Pondělí 30. ledna 2023, svátek má Robin
  • schránka
  • Přihlásit Můj účet

Lidovky.cz

Česko

Praha plánuje výrazně omezit dopravu po nábřežích. Smět tam budou jen místní

Praha plánuje výrazně omezit dopravu po nábřežích. foto: ČTK

PRAHA - Pražský magistrát zřídil pracovní skupinu, která má se zástupci městských částí projednat detaily omezení průjezdu Malou Stranou a Starým Městem s pomocí monitoringu registračních značek vozidel. Dnes to schválili radní spolu se studií úprav Smetanova nábřeží.
  17:00

Praha zkulturní Smetanovo nábřeží. Odstraní betonové bariéry, nahradí je stromky a v noci vpustí auta

O možném omezení vjezdu aut na Smetanovo nábřeží a na Malou Stranu se v metropoli hovoří od 90. let, nikdy se však neuskutečnil. Současná politická reprezentace v souvislosti s opravami zkušebně uzavřela průjezd na obou stranách řeky koncem roku 2019, následně loni magistrát zakázal odbočení z mostu Legií na Smetanovo nábřeží. Vysloužil si tím kritiku opozičních ODS a ANO a vedení Prahy 1.

Zástupci první městské části budou členy nové pracovní skupiny, stejně jako zástupci dalších centrálních radnic a dotčených městských organizací. Vedení města by chtělo vjezd aut omezit s pomocí monitoringu registračních značek kamerami, které již na Malostranském a Křižovnickém náměstí jsou. „Detaily ještě nebyly součástí dnešního tisku a budou dále diskutovány právě v rámci pracovní skupiny,“ řekl náměstek primátora pro dopravu Adam Scheinherr (Praha Sobě).

Dodal, že jeho návrh by volný vjezd do centra ponechal místním obyvatelům a těm, kteří tam mají cíl své cesty. Zákaz by měl naopak platit pro řidiče, kteří si přes centrum zkracují cestu. „Očekávám, že do konce května bychom měli mít ujasněn výstup k detailům,“ řekl náměstek. Doplnil, že nový režim by podle něj měl začít fungovat od doby, kdy začnou práce na nové zastávce Karlovy lázně, což je v plánu na podzim.

Praha 1 v minulosti kritizovala omezení dopravy na Smetanově nábřeží. „Domluvili jsme se na podobě a na podpoře koncepčního zadání toho, jak má to nábřeží vypadat. Druhá oblast je najít řešení omezení zbytné tranzitní dopravy,“ řekl dnes starosta Prahy 1 Petr Hejma (STAN). Ten „správný způsob“ se podle něj musí najít na jednání pracovní skupiny. Bureš dodal, že z pohledu městské části je potřeba ochránit rezidenční ulice Karolíny Světlé, Konviktská a Jilská, aby se řidiči po případném omezení nepřesunuli tam.

Autor:

Mohlo by vás zajímat