Diskuse k článku: Praha odmítá rušit přechody

Diskuse uzavřena, nelze přidávat příspěvky

  • Příspěvků: 31
  • Poslední: 10.2.2009 15:07
  • Řadit dle: vláken
  • času vložení
10.2.2009 15:07

poslední dobou po nemoci se mi špatně chodí

ale taky bych přežil,. kdyby se (jako u nás na sídlišti) zrušil jeden ze dvou přechodů, co jsou asi dvacet metrů od sebe, to už by se mohla zebrou pomalovat rovnou celá silnice

chce to trochu rozumu z obou stran, co říkáte, lidi?

10.2.2009 14:27

Jindra

Emmerová je taky po přechodu a nikdo jí neruší.

10.2.2009 13:03

Praha odmítá rušit přechody

Nez rusit prechody at si radeji policie "posviti" na ty bezohledny kovboje na silnicich!

Pozdrav Tom

10.2.2009 14:28

Re: Praha odmítá rušit přechody

Už jsi někdy řídil auto když ti tam skočil nějaký debilní chodec?

10.2.2009 11:49

Tato zem ptřebuje změnit vše, zřejmě i lidi

Především bych zrušil ty, které nějaký vtipálek umístil bezprostředně za zatáčkou. Jsou hlavně na vesnicích a menších městech, ale člověk na ně narazí prakticky všude.

10.2.2009 10:54

Co se podívat, jak do dělají jinde?

Třeba v Anglii mají přechodů se zebrou minimum, jen tam, kde je to opravdu nezbytné. A jen výjimečně jsou u křižovatky, většinou uprostřed mezi dvěma křižovatkami. Jinde mají mista pro přechod, označené žlutýmy puntíky, kde chodci nemají přednost. A kdo přechází mimo přechod nebo místa pro přechod, riskuje pokutu 1000 liber. Je to bezpečné a nikoho to neomezuje a nezdržuje.

10.2.2009 11:06

Re: Co se podívat, jak do dělají jinde?

Zákon nemůže zakázat přechod mimo přechod absolutně, musí stanovit kde, jako u nás 50m od nejbližšího přechodu.

10.2.2009 10:24

Strážník Tržil si asi vozí zadel v autě...

...takže může těžko pochopit, jak moc jsou chodci proti pupkáčům, telefonistkám a frajírkům s kšiltovkami v smrdutých plecháčích omezováni.

Já se většinu času pohybuji v "malém městečku" tvořeném Prahou 1, Prahou 2 a Smíchovem, takže je pro mne daleko nejrychlejší a nejpohodlnější chodit všude pěšky. Výjimečně se kousek svezu tramvají. Když někdy musím jet autem, tak se prostě soustředím a dávám na chodce pozor, a to nejen na přechodu. V Praze prostě nemůžu jezdit jako na dálnici. Priority by měly být stanoveny následovně:

1. MHD

2. chodci

3. auta

10.2.2009 11:03

Re: Strážník Tržil si asi vozí zadel v autě...

Priority by měly být stanoveny následovně:

1.silnice patří výhradně autům

2.chodníky patří výhradně chodcům.

10.2.2009 11:09

Re: Strážník Tržil si asi vozí zadel v autě...

A chodec se dostane přes silnici jak? Ále v 21. století nemá co chodit pěšky.

10.2.2009 10:18

Rušení zeber mezi kolejemi

Rušení zeber mezi kolejemi má ovšem háček. Pokud se nejedná o vyhrazený tramvajový pás, mohou řidiči mot.vozidel jezdi po něm a právem se budou domnívat, že jich se zebra netýká. Nezbývá než vyhubit blbce, kteří nepoznají tramvaj (myslím, že i při značném smyslovém postižení je tramvaj dobře rozpoznatelná). Nebo zavést přes koleje jinou vodorovnou značku např. červenobílou zebru. 

Kromně toho se ty opotřebované nebo šňůrou parkujících a jedoucích aut zakryté přechody lépe poznají právě podle zbytku mezi kolejemi.  V tom směru i pouhá značka nad pruhemi nikoliv pouze kdesi daleko vpravo v půli chodníku  je přínosem.  

10.2.2009 10:13

No nevim no.

Me malem sejmulo auto na dobre osvetlenem a novem prechode, kdy jsem sel na zelenou a on ocividne jel na cervenou. To si clovek holt nevybere, jestli je prechod novej a pouzivanej nebo starej a nepouzivanej. Ridici jezdej jako prasata vsude.

10.2.2009 11:05

Re: No nevim no.

Se nediv, když chlap má ženské jméno...

10.2.2009 10:12

Brusle

No, hlavně by se měli používat při chůzi po přechodu brusle. Ty bílé pruhy totiž strašně kloužou

10.2.2009 10:02

Protrzena huba Trzil

dopadne to asi tak, jako slibovana probirka znacek kratce po zavedeni bodoveho systemu. Obcim nelze nic v oblasti znaceni naridit, na zlepseni nejsou penize a pri snaze zrusit nejaky prechod se budou ekoteristi privazovat k silnici.

