Poslední mimořádné zastupitelstvo se konalo koncem září, opozici se však nepodařilo nechat schválit program s jedním bodem, kterým bylo dokončení vnitřního okruhu. Řádné říjnové jednání původně vedení města právě kvůli volbám zrušilo.
Jednání zastupitelstva svolává primátorka. Ke svolání mimořádného jednání potřebuje opozice sehnat podpis alespoň třetiny z 65 zastupitelů, což se TOP 09, ODS a Nezávislým podařilo. Zastupitelé se musí sejít do 15 dní od doručení žádosti. Vedení města zvolilo pro schůzi poslední možný termín.
Jak by mohla vypadat pražská magistrála? Více zeleně i méně parkovacích míst |
Na jednání se chtějí opoziční kluby znovu pokusit projednat zakázku na projekční práce k dokončení vnitřního okruhu mezi Pelc-Tyrolkou a Balabenkou, což se jim nepodařilo na posledním mimořádném zasedání. Koalice a náměstek primátorky pro dopravu Petr Dolínek (ČSSD) tehdy odmítli o zakázce hlasovat s tím, že se přidrží předem schváleného harmonogramu, podle kterého je hlasování naplánováno na listopadové zastupitelstvo. Podle Dolínka to neznamená žádné zdržení.
Mezitím se objevily spory i kolem dokončení části vnějšího okruhu mezi dálnicemi D1 a D11. Radní pro životní prostředí Jana Plamínková (STAN/Trojkoalice) v procesu posuzování vlivu na životní prostředí dopisem napadla část stavby, což kritizoval Dolínek i opozice. Rada následně dopis společným rozhodnutím zrušila.
Boj taxikářů s magistrátem pokračuje. Na pondělí chystají protestní jízdu letištěm |
Praha nemá dokončen ani vnitřní silniční okruh kolem centra města, ani vnější obchvat celé metropole. Vnější okruh měří asi 80 kilometrů, nyní je v provozu zhruba polovina. Chybí severozápadní část mezi Ruzyní, Suchdolem a Březiněvsí a jihovýchodní mezi Běchovicemi a dálnicí D1. Blíže k zahájení stavby je jihovýchodní část, která by se mohla začít stavět v roce 2019. V případě dokončení vnitřního okruhu, kde schází úsek mezi Pelc-Tyrolkou a Štěrboholy, se nyní hovoří o začátku stavby v roce 2024.