Pondělí 1. března 2021svátek má Bedřich 8 °C polojasno Předplatné LN

Diskuse k článku

Kněz viněný ze znásilnění. 'Vodění se za ruku ještě nemusí nic znamenat'

K historicky prvnímu sexuálnímu skandálu římskokatolické církve v Česku přistupují církevní hodnostáři zatím vlažně. Obvinění kněze Erika T. ze znásilnění a sexuálního zneužívání komentují jako selhání jednotlivce a vše ponechávají na policii. Sami hledat pochybení ve vlastních řadách neplánují. Indicie, že se Erik T. nechoval vždy podle regulí, tu přitom jsou.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Výpis zvoleného vlákna.
Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
D. Slušná 12.2.2014 17:19

Samý odborník a religionista je tu

Zdá se, že tu všichni rozumí historii, církvi a všem v ní, to je ale príma.

O tom, že církev provozuje školky, do kterých bere i sociálně slabé, včetně minorit, o nemocnicích, do kterých svážejí bezdomovce, na které jinak jinde kašlou, o charitě, hospicích, o těch farářích, kteří opravují kostely, který vámi často tak glorifikovaný režim nechal 40 let chátrat nebo je rovnou zbořil - o těch jste, zdá se, neslyšeli. Nebo spíš nechcete slyšet. 

V každé sociální skupině jsou lidé na úrovni, poctiví, přímí, ti, kteří dělají vše pro dobro oné skupiny. Stejně tak tam jsou ti druzí - lumpové, devianti, nemocní, lenoši, zloději... 

Je nechutné, jak se v této zemi pokračuje v tom, co soudruzi začali. A už se nám zase vrací a jistě "bude líp". Vpřed, soudruzi!

v. čajka 12.2.2014 18:35

Chápu.

Averzi, či nenávist k církvi /církvím/ necítím, jsem si dobře vědom jejich /i potenciální/ role ve společnosti. Ale nedivte se, když se jeden z jejich pomazaných chová tak, jak není zvykem ani u nevěřících a různých průměrných darebáků a šmejdů, že ji pak lidé zrovna nechválí. Tak to chodí v tom našem nevděčném světě - když se dělá něco dobrého, nikdo si nevšimne, když se něco podělá, je hned rozruch.Ale averze k církvím nevznikla jen díky komunistům. V posledních několika měsících byl tábor těch, co se s církvemi zrovna nekamarádí dosti posílen, i díky jejich asertivnímu přístupu v získávání majetku a také způsobu, kterým to všechno proběhlo. Vzpomínáte na ty opojné dny po 17. lispodadu? S jakou nadějí  se lidé dívali po devětaosmdesátém na budoucnost církve, svobodné, nikým a ničím neomezované. Žel, i tady namnoze byl prvek očekávání vystřídám prvkem zklamání. Prosím zkuste pochopit ne ty sprosté a nenávistné, ale aspoň ty zklamané.

J. Vydra 12.2.2014 19:32

Re: Chápu.

Dejme tomu, že vy jste jeden zklamanej, vidíte tu nějakýho dalšího ?

v. čajka 12.2.2014 19:57

Re: Chápu.

Patrně jsem zde v tomto postoji sám, ale celkově určitě ne.  Připomínám si tu spoustu lidí, které znám a vím, že praktikují křesťanství v některé z církví /ponejvíce ŘKC/ a vím moc dobře, že většina z nich jsou moc fajn lidi. Jakmile ale v médiích zahlédnu výše do hierarchie, skoro pokaždé mne to pořádně proliská. No ale třeba přibude i tam nahoře Františků a ubude politruků a účetních.

D. Slušná 12.2.2014 20:13

Re: Chápu.

I já chápu. Jsem členem ŘKC, pracovala jsem pro církev a odešla jsem, protože, ač věřím, že církev jako taková je dobrá, ne vždy a ne všichni jsou cti-hodní, ne všichni pomazaní jsou slušní. Ale stejně vidím, protože chci vidět, to dobré, ty kněze, kteří se snaží dělat dobré dílo, faráře, kteří přijmou kdekoho, pomáhají nezištně a tiše, řeholnice, které se starají o nemocné nebo cikánské děti s úsměvem...

Co se restitucí týče, umím si představit i jiný přístup k jejich obhajování, ale globálně s nimi souhlasím - co bylo ukradeno, je třeba vrátit. Je zvláštní, že proti restitucím se před lety takové vlny odporu nezvedaly...? Kecy o Bílé hoře atd. jsou zcela mimo mísu.

v. čajka 13.2.2014 8:22

Re: Chápu.

Samotné narovnání s církvemi je v pořádku a oprávněné, problém je ale právě v tom přístupu. Jestliže před hlasováním nebyl ani vypracován soupis požadovaných položek, nebyla dána přesná hranice /rok 1948/, jestliže se odměňovala /nemohu najít lepší výraz/ církev, která za komunistů formálně ani neexistovala, jestliže se kvůli rychlému prohlasování pustil z báně Zelenka, pak za celou záležitostí zůstává nepříjemná pachuť. Šlo to tedy jistě udělat i jinak, pomaleji sice, ale tak, aby to nevyvolalo takovou kontroverzi. Kecy o Bílé hoře jsou opravdu o ničem, ale i ta Bílá hora je dosti pevně uložena v českém podvědomí.

D. Slušná 13.2.2014 10:15

Re: Chápu.

Plně s Vámi souhlasím.

v. čajka 13.2.2014 11:26

Re: Chápu.

Až budu zase jednou konsternován vyvinutou světskou moudrostí, či libůstkami  některých církevních představitelů, vzpomenu na vás a honem rychle se podívám  někam do nižších hierarchických stupňů na ty, kterým mnohem lépe sedí ta horská blahoslavenství.

D. Slušná 13.2.2014 17:25

Re: Chápu.

Tak jestli se aspoň tohle podařilo, je to komentování k něčemu :-)

Někdy jsem z toho "nahoře" v rezidencích a televizních studiích (kde jsou nejoblíbenější ti v běžných košilích nebo v tričku s límečkem - kolárek asi není dost reprezentativní) tak nenaladěná, že mi pomůže opravdu jen pohled na ty níž, kteří, jak se říká, drží hubu a makají...

v. čajka 13.2.2014 19:16

Re: Chápu.

Je to aspoň důkaz toho, že alespoň základní spirituální směřování se vším, co k tomu patří, je nutná věc. A skoro by se chtělo říct, že nezáleží na tom, jestli je člověk katolík, evangelík, pravoslavný, žid, či buddhista, to nejdůležitější je na nás samých. Pak snad i ten absolutní a jednotící pomůže. Mějte se fajn.

J. Kulišek 13.2.2014 5:42

Re: Samý odborník a religionista je tu

Dalimilo, problem je, ze dnes se lide vetsinou stydi za to, byt antisemistou a proto si nasli nahrazku v antikatolismu. Ten se smi.  A jesli si myslite, ze na tom neco zmenite, nejakym vysvetlovanim, tak  se mylite.

D. Slušná 13.2.2014 10:14

Re: Samý odborník a religionista je tu

Asi máte pravdu, ale člověk musí nejspíš aspoň zkusit hledat dialog, dostat párkrát přes čumák a být znechucen, aby poznal, že někdy je zbytečné házet perly do chléva. Inteligentní člověk je schopen diskursu, blb zcela nevhodně zobecňuje a hází urážky... A já pořád doufám, že jsou v téhle zemi i ti, kdo jsou schopni konstruktivně mluvit, hledat řešení problémů atd.


Randění pod rouškou. Reportérka absolvovala sedm pokusů o seznámení

Reportérka Julie Mahlerová | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy

Premium „Jestli si někoho nenajdeš, než ti bude třicet, nainstaluju ti seznamku,“ oznámila mi moje nejlepší kamarádka. Patřím...

Zavřené nezavřené restaurace. Jak vypadá zapovězený společenský život?

Rozhánění nelegální párty. Policie v lednu zasahovala na večírku v domě v... | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy

Premium Zaplněné stoly, skupinky lidí se sklenicemi vína a smích nesoucí se až na ulici. Nejde o výjev starý víc než rok, ale o...

Mord v hospodě U Dvou koček. Zloději odnesli cigarety, víno a ruce oběti

Rituální vražda v pražské hospodě U Dvou koček. | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy

Premium Okolo pouličních lamp tančily roje vloček. Sníh propůjčil pražským ulicím něžný a romantický vzhled. Jen jediné...