10.2.2009 10:01

Rušení přechodů

nechápu. Proč jednoduše nezakáže chodcům chodit. Auta pak přechody sami časem "vygumují" a má po problému. :-(

  Zrovna tak nápad s maximálními pokutami. Jsou blbci, na které to bude stejně málo i když mu zabaví auto. Podle mne by to měl každý pocítit stejně. Např. 3% z ročního příjmu nebo tak něco. Tuším že podobný systém je někde na severu. !!

10.2.2009 10:02

Re: Rušení přechodů

Takze socky na podpore budou prasit zcela beztrestne? Nebo jim stat prihodi 3% na podpore?

10.2.2009 10:15

Re: Rušení přechodů

V tom pripade nechapu, jak muze mit socka na podpore auto. To je asi neco systemove spatne.

10.2.2009 10:33

Re: Rušení přechodů

Nemusi. Cizi ridit nesmi? I kdyz ono toho systemove bude spatne vice... :)

10.2.2009 10:48

Re: Rušení přechodů

Jako minimální mohou platit třeba běžné sazby;

Druhá věc je, kde socka vezme auto, ale mohlo by to fungovat tak, že vůz, který řídí se až do zaplacení zadrží a on si to pak majitel rozmyslí, jestli jí ho ještě někdy půjčí a problém je vyřešen - socka nebude moci nadále páchat přestupky, alespoň s tímto autem.

Možná by pomohla i veřejná databáze přestupků.

10.2.2009 10:51

Re: Rušení přechodů

No samozrejme by to fungovat mohlo, z rady jinych duvodu a obecnych pravnich principu ovsem nebude.

On kazdy slozity problem ma reseni - jednoduche, lakave a naprosto spatne.

10.2.2009 9:58

Jsem pro.

Pracuju v ulici Mukarovskeho, primo naproti metru. Na 400m ulice je tu 6 prechodu, z toho 3 s retarderem a jeden nadchod. Jako kuriozitu uvadim ze jeden z prechodu s retarderem je primo nad nadchodem. Pak se ani nedivim ze se najdou ridici kteri na prechod proste kaslou... Kdyz jsem psal na urad, at radsi daji misto prechodu zabradli a tim lidi donuti pouzit nadchod, ani mi neodpovedeli...

10.2.2009 9:59

Re: Jsem pro.

...pod nadchodem... sorry.

10.2.2009 10:12

Re: Jsem pro.

Větší vzdálenosti mezi přechody jsou k ničemu, když si má někdo zajít 100m, tak radši přejde mimo přechod. To jistě nemusím automobilistům vysvětlovat, protože ti, než by zaparkovali svoje auto 50m od banky a došli to pěšky, tak ho radši postaví na přechod. Otázka také je, jak je ten nadchod použitelný pro vozíčkáře.

10.2.2009 10:15

Re: Jsem pro.

Vyborne - ma najezdy z obou stran. Ale nezlobte se na me, mit prechod na obou koncich autobusove zastavky je vazne nesmysl...

10.2.2009 10:59

Re: Jsem pro.

Neznám to tam, ale někdy je lepší legalizovat, co je přirozené, než počítat mrtvé, kteří si za to 'mohou sami'.

10.2.2009 11:07

Re: Jsem pro.

A proč by mimo přechod nepřešel? Po přechodu pro chodce, stejně jako na místě pro přecházení vozovky, podchodu nebo nadchodu, popřípadě na křižovatce s řízeným provozem, musí chodec přecházet, jsou-li blíže než 50 m (§ 54 odst. 1 zákona o silničním provozu). Takže zacházka 100 metrů a více již není povinná.

10.2.2009 10:40

Re: Jsem pro.

to mi tedy vasvětli broč bys chtěl staré babky honit přes nadchod??? Pro pohodlí sedícího řidiče??? ;-€;-€;-€. Jen ať si tam magistrát pěkně postaví PODJEZD pod předodem  pro chodce!!!!!!!!!!!!!!!!!

10.2.2009 9:55

genialni

Mrtvych na prechodech ubyde zrusenim prechodu. Ma to jen jednu vadu na krase, neubude mrtvych lidi.

10.2.2009 10:54

Re: genialni

Kdoví, jestli i těch mrtvých v souhrnu neubude - ten, kdo přechází mimo přechod, není ovlivněn mediální masáží o "přednosti chodců na přechodech" a dává si pozor, aby ho nějaké vozidlo nepřejelo...

Pro osvěžení: jediné ustanovení zákona o silničním provozu, podle něhož řidič musí dát přednost chodcům (individuálním, nikoli organizovaným útvarům chodců), je § 70 odst. 2 písm. c), a týká se to odbočování na křižovatce s řízeným provozem.

Najdete na Lidovky.cz