SYDNEY Procházky po pláži, plavání a šnorchlování na krásném tropickém ostrově. O to vše a ještě navíc o plat 150 tisíc australských dolarů (přes dva miliony korun) a ubytování v luxusní vile s bazénem a nádherným výhledem se soutěžilo. Pozici, která je označována jako „nejlepší zaměstnání na světě“, získal britský uchazeč Ben Southall.
Čtyřiatřicetiletý instruktor bungee jumpingu, potápěč a pracovník charitativní organizace v jedné osobě se tak nyní stane na půl roku novým správcem tropického ostrova Hamilton u australského státu Queensland. Hlavní náplní jeho práce bude „prozkoumávání ostrova Velkého bariérového útesu, plavání, šnorchlování... a užívání si tropického klimatu a životního stylu“.
Pracovní doba je dvanáct hodin měsíčně. Během nich občas nakrmí ryby, vybere ostrovní poštu a představí podrobnosti ze života „svého“ ostrova celému světu. Fotografie a zážitky pak bude umisťovat na internetový blog ostrova.
„Doufám, že se mi podaří splnit všechna očekávání, mé plavecké schopnosti jsou snad dostatečné a těším se na všechny nové role a povinnosti, které práce zahrnuje,“ prohlásil po vyhlášení výsledků vítěz z britského Hampshire.
Bláznivý jezdec na pštrosu Porotu, která vybírala ze zhruba 35 tisíc kandidátů, Ben zaujal již na motivačním promovideu, které musel poslat každý soutěžící. Během šedesáti vteřin se představil jako velký cestovatel, který projezdil například africký kontinent. Na záznamu jezdí na pštrosu, běží maraton nebo líbá žirafu. Sám sebe přitom popsal jako „bláznivě energetického dobrodruha“.
Brit byl jedním z posledních šestnácti finalistů, kteří se k poslednímu vzájemnému klání přemístili na ostrov. Zde také proběhly „náročné“ závěrečné testy, které měly prověřit jejich dovednosti potřebné při správcování. Museli ukázat, jak umí šnorchlovat, grilovat nebo si užívat ostrovních lázní.
Jedinečné pracovní příležitosti se zúčastnili dobrodruzi z celého světa. Výjimku tvořila jen „světu uzavřená“ Severní Korea a několik afrických zemí. Nabídka „nejlepšího zaměstnání na světě“ byla součástí originální kampaně. Tu na podporu cestovního ruchu během globální ekonomické krize vymyslely turistické úřady v australského Queenslandu. Kampaň, která celkově přišla přibližně na 1,7 milionu australských dolarů (asi 25 milionů korun), vyvolala globální publicitu v hodnotě téměř sedmdesátinásobku. Stala se tak jednou z nejúspěšnějších reklamních kampaní v celé historii.
Reklama téměř zadarmo „Je to pravděpodobně poprvé v dějinách, kdy měla kampaň takový dopad při tak malých reklamních nákladech, s výjimkou několika strategicky umístěných inzerátů po světě,“ řekl australský marketingový analytik Tim Burrowes. Dodal také, že „pokud někdo přijde s originálním nápadem, o kterém lidé začnou mluvit, nepotřebuje obrovské sumy za reklamu“.
Vítěz Southall do nové „práce“ nastoupí už 1. července. Do vily stojící na útesu, odkud je krásný výhled na přilehlé ostrovy, si prý s sebou vezme i svou přítelkyni. Do té doby bude cestovat po ostrovech Velkého bariérového příkopu a rozdávat rozhovory.