Čtvrtek 5. prosince 2024, svátek má Jitka
  • Premium

    Získejte všechny články
    jen za 89 Kč/měsíc

  • schránka
  • Přihlásit Můj účet
130 let

Lidovky.cz

Pražský dopravní podnik může požádat o stavební povolení na metro D. Majitelé pozemků v Krči vzali zpět žalobu

Česko

  11:03
PRAHA - Majitelé pozemků u plánované stanice metra nového metra D Nemocnice Krč stáhli žalobu proti územnímu rozhodnutí. Praha tak může zažádat o stavební povolení pro stavbu nové trasy metra D. S majiteli se město před časem domluvilo rovněž v souvislosti s pozemky u stanice Nádraží Krč. Praha chce v prvé fázi stavět metro mezi Pankrácí a Depem Písnice. Mimo jiné právě v Písnici bude muset ještě výkupy potřebných pozemků vyřešit.

Vizualizace metra D - stanice Olbrachtova. foto: DPP

„Právě mi bylo doručeno zpětvzetí žaloby na územní rozhodnutí ke stavbě metra D. Tímto jsme od našeho nástupu vyřešili již druhou a poslední žalobu proti územnímu rozhodnutí na stavbu Metra D. Již tedy nic neohrožuje pravomocné územní rozhodnutí,“ informoval v pondělí na Twitteru  náměstek primátora Adam Scheinherr (Praha Sobě). Podle něj to fakticky znamená odblokování výstavby nového metra D. 

Stažení žaloby předcházel podpis dohody mezi vlastníky pozemků, hlavním městem a dopravním podnikem (DPP) týkající se využití pozemků a okolní výstavby u Nemocnice Krč.  „Vlastníci pozemků u stanice metra Krč stáhli žalobu a dopravní podnik tak může požádat o stavební povolení na metro D,“ konstatoval pro Lidovky.cz. mluvčí pražského magistrátu Vít Hofman. 

Praha podepíše dohodu s majiteli pozemků pro metro D v Krči

DPP se schválenou dohodou zavázal změnit projekt stanice Nemocnice Krč tak, aby byl v souladu s projektem vlastníků, kteří na místě chtějí budovat byty, kanceláře a dvě náměstí. „Město zároveň slíbilo změnit územní plán a zrušit nyní platné stavební uzávěry na parcelách,“ uvedl Hofman a doplnil, že došlo k urovnání všech sporů a je podepsaná smlouva. „Na základě urovnání sporů vlastníci stáhli žalobu. Uzavřeli jsme s nimi nájemní smlouvy, které budou trvat po dobu stavby metra, jde o to, že si budeme pronajímat dané pozemky,“ informoval Hofman.

Praha letos zahájí stavbu nové trasy metra D. Na Pankráci začne geologický průzkum

Praha prostřednictvím DPP zahájila letos v červnu na Pankráci geologický průzkum nutný pro výstavbu. Průzkum se na Pankráci uskuteční na čtyřech místech. Ve dvou lokalitách by měl skončit v létě příštího roku a ve dvou bude pokračovat do léta roku 2021. Šachty, štoly a další podzemní prostory, které vzniknou, nebudou zasypány, ale využity pro metro. Vytěžené šachty a štoly jsou naplánovány v místech, kde se budou nacházet traťové tunely, přestupní chodby nebo poslouží pro vzduchotechniku.

Dělník v tunelu metra během oprav.
„3D sochy nad eskalátory uvidí cestující v různé perspektivě, prostorovost a...

Náklady na vybudování prvního úseku mají být předběžně 57 miliard korun. V první fázi vznikne trasa mezi Pankrácí, Novými Dvory a pokračovat bude do Depa Písnice, budou na ní jezdit vlaky bez řidiče. V budoucnu má vzniknout úsek z Pankráce na náměstí Míru. Investorem stavby bude DPP.

Letos Praha vynaloží na průzkum trasy D 445 milionů korun. Největší částku vydá příští rok, a to 765 milionů. V roce 2021 to bude 348 milionů a v následujících dvou letech pak 14 a devět milionů korun. Letos půjdou peníze jen na provedení průzkumu. V letech 2020 a 2021 bude město platit průzkum a údržbu štol a v posledních dvou letech pouze údržbu.

Autoři: ,