Čtvrtek 25. dubna 2024, svátek má Marek
130 let

Lidovky.cz

Praha 6 chce zavést parkovací zóny. Po svém

Česko

PRAHA Zastupitelstvo Prahy 6 včera posvětilo vznik parkovacích zón na území šesté městské části. Parkování by mělo být omezeno především v centru obvodu - v Dejvicích, Hradčanech, Bubenči a v několika ulicích v Břevnově.

Návrh zón se mírně liší od systému, který před časem zavedla Praha 1, 2, 3 a 7. Dejvická radnice ho nyní předloží hlavnímu městu. To bude mít hlavní slovo.

Praha 6 předpokládá, že by zóny mohly být zprovozněny na podzim příštího roku.

Návrh šestého obvodu se od původního magistrátního projektu liší tím, že stejná práva na zakoupení parkovací karty mají mít všichni občané Prahy 6. Tedy nejen ti, kteří bydlí v oblasti plánovaných parkovacích zón.

Rezidenční karta pro občany s trvalým bydlištěm bude stát 700 korun za rok, pro živnostníky pak dvanáct tisíc korun. Důchodci a zdravotně tělesně postižení zaplatí ročně 350 korun.

Na rozdíl od zón v Praze 1, 2, 3 a 7 by měla být zavedena také smíšená zóna, v které budou moci parkovat obyvatelé i návštěvníci. Hlavním cílem zavedení zón je podle starosty Tomáše Chalupy (ODS) především snížení počtu automobilů, které do Prahy 6 přijíždějí ze středních Čech. Na území městské části totiž chybí místo, kde by Středočeši mohli zaparkovat, a proto podle Prahy 6 zajíždějí až k Vítěznému náměstí. „Nemáme ani jedno P+R. Na okraji by mělo být důstojné přestupní místo,“ konstatovala na zasedání zastupitelka Petra Kolínská (SZ). Přestupní terminál by měl vzniknout až po roce 2014 u plánované stanice metra Dlouhá míle, která bude součástí prodloužení trasy A na ruzyňské letiště.

Celý plán má být podle Chalupy flexibilní. Na základě zatížení jednotlivých lokalit bude v budoucnu možnost zřizovat nové parkovací zóny nebo nynější rušit. Tak bude možno reagovat na změny související například s plánovaným prodloužením trasy metra A nebo modernizací buštěhradské dráhy.

***

„Nemáme ani jedno P+R. Chybí místo, kde by mohli Středočeši zaparkovat.“

Autor: