Pátek 19. dubna 2024, svátek má Rostislav
130 let

Lidovky.cz

Předvolební spoty uchazečů o Hrad: kandidáti slibují změnu, Zeman klip nedodal

Česko

  10:52aktualizováno  15:04
PRAHA - Česká televize a Český rozhlas začaly vysílat předvolební spoty kandidátů na prezidenta. V první várce volebních videí odvysílaných v ČT v úterý dopoledne se někteří kandidáti nejmenovitě vymezují vůči současnému prezidentu Miloši Zemanovi, slibují změnu a sílu na ni. Další v klipech představují svůj program a používají podporu své rodiny nebo příznivců. V ČRo většina kandidátů voliče oslovuje příspěvky, které vycházejí z televizních spotů.

Prezidentská debata na Právnické fakultě (zleva): Jiří Drahoš, Marek Hilšer, Jiří Hynek a Michal Horáček. foto:  Michal Šula, MAFRA

Čas vymezený pro propagaci současného prezidenta Miloše Zemana vyplňuje jeho stará fotografie, pohled na zasněžený Pražský hrad a nápis Zeman znovu 2018. Klip doprovází fanfára z Libuše. Jeho mluvčí Jiří Ovčáček dříve sdělil, že klip Zeman ČT nedodal, „protože by už šlo o osobní předvolební kampaň“. Tu vést nechce.

Bývalý předseda Akademie věd Jiří Drahoš přesvědčuje voliče videem, které obsahuje záběry z jeho setkávání s voliči nebo z jeho vystoupeních na veřejnosti. Voličům říká, že možná právě zvažují, koho chtějí za svého prezidenta. „Rozhodnete se pro to, co již znáte, nebo raději pro něco nového?“ ptá se jich a dodává, jak by si představoval budoucnost ČR.

Další z favoritů volby Michal Horáček odpovídá na otázku, proč by ho měli lidé volit. Jako důvod uvádí, že nemá „kamarádčoft“ s politiky ani byznysmeny. „Vždycky jsem si víc všímal vašich přání a starostí,“ říká Horáček v klipu složeném z fotografií jeho setkání z regionů. Slibuje, že „za slušné lidi bude vždy bojovat“.

Volební klip lékaře a aktivisty Marka Hilšera obsahuje záběry z jeho práce v nemocnici a na vysoké škole nebo ze setkání s občany a blízkými. Hilšer ve videu říká, že dospěl za svůj život k názoru, že má smysl se snažit měnit věci k lepšímu. Slibuje mezi lidi vrátit důvěru a donést na Hrad „naše srdce“. „Mě si nikdo nekoupil. Neutrácím milionové dary, a tak je nemusím nikomu splácet,“ říká ve videu.

Mirek Topolánek v klipu bez zvuku gestikuluje po boku malého chlapce. Gesty oznamuje, že do kandidatury jde srdcem i s rozumem, ochotou a úsměvem. Svým voličům ve videu beze slov vzkazuje, že společně to zvládnou. Video končí zvukem bijícího srdce a Topolánkovým mottem „Jdu do toho“.

Vratislav Kulhánek připomíná své pracovní úspěchy a slibuje úctu k práci a pracovitým lidem. Ve videu ho podporují jeho příznivci včetně horolezce Petra Mareše či závodníka Ladislava Křečka. Klip končí ujištěním, že Kulhánek chce pracovat pro voliče a pro ČR.

Prezidenta Asociace obranného a bezpečnostního průmyslu Jiřího Hynka ve volebním spotu podporuje jeho žena, která mluví o jeho přednostech, vlastnostech i dosavadních úspěších. Hynek v něm kritizuje politiky, že nejsou od toho, aby říkali, že něco nejde, nebo aby nepomohli zemi v situaci, do které ji dostali.

I někdejší velvyslanec ve Francii Pavel Fischer využil záběry se setkávání s voliči. Pochopil prý při nich, že ne každý má to štěstí, aby jeho hlas byl slyšet. Dodal, že příští prezident musí chránit rodinu, pomáhat slabým, posilovat sebevědomí národa a zvelebovat vlast. „Naše země se musí vrátit na mapu světa a já vím, jak na to,“ dodává.

Hudebník a šéf strany Rozumní Petr Hannig v klipu představuje svůj program. Slibuje v něm naslouchat druhým a snahu nacházet řešení, která by uspokojovala občany. Reprezentovat chce ČR ve shodě s vládou a chce chránit českou korunu. „Budu prosazovat myšlenku, že nejsme malí. Že budeme tak velcí, jak velcí se budeme cítit,“ říká.

Autor:

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!