Pátek 23. října 2020svátek má Teodor, Theodor 9 °C občasný déšť Předplatné LN
Lidovky.cz > Zprávy > Domov

Od hlavního nádraží už kolem magistrály nepovede ‚chodníček smrti‘. Praha buduje novou cestu

Pěší tu využívali obrubník, který je v některých místech jen 30 centimetrů... | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy Pěší tu využívali obrubník, který je v některých místech jen 30 centimetrů... | foto:  Petr Topič, MAFRA

Praha Hlavní město nechává stavět chodník u magistrály vedoucí od hlavního nádraží kolem Národního muzea na Vinohrady. Pěší tu nyní využívají obrubník, který je v některých místech jen 30 centimetrů široký. Po dokončení prací bude mít nejužší místo chodníku 175 centimetrů. Řidiči přitom nepřijdou o žádný jízdní pruh.

Nový chodník by měl být hotový na konci listopadu, uvedl ve středu v tiskové zprávě mluvčí pražského magistrátu Vít Hofman.

Pražané cestě od hlavního nádraží k Národnímu muzeu a dále na Vinohrady, kde procházejí v těsné blízkosti projíždějících aut a autobusů, říkají chodníček smrti. 

Po dokončení prací bude mít nejužší místo chodníku 175 centimetrů.
Praha nechává stavět chodník u magistrály vedoucí od hlavního nádraží kolem...

„Chodník podél magistrály mezi hlavním nádražím a Národním muzeem rozšíříme tak, aby se po něm dalo pohybovat bezpečně, důstojně a bez strachu o život. Neubereme zároveň jediný jízdní pruh, jen upravíme jejich šířku,“ řekl primátorův náměstek Adam Scheinherr (Praha Sobě).

Podle místostarosty Prahy 2 Václava Vondráška (ODS) usiluje radnice druhé městské části o rozšíření cesty pro pěší v tomto úseku několik let. „Rozšíření chodníku nebylo mnoho let možné z dopravních důvodů. Státní správa i samospráva města zúžení dopravních pruhů odmítala s nemalým přispěním dopravní policie. Ta ve svém stanovisku tvrdila, že z dopravního hlediska by to bylo nebezpečné,“ uvedl.

Chodník bude mít v nejužším místě zhruba 1,8 metru, v nejširším až tři metry. Na magistrále zůstane širší pravý jízdní pruh, aby tudy mohly bezpečně projíždět autobusy.

Stavba navazuje na loni dokončenou úpravu prostoru mezi historickou a novou budou Národního muzea. „Použijeme zde stejnou dlažbu jako u muzejní oázy. Asfalt nahradí krásná žula z Mrákotína,“ doplnil Scheinherr.

Praha 2 podle Vondráška prosadila stavbu lávky nad kolejištěm podél magistrály, která by zajistila přístup k hlavnímu nádraží z východní strany a z Vinohradské ulice. Stavět se měla začít loni. Podle radnice chce ale nad kolejištěm hlavního nádraží postavit společnost Penta nový palác. Zastřešení kolejí mezi ulicemi Španělská, Legerova a Vinohradská a následnou výstavbu na vzniklé ploše mají v plánu jako společný projekt České dráhy, Penta a Sudop Group.

Spolu s rekonstrukcí historické budovy Národního muzea nechal pražský magistrát s Prahou 1 obnovit okolí. Práce trvaly více než rok a stály zhruba 140 milionů korun. Prostor mezi budovami Národního muzea byl vydlážděn, vznikla tam tramvajová kolej. Proměna se týkala také Čelakovského sadů.

Feťáci lásky stále hledají, ale nikdy nenajdou, říká párový terapeut Vojtko

Psycholog Jan Vojtko | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy

Premium Lásku si často pleteme se zamilovaností, ale vztah je práce, která nikdy nekončí. „Tolerance není ten správný klíč ke...

Můžete skoro všechno, nemusíte nic. Jak probíhají swingers party v Česku

ilustrační snímek | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy

Premium Swingers kluby, tedy místa neřesti, kde si páry mezi sebou střídají partnery a užívají si i těch nejdivočejších...

Střeva můžou i za naše štěstí či obezitu, říká molekulární biolog Ryšávka

Molekulární biolog Petr Ryšávka | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy

Premium Za civilizační choroby (např. alergie), ale i za vážné nemoci může mimo jiné vybíjení bakterií ve střevní mikroflóře....

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!