Pátek 19. dubna 2024, svátek má Rostislav
130 let

Lidovky.cz

Česko

Praha plánuje výrazně omezit dopravu po nábřežích. Smět tam budou jen místní

Praha plánuje výrazně omezit dopravu po nábřežích. foto: ČTK

PRAHA - Pražský magistrát zřídil pracovní skupinu, která má se zástupci městských částí projednat detaily omezení průjezdu Malou Stranou a Starým Městem s pomocí monitoringu registračních značek vozidel. Dnes to schválili radní spolu se studií úprav Smetanova nábřeží.
  17:00

Praha zkulturní Smetanovo nábřeží. Odstraní betonové bariéry, nahradí je stromky a v noci vpustí auta

O možném omezení vjezdu aut na Smetanovo nábřeží a na Malou Stranu se v metropoli hovoří od 90. let, nikdy se však neuskutečnil. Současná politická reprezentace v souvislosti s opravami zkušebně uzavřela průjezd na obou stranách řeky koncem roku 2019, následně loni magistrát zakázal odbočení z mostu Legií na Smetanovo nábřeží. Vysloužil si tím kritiku opozičních ODS a ANO a vedení Prahy 1.

Zástupci první městské části budou členy nové pracovní skupiny, stejně jako zástupci dalších centrálních radnic a dotčených městských organizací. Vedení města by chtělo vjezd aut omezit s pomocí monitoringu registračních značek kamerami, které již na Malostranském a Křižovnickém náměstí jsou. „Detaily ještě nebyly součástí dnešního tisku a budou dále diskutovány právě v rámci pracovní skupiny,“ řekl náměstek primátora pro dopravu Adam Scheinherr (Praha Sobě).

Dodal, že jeho návrh by volný vjezd do centra ponechal místním obyvatelům a těm, kteří tam mají cíl své cesty. Zákaz by měl naopak platit pro řidiče, kteří si přes centrum zkracují cestu. „Očekávám, že do konce května bychom měli mít ujasněn výstup k detailům,“ řekl náměstek. Doplnil, že nový režim by podle něj měl začít fungovat od doby, kdy začnou práce na nové zastávce Karlovy lázně, což je v plánu na podzim.

Praha 1 v minulosti kritizovala omezení dopravy na Smetanově nábřeží. „Domluvili jsme se na podobě a na podpoře koncepčního zadání toho, jak má to nábřeží vypadat. Druhá oblast je najít řešení omezení zbytné tranzitní dopravy,“ řekl dnes starosta Prahy 1 Petr Hejma (STAN). Ten „správný způsob“ se podle něj musí najít na jednání pracovní skupiny. Bureš dodal, že z pohledu městské části je potřeba ochránit rezidenční ulice Karolíny Světlé, Konviktská a Jilská, aby se řidiči po případném omezení nepřesunuli tam.

Autor:

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!