„Právě mi bylo doručeno zpětvzetí žaloby na územní rozhodnutí ke stavbě metra D. Tímto jsme od našeho nástupu vyřešili již druhou a poslední žalobu proti územnímu rozhodnutí na stavbu Metra D. Již tedy nic neohrožuje pravomocné územní rozhodnutí,“ informoval v pondělí na Twitteru náměstek primátora Adam Scheinherr (Praha Sobě). Podle něj to fakticky znamená odblokování výstavby nového metra D.
Právě mi bylo doručeno zpětvzetí žaloby na územní rozhodnutí ke stavbě metra D. Tímto jsme od našeho nástupu vyřešili již druhou a poslední žalobu proti územnímu rozhodnutí na stavbu Metra D. Již tedy nic neohrožuje pravomocné územní rozhodnutí.
— Adam Scheinherr (@Adam_Scheinherr) 5. srpna 2019
Stažení žaloby předcházel podpis dohody mezi vlastníky pozemků, hlavním městem a dopravním podnikem (DPP) týkající se využití pozemků a okolní výstavby u Nemocnice Krč. „Vlastníci pozemků u stanice metra Krč stáhli žalobu a dopravní podnik tak může požádat o stavební povolení na metro D,“ konstatoval pro Lidovky.cz. mluvčí pražského magistrátu Vít Hofman.
Praha podepíše dohodu s majiteli pozemků pro metro D v Krči |
DPP se schválenou dohodou zavázal změnit projekt stanice Nemocnice Krč tak, aby byl v souladu s projektem vlastníků, kteří na místě chtějí budovat byty, kanceláře a dvě náměstí. „Město zároveň slíbilo změnit územní plán a zrušit nyní platné stavební uzávěry na parcelách,“ uvedl Hofman a doplnil, že došlo k urovnání všech sporů a je podepsaná smlouva. „Na základě urovnání sporů vlastníci stáhli žalobu. Uzavřeli jsme s nimi nájemní smlouvy, které budou trvat po dobu stavby metra, jde o to, že si budeme pronajímat dané pozemky,“ informoval Hofman.
Praha letos zahájí stavbu nové trasy metra D. Na Pankráci začne geologický průzkum |
Praha prostřednictvím DPP zahájila letos v červnu na Pankráci geologický průzkum nutný pro výstavbu. Průzkum se na Pankráci uskuteční na čtyřech místech. Ve dvou lokalitách by měl skončit v létě příštího roku a ve dvou bude pokračovat do léta roku 2021. Šachty, štoly a další podzemní prostory, které vzniknou, nebudou zasypány, ale využity pro metro. Vytěžené šachty a štoly jsou naplánovány v místech, kde se budou nacházet traťové tunely, přestupní chodby nebo poslouží pro vzduchotechniku.
Náklady na vybudování prvního úseku mají být předběžně 57 miliard korun. V první fázi vznikne trasa mezi Pankrácí, Novými Dvory a pokračovat bude do Depa Písnice, budou na ní jezdit vlaky bez řidiče. V budoucnu má vzniknout úsek z Pankráce na náměstí Míru. Investorem stavby bude DPP.
Letos Praha vynaloží na průzkum trasy D 445 milionů korun. Největší částku vydá příští rok, a to 765 milionů. V roce 2021 to bude 348 milionů a v následujících dvou letech pak 14 a devět milionů korun. Letos půjdou peníze jen na provedení průzkumu. V letech 2020 a 2021 bude město platit průzkum a údržbu štol a v posledních dvou letech pouze údržbu.