Vyplývá to ze sportovních a technických regulí, které zveřejnila Mezinárodní automobilová federace.
Zákaz tankování má přinést zrychlení tempa závodů a omezit taktizování. Zatím však není jasné, jaké bude mít dopady na atraktivitu. „Jestli díky tomu bude lepší, nebo horší podívaná, na to se v tuto chvíli těžko odpovídá,“ dumá hlavní technický ředitel stáje Renault Pat Symonds.
Tankování během závodu bylo znovu zavedeno v roce 1994 jako reakce na tehdejší nadvládu týmu Williams. Jeho monoposty byly v každém kole o několik sekund rychlejší než zbytek startovního pole. Frustraci z nudné podívané měly vyřešit právě delší zastávky v boxech.
„Je ironií, že tankování se zavedlo, aby se okořenily závody. Avšak teď má opačný efekt. Zákazem dotankování budou kolísat časy kol a závody se zlepší,“ myslí si David Coulthard, který loni uzavřel svoji bohatou kariéru.
Druhou změnou v prestižním šampionátu je úprava kvalifikace. Protože do seriálu přibyly tři nové stáje, vypadne v prvních dvou fázích vždy osm nejpomalejších pilotů a poslední části se zúčastní deset vozů.