Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
M. Henrik 2.10.2019 15:19

Měření rychlosti má být jednoznačně záležitostí státní policie a ne soukromým kšeftem starostů a s nimi spřátelených známých a příbuzných.

J. Novák 3.10.2019 4:58

Proč to? Pokud měří rychlost PČR, tak buď uděluje pokuty na místě blokově, event. zjištěné přestupky při splnění zákonných podmínek předává k řízení pověřeným obcím. Žádný soukromý subjekt nemůže rozhodovat v přestupkovém řízení, takže jaképak kšefty? Kšeft může být pouze v tom, že si obec a soukromý subjekt domluví odměnu za umístění a správu radaru, což je naprosto na místě, neboť jde o veřejnoprávní smlouvu. Špatně může být to, když se odměna odvíjí od toho, kolik obec vybere na pokutách. Ale na druhou stranu každý občan může k řešená tohoto problému podstatnou měrou přispět: Prostě u cedule obce sníží rychlost na 50 km/h a přidá až za touto cedulí na druhé straně obce. Když to tak udělá každý, tak velmi rychle firmy, které s obcí dojednaly odměnu dle výše vybraných pokut, zkrachují.

D. Mateju 2.10.2019 14:26

Myslím, že je na čase, aby ty zmetky z městských a obecních úřadů, kteří si z těchto protiprávně vybíraných výpalných spolu se soukromými společnostmi dělají byznys, konečně někdo odsoudil, daj jim nepodmíněné tresty, a k tomu povinnost zaplatit veškeré vybrané výpalné zpět spolu s úroky.

P. Pruner 2.10.2019 11:56

Nechci se vyjadřovat k problému jen na základě stručného článku. Ale obecně se mi praxe měření rychlosti nelíbí, je to často podnikání obcí "svého druhu" a jako extrém dokonce měření soukromými firmami. Mělo by být uzákoněno, že rychlost s následnými postihy má právo měřit a řešit pouze státní policie. V dnešní době to není žádný pro policii zatěžující technický problém, dají se využívat i stacionární radary a automatizovat následnou agendu.

To by se takto dalo ve státě zprivatizovat kde co...

J. Novák 3.10.2019 4:51

Ono ovšem faktem je, že z hlediska řešení dopravního přestupku ve správním řízení jsou příslušné obce, nikoliv státní policie. A u stacionárních radarů je celkem jedno, kdo je spravuje, protože následné vyřizování přestupku je zase na obci. Dopravní přestupek řeší státní policie jen tehdy, pokud to jde na místě jeho zjištění. Jinak nevím, jak jste to pochopil vy, ale v článku jsem nikde nenalezl, že by zjištěné přestupky ve Varnsdorfu řešil nějaký soukromý subjekt. Takže jakápak privatizace?


Premium

Náš kluk umí. Otec talentu Hložka o plánech i batůžku za padesát tisíc

DANIEL, ADAM A ZBYHNĚV. Táta Hložek (vpravo) se svými syny Danielem a Adamem | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy

Minulý týden ho v tramvaji načapal revizor: „Lístek, prosím.“ Adam Hložek, sedmnáctiletá fotbalová raketa, zčervenal....

Premium

Sex je snadno dostupný, ale nevěra ještě není důvod k rozchodu

Psychoterapeut Jan Vojtko | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy

Tolerance je podle něj jen povýšenecký postoj k druhému a vytváří korupční prostředí, proto do partnerských ani jiných...

Premium

Chci chlapa, co má větší koule než ego, říká svobodná matka Nikol Štíbrová

Moderátorka a hvězda sociálních sítí Nikol Štíbrová. | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy

Před pár dny oslavila třiatřicítku a cítí se šťastná a spokojená. Nebylo to ale zadarmo – moderátorka a hvězda...