Sobota 27. listopadu 2021, svátek má Xenie
  • schránka
  • Přihlásit Můj účet

Lidovky.cz

Česko

Práce na modernizaci trati v Kladně mají začít příští rok, Správa železnice vypsala tendr

Spojení na letiště a do Kladna se prodraží o deset miliard, řekl Havlíček foto: iDNES.tv

Správa železnic (SŽ) dnes vypsala tendr na modernizaci trati Kladno - Kladno Ostrovec. Jde o část propojení mezi Prahou a Kladnem, které čeká celková obnova za 50 miliard korun. Práce v Kladně mají začít příští rok, celé propojení by mělo být dokončeno v roce 2029, v Kladně o pět let dříve.
  9:35aktualizováno  11:31

Rekonstrukce úseku Kladno - Kladno Ostrovec vyjde na zhruba čtyři miliardy korun. Novinářům to dnes v Kladně řekli ministr dopravy Karel Havlíček (za ANO) a ředitel Správy železnic Jiří Svoboda. Stavebníci především rozšíří trať z jedné na dvě koleje a elektrifikují ji. Kladno je největší středočeské město, má zhruba 70.000 obyvatel. O modernizaci dráhy se mluví řadu let, urychlí to cestu do Prahy, kam řada obyvatel Kladna dojíždí za prací. Podle Svobody je proměna spojení Kladna a Prahy přes pražské letiště projektem desetiletí.

Součástí tendru Kladno - Kladno Ostrovec je i vybudování parkoviště pro 300 aut, bezbariérové přístupy, nová nástupiště a další. Modernizováno bude přes pět kilometrů trati. „Je to velice složité vzhledem k tomu, že to je přímo ve městě, součástí těchto staveb je vybudování mimoúrovňového křížení, kde to lze. Někde ještě jednáme v rámci vykoupení pozemku a věcí, které s tím souvisí,“ uvedl ředitel SŽ.

Projekt zahrnuje i rekonstrukci výpravní budovy ve stanici Kladno, která dostane důstojnější podobu, dodal Svoboda. Stavebníci také upraví budovy na zastávce v Ostrovci.

Z největšího středočeského města a okolních obcí denně dojíždí do metropole přes 16.000 lidí. Nyní trvá cesta vlakem z Kladna na Masarykovo nádraží téměř 40 minut, za osm let to má být méně než půl hodiny.

Celkem půjde mezi Prahou a Kladnem o deset samostatných staveb, v roce 2022 má například začít modernizace trati mezi Kladnem a Prahou Ruzyní. Za další dva roky má přijít na řadu obnova traťového úseku Praha-Veleslavín – Praha-Ruzyně. Vznikne též nová železniční stanice Praha-Veleslavín. Nynější trať mezi stanicemi Praha-Dejvice a Praha-Veleslavín nahradí v letech 2025 až 2029 tunel. Stanice Praha-Dejvice bude po modernizaci pod zemí. Práce mezi Prahou-Bubny a novou zastávkou Praha-Výstaviště jsou naplánované na roky 2022 až 2024. Modernizace a dostavba stanice Praha Masarykovo nádraží má začít přespříští rok.

Stavba nová trati v úseku Praha-Ruzyně a Praha-Letiště Václava Havla má začít v roce 2024. Součástí bude i nový přestupní terminál Dlouhá Míle s parkovištěm. Ve stejném roce začne vznikat samostatná novostavba stanice Praha-Letiště Václava Havla. Cestující se z ní dostanou přímo k oběma letištním terminálům.

Autor:

ANALÝZA: Případ Kenosha. Média si napsala vlastní verzi

Premium Půlka Ameriky si udělala z Kylea Rittenhouse, jenž zastřelil dva lidi, vzorovou karikaturu bílého rasisty s puškou, a...

Pět nejčastějších chyb, které Češi dělají v penzijním spoření

Premium Ve starém „penzijku“ si na důchod spoří více než tři miliony Čechů a v nových fondech už přes 1,3 milionu lidí. Stát...

Strach se do lidí pouští jako jed. Horší než covid je hysterie, říká herec Dušek

Premium Je hercem, režisérem, scenáristou, moderátorem. Renesančního ducha zřejmě Jaroslav Dušek zdědil po svém rodu s modrou...

Konec podzimní nudy: Zkraťte si čekání na Ježíška v BRuNO family parku
Konec podzimní nudy: Zkraťte si čekání na Ježíška v BRuNO family parku

Víte, jaký je rozdíl mezi slovy zábavní a zábavný? V případě BruNO family parku v Brně rozhodně žádný! Vydejte se spolu s námi do zábavního parku,...

Mohlo by vás zajímat