Podle FAA aerolinky ponechaly v provozu dvě letadla MD-83 i poté, co piloti oznámili problémy s autopilotem. Letadla následně letěla ještě takřka na šedesáti letech, což je v rozporu s federálními bezpečnostními předpisy.
Úřad současně navrhl aerolinkám pokutu 7,1 milionu dolarů (117,6 milionu Kč), což je jedna z nejvyšších pokut, jaké doposud uložil. Největší pokutu, 10,2 milionu dolarů, navrhl letos v březnu letecké společnosti Southwest Airlines za to, že létala s letadly, která neměla povinné inspekce. Obě strany však ještě o závěrečné výši pokuty jednají. American Airlines považují podle včerejšího prohlášení pokutu za příliš vysokou a hodlají se proti ní odvolat.
První případ s problémy v systému autopilota se objevil loni v prosinci. Aerolinky přesto letadlo neodstavily a neposlaly na opravu a nechaly ho ještě několikrát letět, i přes upozornění inspektorů FAA. Stejný problém se opakoval i u dalšího letadla.
FAA také upozornila, že aerolinky již několikrát neučinily včas inspekci bezpečnostních osvětlovacích systémů uvnitř letadel.