„Přestože podle zákona o poštovních službách musí být základní služby podřízeny potřebám zákazníků, Česká pošta v mnoha situacích uplatňuje podle zjištění ČTÚ takové postupy, které potřebám nevyhovují. Takové jednání je v rozporu se zákonem o poštovních službách,“ uvedl předseda ČTÚ Pavel Dvořák.
Podle mluvčí pošty Marty Selicharové je při obrovském rozsahu služeb, které Česká pošta na svých více než 3350 pobočkách poskytuje, možné, že může dojít k určitým pochybením. „Protože chceme našim zákazníkům poskytovat co nejlepší služby, snažíme se tyto nedostatky odstraňovat,“ řekla.
ČTÚ loni poště uložil 37 pokut v celkové výši 2,19 milionu korun a zahájil dalších 56 správních řízení o uložení pokuty.
Úřad mimo jiné zjistil, že velká část pošt měla nevyhovující otevírací dobu, kdy zavíraly brzy odpoledne, tedy v době, kdy je většina lidí ještě v práci.
Lidé rovněž podle ČTÚ většinou nevěděli, že pošta je od roku 2000 povinna doručovat zásilky až do domu.
Uložení zásilky na poště bez pokusu o její doručení přitom regulátor považuje za nejzávažnější prohřešek podniku.