťovna. Její telefonní asistenční služba je ale zatím přístupná jen těm klientům, kteří se pilotního projektu přímo účastní.

Poradenské služby lékařů po telefonu mají ale podle prezidenta České lékařské komory Milana Kubka svá rizika. „Neznám konkrétní provedení projektu, ale ordinovat se po telefonu nedá. Je to riskantní,“ myslí si. Podle Kubka by nemělo pacientovi uškodit, když si nechá u lékaře po telefonu vysvětlit odborné termíny z lékařské zprávy nebo laboratorních výsledků. I to je ale podle něj především úkol pro ošetřujícího lékaře nebo lékaře, který vyšetření vyhodnocoval.

Součástí nového call centra MetalAliance je také právní poradna. Na ní odpoví na otázky, které se týkají práv pacientů nebo třeba nároků na bezplatnou zdravotní péči. „Pacienti se často nemají koho zeptat,“ myslí si Brávníková.

***

„Mnohdy odcházejí od lékaře se zprávou, ve které se plně neorientují.“

Autor: